Ga naar inhoud

Begin van de dag gezond, later ziek (?)


wesley.

Aanbevolen berichten

Aan het antwoord van Caroline is niets mis..

Ook ik lees hier dat leden gas of verstopping vermoeden en vervolgens niet aanraden om de dierenarts te bellen.....

Een dier waarbij gas of verstopping wordt vermoed, heeft een dierenarts nodig. Punt.

Daar is geen discussie over mogelijk.

Lapmiddelen zijn goed voor als er geen dierenarts voor handen is, maar niet als een konijn in een situatie verkeerd die al wat wat langer duurt en dus in een kritieke fase belandt kan zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Caroline heeft wel een punt. Via de computer kun je nooit de gezondheid van een konijn goed beoordelen. Bij twijfel moet je eerste stap dus ook altijd naar een dierenarts zijn, en niet naar een konijnenforum.

Natuurlijk zijn alle adviezen hier boven goed bedoeld van de leden, maar vooral bij medische adviezen moet je toch altijd voorzichtig zijn. Een forum als dit kan leden helpen verder te kijken dan de standaard diagnoses en behandelmethodes, maar pas gewoon op met adviezen en adviseer een lid altijd bij twijfel gewoon een dierenarts te bellen! Jullie weten allemaal hoe snel het afgelopen kan zijn met een konijntje wat smiddags nog vrolijk rondhupte, maar een uurtje later toch wat lusteloos en slapjes is geworden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Slecht excuus..niet doen..Je bent beter dan dat.

Als dat zo was had je in ieder geval aangeraden om een dierenarts te bellen...

Mod zijn en verstand hebben van konijnen staat overigens totaal los van elkaar hoor. Het Ć©Ć©n heeft niet met het ander te maken..

Doorgaans reageren wij ook niet als zijnde mod op een artikel maar omdat we hier als dierenliefhebber lid zijn.

Alleen wanneer de regels overtreden worden zijn wij mod.

Alle andere uren van de dag zijn en schrijven wij gewoon als lid zoals ieder ander.

En zo hoort het ook.

Nu weer on-topic:

Hoe gaat het nu met je konijn Wesley ?

Je bent er niet mee naar de dierenarts geweest ?

Het is verstandig om dit wel te doen..Het gedrag van je konijn is duidelijk gedrag van een ziek konijn. Al maakt het nu een gezonde indruk, het komt ergens vandaan.

Mogelijk heeft je konijn haakjes op de kiezen, dat is prima te verhelpen, maar doe je dat niet dan is het zeker dat deze klachten terugkomen en dan kan het heel goed wel dodelijk zijn. Dat geldt ook voor het feit dat het gedrag van je konijn voort kan komen uit hun verharing en het doorslikken hiervan..De haren vormen dan in je konijn een grote bal die grote ellende kan gaan veroorzaken. Nu Ć©n/of in de toekomst.

Caroline kan het heel goed bij het rechte eind hebben gehad: dat trillen (vooral bij de kin/nek/oren) kan een voorstadium zijn van een shock. Bij mensen zie je hetzelfde als ze in coma raken..

Zolang je niets zeker weet (dierenarts) kan je dus ook niet uitsluiten dat er werkelijk niets aan de hand is dat je (nog) niet door hebt.....

aangepast door ZaZa
Link naar reactie
Delen op andere sites

als iemand een topic opent met "mijn konijn eet niet, wat moet ik doen" is mijn eerste reactie "wat dacht je van als de bliksem naar de dierenarts?" en hier is dat niet anders!

wij zijn ten slotte geen dierenarts en kunnen het konijn ook niet onderzoeken.

daarbij moet ik wel zeggen dat ik niet tegen iemand in probeer te gaan, want iemand die zowiezo de tijd neemt om tips en zo te geven ook alleen maar het beste met het konijn voor heeft.

aangepast door merelvandijke
Link naar reactie
Delen op andere sites

wij zijn ten slotte geen dierenarts en kunnen het konijn ook niet onderzoeken.

Dat is ook de reden dat het erg naĆÆef is om nu te gaan concluderen dat het konijn DUS gezond is...en Caroline het DUS fout had..

Dat soort uitspraken, hoe goed bedoelt ook, bezorgen mij altijd kriebels..Zoiets kunnen wij als leden, of we onszelf of anderen nu wel of niet kundig vinden of gedragen, NIET beoordelen..en dat moeten we ook zeker nooit proberen.

Een konijn dat zich ziek meldt mankeert iets. Klaar.

Zoiets heeft een oorzaak..

Ik hoop dus echt van harte dat Wesley nu niet denkt dat het DUS opgelost is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sja, het zal naief zijn van mij dat ik denk dat als iemand het ECHT niet vertrouwt, de dierenarts belt. Daar ben ik toch vanuit gegaan, maarja dat is misschien niet echt handig. Ik vraag hier ook weleens dingen, maar als ik het echt niet vertrouw en niemand raadt mij aan om naar de dierenarts te gaan, dan ga ik toch hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zaza wat is dat nou met dat "slecht excuus"? Het wordt steeds gekker hier. Je moet nu niet voor mij gaan bepalen wat ik wel en niet bedoel, dat doe je maar bij mensen die je goed kent, maar niet bij mij. Ik begin nu een beetje geirriteerd te raken. Moet ik me hier ook nog wat gaan verdedigen...werkelijk.

Ik kan me nog herinneren dat je een tijdje geleden zo'n fluitende smiley achter een opmerking van mij zette, en daarna een slot op het topic gooide. Niet doen, is niet sportief.

aangepast door Rian
Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles gaat nog steeds goed met haar. Ze doet gewoon weer als vanouds. In de ren laten (in de ochtend) is hier juist geen probleem, aangezien ze pas aan het einde van de middag last van de zon gaan krijgen. En daar hebben we ook wat op, namelijk een parasol. Ze zijn wat dat betreft van alle gemakken voorzien.

Ik ga zeker nog een keertje met haar naar de dierenarts. Hem een kijkje laten nemen kan nooit kwaad.

Toen ik ze voor het eerst in een konijnenhok deed (gezamenlijk, ze zaten namelijk apart) deed de zwarte ook al vreemd. Het leek erg op wat er pasgeleden gebeurde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan het niet zo zijn dat ze iets binnenkrijgen wat niet goed voor hen is als ze in dat hok zitten? Of is dat hok misschien geverfd met giftige verf of gemaakt van een houtsoort die een schadelijke lucht uitwasemt? Het lijkt me wel erg toevallig dat het elke keer net gebeurt als ze in dat hok zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan het niet zo zijn dat ze iets binnenkrijgen wat niet goed voor hen is als ze in dat hok zitten? Of is dat hok misschien geverfd met giftige verf of gemaakt van een houtsoort die een schadelijke lucht uitwasemt? Het lijkt me wel erg toevallig dat het elke keer net gebeurt als ze in dat hok zijn.

Hoo, nu lees je verkeerd wat ik net schreef. Toen ze voor het eerst bij elkaar in het hok zaten werd deed de zwarte ook zo. Later deed ze weer normaal, tot een week geleden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .