bunny ranch chanty Geplaatst: 8 mei 2009 Geplaatst: 8 mei 2009 DIT IS EEN RAM MET 2 DE ZELFDE GESLACHTEN...Een staart zit op de juiste plek de andere er schuin tegen over.Dit konijn heeft ook 2 anussen en 2 dezelfde geslachten.Heel wonderlijk verschijnsel
Shadena Geplaatst: 9 mei 2009 Geplaatst: 9 mei 2009 Zo dat is bizar.Echt nog nooit gezien.Misschien een beetje raar maar ik vraag me dan af gebruikt hij ook alles(ik bedoel bijvoorbeeld keutelt en plast hij dan met alle vier of gebruikt hij de de extra anus en plasser niet)
Rian Geplaatst: 9 mei 2009 Geplaatst: 9 mei 2009 Ai...kan dat goed gaan? Lijkt me toch echt een vervelende afwijking...ben inderdaad ook benieuwd hoe het dan van binnen zit, zijn de darmpjes ook vergroeid?
otje Geplaatst: 9 mei 2009 Geplaatst: 9 mei 2009 ik heb dit op me werk ook wel eens maar dan met geitenen die zijn dan mannelijk en vrouwlijkhelaas leven ze niet zo lang
Wouzzy Geplaatst: 9 mei 2009 Geplaatst: 9 mei 2009 wow !ook mijn eerste vraag was of ze allebij gebruiken om te keutelen en te plassen. En heeft zo´n konijn er dan zelf geen last van ?
Cisl0oveGeryon Geplaatst: 9 mei 2009 Geplaatst: 9 mei 2009 wat raar ziet dat eruit zeg!! hopelijk heeft het er niet veel last van!
bunny ranch chanty Geplaatst: 9 mei 2009 Auteur Geplaatst: 9 mei 2009 Hij heeft 2 mannelijke geslacht organen die beiden werken even als 2 anus die beide keutels produseren....mijn da dacht aan een gedeeltelijke aangegroeiende siamees tweeling...dit konijn jonge konijn is van een collega fokster.En ik zal hem blijven volgen.....
YvonneH Geplaatst: 9 mei 2009 Geplaatst: 9 mei 2009 Wat apart zeg :oh:Ook dat alles wel werkt zeg maar. Ik ben ook wel benieuwd hoe het verder zal gaan met he konijntje.Hopelijk heeft hij er verder geen last van.
Laura82 Geplaatst: 9 mei 2009 Geplaatst: 9 mei 2009 Jeetje wat apart.Hou ons op de hoogte, ben benieuwd hoe het verder met em gaat.
xxxmarjoleintjuh Geplaatst: 9 mei 2009 Geplaatst: 9 mei 2009 Hey,Zie je die twee staartjes ook als je het konijntje 'gewoon' ziet? Of zie je dan een normaal konijntje, zoals alle anderen?Wel heel apart zo! Ben, net als iedereen waarschijnlijk, hoe het hem vergaat!
bunny ranch chanty Geplaatst: 9 mei 2009 Auteur Geplaatst: 9 mei 2009 Het is een normaal vrolijk konijntje.....meer dieren artsen waar we contakt mee hebben denken aan Een dier met twee geslachtsopeningen en twee anussen is een unicum. In de praktijk zie ik behoorlijk veel konijnen, maar iets dergelijks is zeldzaam. Waar je dan waarschijnlijk mee te maken hebben is een "chimera". Dit is net als een siamese tweeling, een dier dat is samengesteld uit twee bevruchte eicellen. In dit geval is alleen de anus/geslachtsopening dubbel is aangelegd. We zien dit soort gevallen nogal eens bij de landbouwhuisdieren, bijvoorbeeld een kalf met een dubbele kop. Uiteraard mag je hier langskomen met dit konijn. Ik kan er dan wat foto's van maken en die nog verder sturen naar enkele collega's in binnen- en buitenland zodat ook zij er hun hoofd over kunnen breken.
Cassie Geplaatst: 9 mei 2009 Geplaatst: 9 mei 2009 Ik vind het echt fascinerend! Ook het feit dat alles werkzaam is.Een speling van de natuur, hopelijk ondervind het konijn hier geen last van.Zeker een interessante case die ik blijf volgen!
busylizzzy Geplaatst: 10 mei 2009 Geplaatst: 10 mei 2009 Zo, dat is interessant, vooral ook omdat hij ze allebei kan gebruiken. Nu ben ik wel benieuwd hoe het van binnen precies loopt met de darmen enzo. Houd ons op de hoogte!
merelvandijke Geplaatst: 12 mei 2009 Geplaatst: 12 mei 2009 wow, daar zou ik wel eens een ct-scan van willen zien ofzo! heel bijzonder in ieder geval. heeft hij ook extra ruimte tussen zijn achterpootjes met twee staarten?
Sweetbunny Geplaatst: 12 mei 2009 Geplaatst: 12 mei 2009 Zooo echt heeel apart.... Ben idd benieuwd hoe de anatomie aan de binnenkant zal zijn.....
bunny ranch chanty Geplaatst: 12 mei 2009 Auteur Geplaatst: 12 mei 2009 Het konijntje is nu net 4 weken ng maar dus als ie ouder is zullen we meer horen en weten.
Petradhd Geplaatst: 13 mei 2009 Geplaatst: 13 mei 2009 Tijdens mijn studie heb ik op de universiteit de meest uiteenlopende en bizarre varianten van dit soort afwijkingen gezien, dat waren dan menselijke foetussen (of pasgeboren baby's) in potten op sterk water. Wonderlijke speling van de natuur! Al moet ik zeggen dat volgens mij de meeste 'siamese tweelingen' waar dit ook een vorm van is niet worden geboren uit 2 eicellen maar is het een eeneiïge tweeling die slechts gedeeltelijk is gescheiden.
Lieke175 Geplaatst: 13 mei 2009 Geplaatst: 13 mei 2009 Ik weet eigenlijk niet hoe ik deze foto nou moet bekijken. Is ie van achteren gefotografeerd en dat pluisje naar boven dus het staartje?
bunny ranch chanty Geplaatst: 13 mei 2009 Auteur Geplaatst: 13 mei 2009 (aangepast) het staartje rechts beneden dan normaal geslacht waar je keuteltje ziet zitten dan een schuin staartje en het tweede geslacht. 13 mei 2009 aangepast door bunny ranch chanty
Claire Geplaatst: 14 mei 2009 Geplaatst: 14 mei 2009 uhu, wat raar zeg, heb nog nooiot gezien, wel erg apart
bunny ranch chanty Geplaatst: 25 mei 2009 Auteur Geplaatst: 25 mei 2009 De wonderbaby is helaas naar de regenboogbrug gegaan door de urinebrand wat niet onder controle te krijgen was,maar zo pijnlijk en dat hij is aangeboden voor euth.en de buik geopend is en we alles bekeken hebben.
Aanbevolen berichten