Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Nee helemaal niet wiebelig, als ik niet zou weten dat ze geholpen is zou ik niets aan haar merken. Toen ik net wat biksjes kwam brengen had ze er geen zin in, ze vond het leuker de kooi uit te springen.

Bailey heeft haar net zitten wassen. Doe haar zo maar weer in de kooi zodat ze wat rust heeft.

Hij was destijds ook al zo turbo. En ik zelf wordt vaak juist hyper na een narcose.

Denk dat het besmettelijk is :-)

Geplaatst: (aangepast)

Ze waren net allebei even los (heb een tralie tussenwand in de kooi).

Ze had net een hele natte plek op haar rug van het wassen van bailey en een losse pluk haar. Ze lagen wel lief naast elkaar. Maar gezien de natte plek vertrouw ik Bailey niet helemaal.

Ik heb haar in de kooi gezet en geplaagd met wat eten, maar ze heeft geen zin. Ze ligt ook niet op de kruik.

Heb de kooi maar even afgedekt met een dekentje zodat ze niet te koud wordt.

En ze zit zich nu lekker te wassen.

Ik hou haar verder wel goed in de gaten, en laat haar voorlopig niet meer uit te kooi. Vermoed dat ze straks nog een flinke inzinking krijgt. Ik juig dus nog niet te vroeg en ga vannacht zeker kijken.

aangepast door Laura82
Geplaatst:

Het is mogelijk dat ze een inzinking krijgt zodra de narcose uit haar lijf gaat en de pijnstilling begint uit te werken. Niet te hopen natuurlijk, maar het is mogelijk.

Geplaatst:

Ik hou er wel rekening mee, die inzinking begint nu een beetje te komen.

Sinds 6 uur zit ze een beetje te rusten. Van het groenvoer dat ik daarstraks heb gegeven had ze nog niet gesnoept. Heb haar net zitten pesten met een beetje wortelloof, dat ging er in en daarna ging ze hooi eten, heb haar ook nog het waterbakje onder haar koppie gehouden en dat heeft ze lekker op.

Volgens mij heeft ze sinds ze thuis is niet meer geplast, maar kan ook zijn dat ze niet genoeg gedronken heeft. Dus dat hou ik in de gaten. Ik heb ook gelijk de lading keutels weggehaald zodat ik dat in de gaten kan houden.

Geplaatst: (aangepast)

Gisteren rond een uur of 10 was ze behoorlijk moe, heb haar even geaaid en toen was ze heel zachtjes aan het knarstanden. Toen begon ik een beetje te twijfelen of ik haar geen pijnstilling moest geven.

Ze had er weer wat bijgekeuteld en lagen 2 flinke plasjes.

Vervolgens begon ze aan een hooisprietje te kauwen. Ze had ook al een hoop gedronken en heb haar nog wat wortelloof, witlof, klein stukje wortel en 3 rozijntjes gegeven. Nou de rozijntjes gingen er in als koek, die zijn echt haar favoriet. Vervolgens begon ze haar hok te verbouwen want het fleecedekentje lag echt niet goed.

Toen maar besloten geen pijnstilling te geven, maar ter controle wel 2 keer de wekker gezet.

Wekker om 2 uur gezet, de teckel en konijnen waren zeer vereerd met dit bezoekje.

Viera zat me heel fit en vrolijk aan te kijken. Wortelloof en het stukje wortel waren op, ze voelde ook normaal aan.

Om 4.30 er nog even uit en zag er nog steeds prima uit en zat lekker aan het hooi.

Om half 8 opgestaan en wederom zag ik een vrolijk (rustig) konijntje. Ze raakt alleen haar brokjes nog niet aan, maar verder eet ze wel goed hooi en groen.

Heb haar wel net carprofen drops gegeven (meegekregen van de DA) heb het haar van het spuitje af laten likken. Hij gaf aan dit 4 dagen 2 maaldaags 0,6 te geven.

Moet trouwens wel op passen want ze probeert steeds uit de kooi te komen.

Ik heb er goed aan gedaan haar van Bailey te scheiden, want iedere keer als haar kooi open is komt ie in plaats van op ziekenbezoek de kooi leeg eten.

Ze is het er trouwens niet mee eens dat ze geen bodembedekking heeft, de doek is op zij geduwd en heeft een hoekje met hooi gemaakt waar ze lekker op zit, wat een portret is het ook he.

Nou ben heel trots op mijn meisje dat ze het zo goed doet.

Nog wat foto's:

ebd94104b2b6261d71d03fa881e215e6_11868.jpg?dl=1242458239 8f38e7104985fe7dcdb27b4d8b3b0dd1_11869.jpg?dl=1242458239 6931c05aaa51aa76c3ab5dd991131108_11870.jpg?dl=1242458239

aangepast door Laura82
  • 2 weken later...
Geplaatst:

Hai,

Ja de 2e dag viel ze al weer aan op de brokjes en heb ik haar en Bailey weer samen gelaten. Gisteren zijn de hechtingen eruit gehaald. Vond ik wel vreemd want normaal gesproken doen ze inwendig hechten of oplosbare gebruiken. Maar ze is er mooi afgebleven. Alhoewel, de dag voor het eruithalen is ze vast zelfs begonnen, want er was er al 1 uit.

Ze heeft alleen wel in de buurt van de wond een roze schilferige uitslag. Heb spul mee en moet even afwachten hoe dat gaat. Maar ze heeft er zo te zien geen last van.

Maar ze stuiterd weer rond. Moet zeggen dat ik het allemaal wel heel voorspoedig ging.

Veel succes eind juni.

Volgens mij vinden de baasjes het zelf spannender dan de dames zelf.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .