Mariellexxx Geplaatst: 7 mei 2009 Geplaatst: 7 mei 2009 Zo start je nooit een topic, en zo 2 op 1 dag! Mijn voedster is nu 1 jaar en 4mnd oud (ong.), ze zit sinds 3 weken buiten in haar nieuwe home-made palijsje, en over enkele weken komt er een gecastreerd vriendje bij.Mijn voedster is nog niet gesterriliseerd, dat gaat binnenkort ergens gebeuren.Het is namelijk zo erg, dat je je hand nog niet in het hok kan doen, of mevrouw springt er al bovenop en begint ijverig te rijden :whistle2:Haar geslachtsdeel is opgezwollen, en roder van kleur dan voorheen, als je haar nu op de rug legt, valt het meteen op, en voorheen moest je meer 'zoeken'Ook is het eigenlijk altijd wel viezig daar, ik maak het dan ook zo eens in de 1/2 weken schoon, met lauw water. Wordt dit na de sterrilisatie minder? En komt dit puur door haar hormoontjes? Bij intresse wil ik wel een foto neerzetten.
skydivester Geplaatst: 7 mei 2009 Geplaatst: 7 mei 2009 jazeker, na sterilisatie is het gedrag veel rustiger en ook het rode.afgelopen week mijn eigen voedster laten helpen (hiervoor al 3 anderen), altijd een spannende en dure ingreep, maar zeker de moeite waard vind ikzelf.
Klarice Geplaatst: 8 mei 2009 Geplaatst: 8 mei 2009 De rode vulvua werd bij mijn konijntje veroorzaakt door een blaasontsteking, maar het kan idd komen door hormonen. Aangezien ze voedsters ook castreren (= alles weg halen) zijn de hormenen nadien geen punt meer! Hopelijk dat het daar mee over gaat.
Aanbevolen berichten