bunny1 Geplaatst: 6 mei 2009 Geplaatst: 6 mei 2009 Hallo,Mijn konijn is nu 6 jaar oud en nooit problemen mee gehad. Maar nu kwam hij sinds vorige week niet meer uit zijn hok terwijl hij eerst als je de deksel van zijn kooi omhoog deed hij er meteen uit wou. Nu eet hij sinds eergisteren ook niet meer, poept hij niet meer en drinkt hij niet meer. Nou zijn we vandaag met hem naar de dierenarts geweest maar die kon niks vinden. Hij heeft een spuitje gehad van haar en daar zou hij van op moeten knappen. Maar ik ging net kijken ne hij heeft wel geplast niet gepoept, niet gegeten (hij gooit zijn bakje met eten altijd om en gaat dan pas eten) en niet gedronken. Verder stinkt hij heel erg naar urine. Verder is het altijd een vrolijk maar vooral gek konijn geweest die gewoon in de stoelen sprong en er ging zitten. Maar nu ligt of staat hij alleen in zijn kooi voor zich uit te staren. Als hij vanavond nog niet had gegeten of gedronken moesten we de dierenarts terug bellen. Maar nou is mijn vraag weet er iemand hier eerst meer van door eerdere ervaringen met je eigen konijn c.q. dat van andere. Alvast bedankt!
busylizzzy Geplaatst: 6 mei 2009 Geplaatst: 6 mei 2009 Heel snel naar de dierenarts!! Lees mijn topic van vandaag: http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/21906-mis-verstopping.html
busylizzzy Geplaatst: 6 mei 2009 Geplaatst: 6 mei 2009 Oh foutje, kon geen verstopping vinden? Hoe was de temperatuur? Maak me er zorgen om omdat het precies zo klinkt als Martin vanochten, ook een ouder konijn. (8 jaar).
Shadena Geplaatst: 6 mei 2009 Geplaatst: 6 mei 2009 Ik vind het eigenlijk belachelijk dat de dierenarts je zo weer naar huis stuurt een konijn moet eten anders komen de darmen stil te liggen is er niet nog een andere da in de buurt?
bunny1 Geplaatst: 6 mei 2009 Auteur Geplaatst: 6 mei 2009 Dat spuitje wat hij heeft gekregen dat zou hem op moeten knappen en hij zou dan weer moeten eten dus daarom zei ze we wachten af tot vanavond. Maar ik vind dat helemaal niet zo oud maar dat komt misschien omdat ik hiervoor een konijn heb gehad dat 13 jaar oud is geworden.
suzanne24 Geplaatst: 6 mei 2009 Geplaatst: 6 mei 2009 Hey, klinkt een beetje als het verhaal als mijn vorige konijntje, zoek maar op dit forum. Helaas is zij eraan overleden. Mijn dierenarts dacht aan acute koliek.Raar dat de dierenarts niets kan vinden, kan je geen advies vragen aan een andere dierenarts? In jou geval zou ik dat zeker doen!
Aanbevolen berichten