Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb een probleempje...

Mijn konijn heeft ongeveer 4 weken geleden een nestje gekregen van 3 konijntjes.

Maar 1 konijntje van het nestje krijgt last van kale plekke in zijn nek en op zijn koppie. En ik zou niet weten hoe dat komt. Hij heeft wel vaak last van jeuk. Maar hij is wel de drukste van allemaal.

Maar mijn andere 2 konijntjes hebbe nergens last van zou het besmettelijk kunne zijn?

wat zou het kunne zijn?

Alvast bedankt :)

xxx

Geplaatst:

Dat klinkt als mijt.

Daar moet je dus mee naar de dierenarts omdat het nog een heel klein konijntje is.

Ik denk namelijk niet dat de gewone middeltjes (die vrijwel gelijk zijn aan de kosten voor een dierenarts) geschikt zijn voor jonge konijntjes.

Je hebt dus een aparte dosering nodig en dit kan alleen een dierenarts geven.

Overigens is mijt besmettelijk...

Belangrijk dus om zo snel mogelijk actie te ondernemen.

Geplaatst:

We zijn die volgende avond meteen naar dierenarts geweest. Maar de dokter zei dat het niets om je zorge over te maken. Het was geen mijt, want dan zouden er schilvers op zitten en er raar uit zien en het ziet er niet verkeerd uit, want je kan de haren van het konijntje er zo uitrekken. En als het zo blijft moeten we terug komen.

Geplaatst:

Is er ook naar vlooien gekeken? Ken een konijntje met allemaal kale plekken waarvoor het al meerdere malen bij de DA was geweest zonder resultaat. De 4de keer kwam er welgeteld 1 vlo uit de vacht. Die veroorzaakts jeuk, konijn krabt --> kale plekken. Kan ook gebeuren als ze binnen wonen. Ik heb een speciaal kammetje waarmee ik ze af en toe door kam, gewoon voor de zekerheid

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .