Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo lieve konijnen liefhebbers.

Ik heb al gezocht op medische info, maar daar kon mijn vraag eigenlijk niet beantwoord worden, dus vandaar dat ik het op deze manier vraag.

Ik heb sinds 6 jaar een wit hangoor konijn.

Met blauwe ogen ( meestal rood toch? ) en volgens mij is ie stok doof ivm de combinatie witte vacht, blauwe ogen..

Want als je achter hem gaat staan en je klapt in je handen of stampt een keer op de grond, dan geeft ie geen kik...

Maar nu kwam ik vanmorgen bij zijn hokkie aan, en hoorde een hoop kabaal, alsof hij zijn voerbak omlaag gooide...

Maar bij aankomst bleek het mijn konijn zelf te zijn die helemaal aan t flippen was????

Ik moch hem niet aan raken ( wat ie normaal heerlijk vind) hij raced van onder naar boven ( hij heeft een 2 verdieping hok) en weer terug, stoot z'n eige tig keer tegen de wanden echt HELEMAAL IN PANIEK leek het wel???

Vervolgens als ie ff stil zat begon ie met zijn achterpoot te stampen?

hij kwam niet uit zijn hok ( wat ie normaal METEEN doet zo gauw ik het deurtje open doe want hij vind hetheerlijk om vrij in de tuin rond te hupsen, en na een half uur zat ie nog steeds doodsbang in een hoekje te bibberen en zo gauw als ik hem weer aan wilde raken dan begon ie weeer te racen???

wie kan mij vertellen wat er aan de hand is?

ik hoop gauw op een antwoord, want ik herken m'n eigen konijn niet eens meer???

Geplaatst:

kan hij ergens van geschrokken zijn?? misschien heeft hij een atacje gehad..is hij inmiddels al iets rustiger? misschien lukt het om hem iets te kalmeren met wat lekkers en hem dan eens goed na te kijken, maar alleen als hij gekalmeerd is.

Geplaatst:

Het lijkt er op dat hij ergens heel erg van geschrokken is..

Stampen betekent gevaar...

Je kan inderdaad proberen om hem te kalmeren en dan even in de gaten houden of alles verder oké is..

Toevallig stonden er gister (of vandaag) meer verhalen op BB van konijnen die waarschijnlijk erg schrokken en overal tegenop liepen...

Geplaatst:

hoi kaatje,

ben net bij hem geweest maar hij durft nog steeds zijn hok niet uit te komen en aanraken mag ik niet dat slaat de paniek weer toe, heel snel ademen ivm met het rennen en het overal tegen aan botsen dus ik kan hem ook niet echt onderzoeken, want dan ben ik bang dat ie er in blijft.

arme humpie

Geplaatst:

Wat vervelend toch...

Zit er ook niets in of bij het hok ?

Als je het zo beschrijft ga je bijna denken dat er iets mis is met je konijn...pijn ofzo...

Ik zou hem de komende uren toch eens goed observeren..

Geplaatst:

hoi zaza,

ja ben ik al steeds aan t doen, want een ding is zeker, hij is zichzelf niet.

Normaal schrikt een konijn van geluid, bijv een harde knal ofzo maar aangezien humpie doof is, denk ik dat het iets anders is???? maar wat?

en hij zal toch niet ZO erg van een rond vliegend blaadje schrikken?

Geplaatst:

Nou ja, op zich kan dat wel...maar het feit dat hij er zo lang 'in' blijft is wel wat apart..

Stampt hij nog ?

Ik zou hem toch eens rustig proberen te lokken met iets lekkers...

En als het een schootkonijn is, hem er gewoon eens uithalen en bij je nemen..

Al is het zodat jij gerustgesteld bent dat er verder niets mis is..

Een doof konijn voelt vaak wel de trilling van het stampen...

Maar zeker weten of hij doof is, weet je ook niet ? Je hebt sterke vermoedens begrijp ik..

Geplaatst:

hoi zaza, ik ben net bij hem geweest en hij zat nog steeds in zijn hok en telkens als ik hem aan raakte spurte hij weer weg . op een gegeven moment heb ik hem toch te pakken gekregen en geaaid maar hij zat te rillen als een rietje, en helemaal verstijfd van angst?

ik heb gelijk zijn kontje geinspecteerd, maar die was helemaal schoon, dus geen diaree, vervolgens wilde ik hem terug zetten in zijn kooi, springt uit mijn handen en rent als een gek door die kooi heen en verstopt zich weer in zijn donkere ''poep hok''.

zucht wat moet ik hier nu mee?

Geplaatst:

hij is heel erg schigtig om het zo maar te zeggen, hij maak ook hele snelle bewegingen als hij gaat verzitten, normaal doet hij dat gewoon rustig, maar nu als een pijl schiet ie van links naar rechts, en achteruit lopen omdat ie denk ik zo bang is???

Geplaatst:

Goed dat je dat even gedaan hebt hoor..

Geen wondjes, hij loopt recht, normale houding, geen scheve kop ?

Dat zal dan afwachten zijn hoe lang het duurt voor hij weer bijgekomen is..

Ik kan wel gaan zeggen dat je de dierenarts kan bellen als je het niet vertrouwd, maar als je werkelijk niets kan ontdekken.....zoiets doe je ook niet zo snel in het weekend met zo'n vaag verhaal...

Het lijkt echt alsof hij enorm geschrokken is en in dat geval moet hij weer tot rust komen..

Hou wel in de gaten dat hij eet en keutelt..Ze hebben zwakke darmen en stress kan daar op van invloed zijn..

Mocht hij last hebben van zijn darmen dan zie je dat doordat ze vaak niet rustig kunnen blijven zitten, liggen gaat ook niet, oogjes dichtgeknepen, knarsentanden..

Geplaatst:

hij heeft gisteren een gedroogde bruine boterham gekregen, ( krijgt ie elke dag) maar die was niet op en zijn drinkflesje was ook niet veel uit... en normaal drinkt ie zo'n kwart flesje op een dag, ik vond net in zijn kooi wel keutels, maar het was net of die verschrompeld waren, meer zo'n uitgedroogde krent

Geplaatst:

Iedere dag een boterham is niet goed...

Wat wel goed is is onbeperkt hooi..én biks, liefst niet van dat gemengde voer maar alleen die groenbruine staafjes.

Verder geen knaagsticks, likblokjes etc..die zijn ronduit slecht.

Het lijkt er toch meer en meer op dat hij last heeft van iets..

Het meest voor de hand liggend zijn dan zijn darmen..

Nadeel is dat dat heel snel dodelijk kan zijn.

Je moet dus echt weten of hij nu eet en of hij nu keutelt.

Doet hij beide niet dan kan hij morgen dood in zijn hok liggen..

Geplaatst:

Nou, achteruit lopen doen ze hier ook wel als ze zo uit een "benarde" situatie kunnen ontsnappen, bijvoorbeeld als ik ze op wil pakken om de nageltjes te knippen.

Geplaatst: (aangepast)

ik heb hem net binnen gehad om lekker te knuffelen en heb hem ( om hemtoch in zijn vertrouwde omgeving te laten) in een fleece vest terug iin zijn kooi gelegd zodat hij lekker warm en zacht ligt, maar er zit niet veel leven meer in, hij bleef gewoon op zijn vest liggen toen ik hem terug iin zijn kooitje legde, ik moet dadelijk helaas gaan werken ( nachtdienst) maar ik vrees voor morgen vroeg. hij is tenslotte ook al 6.5 jaar oud, een keer gaat ie toch, maar ik hoop niet nu ( het is altijd zo onverwacht....) hij heeft trouwens ook een soort van stuiptrekkingen in zijn voorpootjes, die strekt ie heeel ver naar voren uit als je hem optilt en als ie bij je ligt dan heeft ie kleine stuiptrekkingen( net als bij een dier dat ligt te dromen )??????

aangepast door humpie
Geplaatst:

zucht....ik ben bang dat humpie vanmiddag al niet meer haalt.

Ik kwam vanmorgen thuis uit de nachtdienst en ging meteen bij hem kijken, maar het enige waaraan je kon zien dat ie nog leefde, was dat ie adem haalde.

hij reageerde niet meer op aaien en aanrakingen en zijn hoofdje lag op het hooi en hij keek niet eens meer op en deed zijn oogjes niet eens meer open.

.......

Geplaatst: (aangepast)

als je bang bent dat hij de middag niet haalt dan maak je toch zo snel mogelijk een afspraak?6,5 is niet zo oud hoor ik vermoed niet dat het door ouderdom komt mijn vorige konijn elf geworden.

aangepast door Shadena
Geplaatst:

snik.... humpie is vanmiddag overleden, rust zacht gekke humpel van me, we zullen je missen....

mensen bedank voor jullie advies, maar het heeft helaas niet mogen baten. :(

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .