Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

ik heb net even via de zoekfunctie geprobeerd een antwoord te vinden, maar het is een heel gedoe om door alles heen te komen omdat er zoveel topics naar boven komen hihi.

Hoe dan ook: ik heb mn nijnen laten inenten ongeveer anderhalve week geleden. Sissi heeft sinds een paar dagen (ik schat dat dit begonnen is ongeveer 2 a 3 dagen na de enting) op de plek van de enting een hele grote bult. De bult is op zich niet supergroot, ongeveer 1,5 cm breed en ongeveer evenhoog, maar voor een klein konijn van net een kilo is dat in verhouding een grote bult. Ze heeft er geen pijn aan, tenminste...je kunt het gewoon aanraken zonder dat ze ook maar een kik geeft, ze eet en drinkt prima, speelt, rent, wast zichzelf en Stoffel, kortom, ze oogt gewoon helemaal gezond. De bult is ook niet rood of warm ofzo, dus ik maak me niet direct zorgen. Een van mijn vorige konijntjes heeft dit ook eens gehad na een enting, en toen ben ik naar de DA gegaan en die heeft de wond opengemaakt en me een soort antibioticum zal meegegeven tegen infectie.

Ik vraag me nu alleen af of dit bult niet gewoon normaal is na een enting, omdat je dat wel vaker hoort/leest bij konijnen. Alleen twijfel ik omdat ik de bult vrij groot vind. Wat is jullie ervaring?

Geplaatst:

Een bult is niet normaal na een enting.. Maar het kan wel gebeuren.

Kun je de bult vastpakken? Daarmee bedoel ik: zweeft hij in de huid of zit hij tegen het lichaam gedrukt?

Geplaatst:

je kunt de bult wel vastpakken. het lijkt gewoon de huid te zijn die dik is, het voelt niet alsof er iets " in" zit ofzo.

bij het enten had de DA per ongeluk een vaatje geraakt en bloedde ze een beetje. maar dat was na 30 seconden wel over hoor. denken jullie dat ik ermee terug moet naar de DA?

Geplaatst:

Maar je kunt zeg maar onder de bult komen ... Dus je kunt hem 100 % vasthouden?

Ik denk dat je het even aan moet kijken... Als je konijntje verder helemaal normaal doet...

Eten/drinken/goede ontlasting... Zou ik me even geen grote zorgen maken..

Ik had het laatst ook met een konijntje.. en is helemaal goed gekomen! Althans.. de bult wordt minder..

Geplaatst:
Een bult is niet normaal na een enting.. Maar het kan wel gebeuren.

Kun je de bult vastpakken? Daarmee bedoel ik: zweeft hij in de huid of zit hij tegen het lichaam gedrukt?

Daar ben ik het niet mee eens. Een bult na de inenting is wƩl normaal, maar komt niet heel vaak voor.

Niets aan de hand dus. Geloof dat het wel even kan duren voordat de bult weggaat. Als je het echt niet vertrouwt, hou dan in ieder geval in de gaten of de bult groeit. Dat is (geloof ik) niet de bedoeling.

Geplaatst:
Daar ben ik het niet mee eens. Een bult na de inenting is wƩl normaal, maar komt niet heel vaak voor.

Niets aan de hand dus. Geloof dat het wel even kan duren voordat de bult weggaat. Als je het echt niet vertrouwt, hou dan in ieder geval in de gaten of de bult groeit. Dat is (geloof ik) niet de bedoeling.

Zo bedoel ik het ook:)

Ik bedoelde het met een bepaalde klemtoon, maar die kun je natuurlijk niet horen.

Geplaatst:

Toen ik mijn konijn 2 weken terug ongeveer heb laten inenten toen heeft de dierenarts tegen mij gezegd dat er soms een bult kan onstaan na een inenting die zelfs de grote van een pingpongbal kan hebben! Het is onschuldig en trekt na een paar dagen weer weg. Niks om je zorgen over te maken dus.

Geplaatst:

Mijn dierenarts heeft mij ook gewaarschuwd dat ze een bult konden krijgen na het enten en dat dat heel normaal is, gaat vanzelf weg. Ik meen ook dat je de bult ook niet mag masseren maar waarom dat is weet ik zo niet meer. Hier kregen ze bij de 1e enting wel een bult, nu hebben ze die niet gehad.

Geplaatst:

nou ik ben in ieder geval gerustgesteld, dank jullie wel!

ik durf eigenlijk niet zo erg te voelen om te kunnen bepalen of ik onder de bult kan komen....ik ben dan toch bang dat ik haar pijn zou doen hihi. maar goed, als het na een enting voor kan komen en het zelf zo groot als een pinpongbal kan zijn (wat het dus niet is, eerder het formaat van een knikker) dan valt dit allemaal erg mee denk ik. het is vandaag volgens mij een stukje kleiner dan gisteren, en in ieder geval niet groter. ze oogt verder nog steeds echt kerngezond, maar ik hou haar de komende tijd gewoon in de gaten. nogmaals iedereen erg bedankt voor de antwoorden!!

• 2 weken later...
Geplaatst:

Mijn DA zei dat (vanmorgen) ook, gewoon in de gaten houden en als het groter wordt even langs gaan. De bult bij mijn nijn is overigens wel een beetje rood en is ter groote van een bruie boon. Ik ben wel in ieder geval wel opgelucht na jullie berichtjes gelezen te hebben.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .