mabaals Geplaatst: 5 mei 2009 Auteur Geplaatst: 5 mei 2009 Hopelijk leest iemand dit topic nog, er is namelijk iets waar ik me toch zorgen om maak. Ik ben heel blij dat Dobby gewoon eet, maar de BDK's eet ze niet op. Nu ben ik erachter gekomen dat die dingen heel goed voor konijnen zijn, maar moet ik me er nu zorgen om maken. en zo ja, hoe zorg ik ervoor dat ze die dingen weer gaat eten?
busylizzzy Geplaatst: 5 mei 2009 Geplaatst: 5 mei 2009 Meestal laten konijnen hun BDK liggen als ze teveel te eten krijgen. Dus minderen met biks en groeten, maar wel gewoon onbeperkt hooi laten eten.
mabaals Geplaatst: 5 mei 2009 Auteur Geplaatst: 5 mei 2009 Dat is het nou juist, ze heeft veel hooi, en ze heeft maar een klein bakje bix en nu geen groente. Maar toch eet ze die dingen niet.
busylizzzy Geplaatst: 5 mei 2009 Geplaatst: 5 mei 2009 hmmm... kan ze na de operatie wel ver genoeg buigen zodat ze erbij kan? Anders zou ik het niet weten...
mabaals Geplaatst: 5 mei 2009 Auteur Geplaatst: 5 mei 2009 Ze heeft de operatie nog niet gehad, die krijgt ze waarschijnlijk morgen. Maar ik weet het ook niet, is het heel erg als ze die dingen niet eet?
busylizzzy Geplaatst: 5 mei 2009 Geplaatst: 5 mei 2009 Zitten bepaalde vitamines in die ze alleen binnenkrijgen door ze op te eten. Zou het niet echt weten, misschien moet je een nieuw topic openen. Is dit pas sinds kort, want als het vanaf de val is zou ze misschien niet genoeg balans hebben om erbij te kunnen of teveel pijn.
mabaals Geplaatst: 5 mei 2009 Auteur Geplaatst: 5 mei 2009 Ik denk niet dat het komt doordat ze geen balans heeft, ze kan eigenlijk alles doen wat ze al eerder deed. Die BDK's liggen er nu al een paar uurtjes, hopelijk heeft ze gewoon nog geen trek.
busylizzzy Geplaatst: 5 mei 2009 Geplaatst: 5 mei 2009 idd, even afwachten en als je het niet vertrouwd de DA bellen.
mabaals Geplaatst: 5 mei 2009 Auteur Geplaatst: 5 mei 2009 Ik plaats net dit berichtje boven mij, en loop naar de kooi, en ik zie dat er 1 BDK weg is. Dobby had waarschijnlijk nog geen trek ofzo...
ZaZa Geplaatst: 5 mei 2009 Geplaatst: 5 mei 2009 Je zou bijna kunnen gaan denken dat die orthopeed aan kan gaan raden om niets te doen...Konijnen kunnen pijn goed verbergen, maar het lijkt wel alsof ze weinig hinder ondervindt...Apart.
mabaals Geplaatst: 5 mei 2009 Auteur Geplaatst: 5 mei 2009 ja, de DA zei ook al dat ze zich wel heel erg groot houdt. Maar als je de foto ziet van het pootje, dat kan toch niet gewoon zo blijven?
Katrien Geplaatst: 5 mei 2009 Geplaatst: 5 mei 2009 Ze steunt er toch helemaal niet op, lijkt me dan toch wel pijn te hebben, niet zaza? Het is inderdaad de bedoeling dat ze die bdk opeet, maar als het enkel maar vandaag is dat ze ze laat liggen is het niet zo erg hoor, zo snel krijgt ze geen vitaminentekort.
nathalie b Geplaatst: 5 mei 2009 Geplaatst: 5 mei 2009 Vergeet morgen die foto niet mee te nemen hoor!Anders moet er weer een nieuwe gemaakt worden.Tis een beste breuk zo te zien!Dat ze verder gewoon eet vind ik een wonder hoor;volgens mij moet dit best pijn doen!Veel sterkte morgen.
ZaZa Geplaatst: 5 mei 2009 Geplaatst: 5 mei 2009 Ik heb geen foto gezien (maar goed, ben ook geen arts om dat te kunnen beoordelen) maar ging uit van deze uitspraak en nog één over het niet steunen, maar wel gebruiken om te wassen...Ik denk niet dat het komt doordat ze geen balans heeft, ze kan eigenlijk alles doen wat ze al eerder deed. Vandaar...
mabaals Geplaatst: 5 mei 2009 Auteur Geplaatst: 5 mei 2009 hmm... ik zie toch dat dit een klein probleempje wordt...Veel mensen noemen mij de laatste tijd een 'haar' of 'zij'. Sorry, maar ik ben een jongen... De orthopeed maakte ook dezelfde fout:lol:
mabaals Geplaatst: 5 mei 2009 Auteur Geplaatst: 5 mei 2009 Oh, en dit is een wijkt een beetje af van het onderwerp hier, maar ik moet Dobby pijnstillers geven. Ik heb van de DA Carprofen Drops gekregen, in ik moet het in haar mond spuiten. Alleen Dobby is niet rustig te krijgen, zelfs met twee man lukt het niet. Weet iemand hoe je die pijnstillers kan geven zonder dat ze wild wordt, of moet het maar zo?
Katrien Geplaatst: 6 mei 2009 Geplaatst: 6 mei 2009 Ik denk dat het al te laat zal zijn (je bent nu onderweg naar de orthopedist waarschijnlijk), maar veel mensen hier wikkelen hun konijn in een handdoek om deze kalm te houden bij het geven van medicijnen! Veel sterkte bij de orthopedist en laat weten wat hij gezegd heeft he!
mabaals Geplaatst: 6 mei 2009 Auteur Geplaatst: 6 mei 2009 Nou, ZaZa had toch gelijk. De DA zei dat, omdat Dobby nog maar 7 maanden is, als ze een operatie zou doen, de botten waarschijnlijk verkeerd gaan groeien, en dat zorgt er dan weer voor dat we nog een operatie nodig hebben. Maar het lichaampje van Dob is hard aan het vechten, en de botten zitten al stevig tegen elkaar aangedrukt (doordat de spieren rond de breuk zich samentrekken). De orthopeet voelde of de breuk nog kraakte, en dat deed het niet. Dus Dobby moet een maand goede rust nemen, en als alles goed gaat, geneest de bot zichzelf. Wel zal ze een iets korter voorpootje hebben, maar daar zal ze wel aan wennen.
ZaZa Geplaatst: 6 mei 2009 Geplaatst: 6 mei 2009 Gelijk hoef ik niet hoor..haha, maar ben wel blij voor zowel je konijn als jij dat het op zijn beloop gelaten wordt...Voor jou, vanwege de kosten en de zorg en voor Dobby omdat je ook niet goed kan voorzien hoe het voor dat beest gaat worden als het wel geopereerd zou worden...Dat blijft jullie beide nu bespaard... Hoop wel dat je bij tijd en wijlen eens verder wil beschrijven hoe het met Dobby gaat... Dat is voor ons allemaal wel interessant om mee te krijgen en ook voor mensen die hier ooit komen met eenzelfde kwaal... Voor dit moment; Fijn dat het 'goed' afloopt !
Shadena Geplaatst: 6 mei 2009 Geplaatst: 6 mei 2009 Dat is fijn zeg dat ze niet geopereerd hoef te worden ik hoop dat het gauw beter gaat met haar!
mabaals Geplaatst: 6 mei 2009 Auteur Geplaatst: 6 mei 2009 Ja, ik zal wel zo'n weblog bij mijn profiel plaatsen. Mijn tante in Oud-Beijerland wilt ook weten hoe het met Dobby gaat, dus zo kan ze het ook lezen.
Bo&Isa Geplaatst: 6 mei 2009 Geplaatst: 6 mei 2009 Hoi Mabaals, mijn Bo was ook iets van een half jaar toen ze haar voorpootje brak door een ongelukkige sprong. Op advies van de DA heb ik haar 6 weken hokrust gegeven, en nu kan ze alles weer. Nu had zij wel een nette breuk door beide botten heen, maar toch. Ze heeft alleen wél de eerste tijd pijnstillers gehad. Die pijnstiller was metacam, en vond ze heerlijk. Dus hoppa, ik stak het spuitje met metacam door de tralies, dan begon zij eraan te likken en dan hoefde ik alleen maar zachtjes de zuiger in te duwen. MIsschien is dat een optie? Dan hoef je Dobby niet vast te houden.
mabaals Geplaatst: 6 mei 2009 Auteur Geplaatst: 6 mei 2009 Ja, ze wil er wel eventjes aan likken, maar dan loopt ze weer weg. ik heb Carprofen Drops gekregen, dus misschien zijn die viezer...
Aanbevolen berichten