Ga naar inhoud

Sammy's ontstoken oog ziet er nog steeds het zelfde uit als Maandag.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Maandag heb ik Sammy door de dierenarts laten controleren. Ik vond namelijk dat hij een erg dik oog had. Later op de dag zag ik zelfs pus, dus ik had meteen een afspraak gemaakt bij de dierenarts.

De dierenarts dacht dat hij een ontstoken oog had. Ik heb een oog zalfje mee ge kregen cavasan. Dit moet ik een week gebruiken en 4x perdag een druppeltje in zijn oog.

Zelf vind ik niet echt dat zijn oog er beter uit ziet, het is erg rood en als ik er een druppeltje in wil doen doet het volgens mij ook erg pijn. Afentoe zie ik ook nog een beetje pus.

Ben ik te snel met oordelen? Ik denk eigenlijk wel dat het minder zou moeten zijn nu.

Als het na een week nog steeds niet over was ging de dierenarts zijn traanbuis spoelen, ik hoop dat het voor die tijd wel beter word.

Kan ik er verder zelf nog wat anders aan zijn oog doen?

Pfff.. al die vragen van mij de laatste paar dagen, ik word er zelf ook een beetje moe van :$.

Geplaatst:

Ik zou even de dierenarts bellen voor advies. Ik had dit destijds ook en Nijn bleek allergisch te zijn voor cavasan en één van de antibioticadruppels die ze kreeg. Ik moest toen ook meteen stoppen met de cavasan.

Geplaatst:

Ik heb ervaring met mijn konijntje waarbij je na een ruime week pas echte verbetering zag met oogzalf (toch 4 x per dag gedaan), dus 2 dagen lijkt mij best kort. Als het oogje nu erger is geworden is het inderdaad wel goed om contact op te nemen met de da, mijn konijn was allergisch voor CAF zalf en toen werd zijn oogje alleen maar roder met meer pus.

Geplaatst:

Zou ik wel doen. Toen ik ophield met de zalf en daarna andere druppels kreeg met andere stoffen nam de zwelling af. Het kan namelijk zijn dat sammy allergisch is voor een bepaalde stof in de zalf en het averechts gaat werken. Daarom zou ik even bellen voor advies.

Zit je niet mee he, twee konijnen bij de da... Beterschap!

Geplaatst:

Voor een ontstoken oog van ons konijn, moesten we 4 weken Caf gebruiken voor het hielp..

Dan is 2 dagen misschien een beetje snel om al verbetering te zien ?

Geplaatst:

Mijn konijn was ook allergisch voor die zalf. Ik had ook het idee dat het pijn deed als ik het erin deed en het oog was echt heel rood. Toen heb ik een ander zalfje gekregen en toen was het vrij snel beter. Misschien toch even ander zalfje vragen?

Geplaatst:

Nee, het zit me inderdaad niet mee Karina. Maar goed, ik ben blij als het weer allemaal achter de rug is.

Ik heb de dierenarts gebeld en die vond ook dat ik nog even moest wachten omdat het eigenlijk nog te vroeg was om verbetering te kunnen zien.

Vandaag merkte ik wel dat het oog minder rood is. Ook was zijn oog eerst helemaal dicht ge knepen, maar nu heeft hij hem helemaal open. Ik zie ook geen pus meer.

• 1 maand later...
Geplaatst:

wij hebben ook een konijn met een ontstoken oog - 2x zalf gehaald bij de dierenarts. nog steeds niet over. is nu al een hele tijd aan de gang. vanmiddag weer bellen wat we nu kunnen doen. ze eet nog wel en drinkt maar het ziet er niet uit - gewoon ontzettend smerig - wie heeft ideeen?

Geplaatst:

Het kunnen ook haakjes op de kiezen zijn, waardoor er een ontsteking kan ontstaan. Is er al naar het gebit gekeken?

welke zalf heb je al gekregen?

• 1 maand later...
Geplaatst:

Sorry voor de late reactie. Er is inderdaad naar het gebit gekeken, en dat zag er allemaal prima uit!

Sammy heeft sinds vandaag weer een raar oog, daar likt Belle ook de hele tijd aan. Ik probeer eerst weer een zalfje, als het dan nog niet over gaat laat ik zijn traanbuisjes schoonmaken bij de DA.

Op dit topic mag trouwens een slotje, hij is namelijk al oud.

Geplaatst:

Als Sammy weer een vies oog heeft is het misschien handig om dit topic gewoon open te laten..

Als je dan nog vragen hebt of dingen kwijt wilt daarover kun je die hier posten en hoef je er niet weer een nieuw topic voor te openen.

de zalf die je nu gebruikt, is dat die , die je in apil van de dierenarts hebt gekregen of is het weer nieuwe zalf?

Geplaatst:

Als de ontsteking in het traanbuisje zit zal er geen zalf helpen. Je zult moeten vragen naar een druppeltje, want die glijden in de traanbuis. Een zalf zelf is te dik en blijft op het oog. Aldus mijn da.

Dierenkliniek Wilhelmina heeft me destijds aangeraden om Helgritin oogdruppels te gebruiken. Dit heb ik met de dierenarts besproken en hij wist meteen dat ik deze info via Wilhelmina had gekregen. Hij heeft het traanbuisje doorgespoeld en deze druppels meegegeven. Helaas zal de ontsteking hier niet meer overgaan, daarvoor heeft het te lang geduurd, maar die Helgritin druppels hebben het wel minder gemaakt en nu zijn er dagen dat je er niets meer van ziet.

Mss kun je naar die druppels eens vragen. Dan maak je een soort zakje van het onderste ooglid, doet daar een druppeltje in, zorg je dat het in het traanbuisje rolt en klaar. Voor nu zou ik het oogje schoonhouden met afgekoeld gekookt water of kamillethee, dat verzacht.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .