Cisl0oveGeryon Geplaatst: 29 april 2009 Geplaatst: 29 april 2009 Nee, het kan geen kwaad, want bix is neit het hoofdeten (weet niet hoe je dat moet zeggen!) De bdk opeten is veel belangrijker dus je kan gewoon met het bix vermindere, zolang hij maar onbeperkt hoi krijgt en veel groenten.
Nijntje_Hummer&Gizmo Geplaatst: 29 april 2009 Geplaatst: 29 april 2009 Ik heb een konijntje van bijna 3 maanden. En mij is ook verteld dat ik haar onbeperkt biks mag geven. Nou ik heb het geweten.... BDK's all over the place! Ik vond ze echt overal.. Dus ik ben maar gaan minderen in biks, het heeft een tijdje geduurd voordat ik wist wat de juiste hoeveelheid was.. Maar nu gaat alles goed :yes:
AnneliesVonk Geplaatst: 29 april 2009 Geplaatst: 29 april 2009 (aangepast) Ik heb een vraag. Mijn Joris is nu acht weken oud en eet en drinkt prima en is al heel ondeugend, dus dat gaat allemaal goed. Nu merkte ik vanmorgen dat hij z'n bdk niet opeet. Hij was biks aan het eten en vond dat natuurlijk veel lekkerder. Dit is natuurlijk niet de bedoeling. Onze vorige konijnen voerden we 's ochtends alleen hooi en pas 's middags biks en daar ging het altijd heel goed op. Maar Joris is nog zo klein en mag toch naar behoefte eten (niet onbeperkt natuurlijk)? Hoe los ik dit op, heeft iemand tips? Toch 's ochtends alleen hooi geven?Oh en is het normaal om z'n buik zo nu en dan te horen? Ik las in een ander topic ook iets over een konijn met buikgeluiden. Ik hoor het niet veel, maar soms een rommeltje Ik ben nog wat zenuwachtig... altijd spannend zo'n jong konijn en ik wil graag dat ie gezond blijft en zich prettig voelt! Slaap er 's nachts zelfs moeilijk van... dus pfff vermoeiend 29 april 2009 aangepast door AnneliesVonk
AnneliesVonk Geplaatst: 29 april 2009 Geplaatst: 29 april 2009 Bedankt allemaal! Joris is inmiddels wel wat hooitjes aan het knabbelen, hij moet natuurlijk wel als ie trek heeft. Krijgt hij later op de dag wel wat biks. Hopelijk eet ie z'n bdk snel op hmmm... ik snap niet wat daar lekker aan is maar wel goed natuurlijk voor nijntjes!
Cisl0oveGeryon Geplaatst: 29 april 2009 Auteur Geplaatst: 29 april 2009 Huhh?!?? alles is in verkeerde volgorde!
chico Geplaatst: 29 april 2009 Geplaatst: 29 april 2009 ik heb ook net een jong konijntje in huis nu 10 weken ong. er wordt aangeraden onbeperkt biks maar ik zorg dat er voldoende hooi in het hok ligt en zo'n 2/3 keer op een dag krijgt ie een handje biks!verder heeft ie vanaf de geboorte al wortel en appel gekregen en heb het deze week opgebouwd met selderie en peterselie en de keutels blijven mooi!dus ik heb niet het idee dat ie iets te kort komt!Hooi moet ie ieder moment van de dag hebben!!
AnneliesVonk Geplaatst: 29 april 2009 Geplaatst: 29 april 2009 Ik denk toch dat ik wat ga minderen met het biks... als ik 'm gewoon biks geef zit ie te poepen en tegelijkertijd te eten! Kan het kwaad om een jong konijn niet constant biks in de bak te geven? Als ie maar hooi en water heeft natuurlijk...
xxxmarjoleintjuh Geplaatst: 29 april 2009 Geplaatst: 29 april 2009 Volgens mij moet een klein konijntje onbeperkt voer krijgen, maar dat hebben wij niet gedaan. Wij hebben laat in de ochtend eten gegeven (anders eet hij/zij de blinde darm keutels niet op) en onbeperkt hooi. En toch bleef er 's avonds nog wat biks in zijn bakje zitten. Ons konijntje doseerde zijn hoeveelheid dus zelf (Is inmiddels al 3/4 jaar geleden hoor!)
Aanbevolen berichten