xxxmarjoleintjuh Geplaatst: 8 mei 2009 Auteur Geplaatst: 8 mei 2009 Nou, heb ik weer! Één opgewonden konijn (Guus) die binkies maakt door heel de kamer. Izzie wil er allemaal nog niks van weten. Zodra die in haar kooi gaat zitten, doe ik de kooi weer dicht. Ze is er lang genoeg uitgeweest en ze zal vast wel weer willen rusten. Ben alleen bang dat ik ze weer opnieuw moet gaan koppelen, want Izzie bijt lekkerlijk van zich af. Wel is ze qua nieuwsgierigheid weer de oude (gelukkig!).
Karina Geplaatst: 8 mei 2009 Geplaatst: 8 mei 2009 Nijn wil ook geen spuitje zien hoor. Ik zit niet voor niks met krassen op mijn arm hier :whistle2:. Goed in de handdoek wikkelen en vasthouden. Ze zitten inmiddels samen in de badkamer. Nijn rent ook wat rond voor de eerste keer. Goed voor de spijsvertering . Ook de doos is interessant. Snuf laat haar nu ook met rust en gaat ook op onderzoek uit. Een mooie kans voor mij om het hok een poetsbeurt te geven. Ik laat ze er even inzitten, dan kan ik beter zien hoe het gaat met z'n tweeën. Anders ook weer definitief opnieuw koppelen...
zwarte panter Geplaatst: 8 mei 2009 Geplaatst: 8 mei 2009 Als ze nu nog steeds niets meer heeft gegeten als één hapje wortelloof, lijkt het me tijd om te dwangvoeren.En dan in de letterlijke betekenis van het woord, dus met dwang...Ook al wil ze niet, het moet. Dus jij zal even kordaat moeten zijn. Als ze teveel tegenstribbelt, zoals Karina zegt goed in een handdoek wikkelen. Dan spuitje nemen en langs de zijkant van haar bekje 1-1.5cm in haar mondje steken. En dan rustig leegspuiten. Je kan makkelijk een bikspapje maken. Neem wat biks en kook wat water. Heet water over de biks gieten, mengen en laten afkoelen. Eens afgekoeld, kan je het met je spuitje geven. Met haar pijstilling gewoon in een bakje drinken te doen, weet je natuurlijk nooit hoeveel ze binnenkrijgt. Daarnaast bestaat nog eens de mogelijkheid dat ze door de smaak van de pijnstilling ook haar drinken niet meer wilt. Succes!
xxxmarjoleintjuh Geplaatst: 8 mei 2009 Auteur Geplaatst: 8 mei 2009 Nou, ik heb toch maar de dierenarts gebeld, aangezien het bijna weekend is. Heb afgesproken dat ik over een half uurtje terug bel, aangezien Izzie tijdens het telefoongesprek ineens aan een staafje SS begon! Denk dat ik voor de zekerheid toch maar langs ga, ze heeft nog helemaal niet gekeutelt.Dwangvoeren lukt trouwens niet, aangezien ik zelf ook geopereerd ben aan mijn arm en dat is niet helemaal goed gegaan, heb minder kracht in mijn rechterarm.
xxxmarjoleintjuh Geplaatst: 8 mei 2009 Auteur Geplaatst: 8 mei 2009 (aangepast) We zijn naar de dierenarts geweest! En Izzie keutelde volgens mij van angst, dus de eerste keutel is er uit!! Daar heeft ze nog een pijnstiller gekregen (injectie) en ik heb ander dwangvoer meegekregen... Nu maar hopen dat het beter gaat.De wond ziet er trouwens nog steeds goed uit! En ik kreeg complimenten dat ze er toch zo goed uit zag, ondanks dat ze niet at 8 mei 2009 aangepast door xxxmarjoleintjuh
Karina Geplaatst: 8 mei 2009 Geplaatst: 8 mei 2009 he gelukkig! Elke keutel is er één he. Hopelijk snel een berg!!!
busylizzzy Geplaatst: 8 mei 2009 Geplaatst: 8 mei 2009 Jippie! De keutel is gevallen! Wat een lange dagen (en nacht) zijn dit voor jou geweest. Hopelijk kan ze met de subcutane pijnstiller er weer een poosje mee door.
xxxmarjoleintjuh Geplaatst: 8 mei 2009 Auteur Geplaatst: 8 mei 2009 (aangepast) Ik hoop het ook... Helaas moet ik wel weer opnieuw koppelen ben ik bang!Izzie springt wel weer bij Guus in de kooi, om vervolgens heel hard door de kooi te sjezen en er weer uit te springen. Ook in de kamer rent Izzie hard weg voor Guus... Iemand tips om ze weer snel bij elkaar te krijgen? Of moet ik toch echt weer op mijn knieen de gang gaan desinfecteren?Het waren trouwens echt hele lange dagen en een nacht ja! Vanmiddag in slaap gevallen hier! Hahaha, Guus is echt geweldig! Die is zo blij om Izzie weer te zien, hij maakt hier binkies achter elkaar door heel de kamer! Jammer dan Izzie het minder vindt. 8 mei 2009 aangepast door xxxmarjoleintjuh
Karina Geplaatst: 8 mei 2009 Geplaatst: 8 mei 2009 Je moet even denken dat Izzie nu wat minder voor zichzelf kan opkomen en zichzelf wil beschermen. Nijn rent ook nog voor Snuf weg als hij komt, maar zoekt ook af en toe toenadering. Laat ze nog bij elkaar of zet de kooien tegen elkaar zodat ze elkaar kunnen besnuffelen als ze willen. Als Izzie dan weer wat meer weerstand heeft weer proberen bij elkaar te zetten. Tip van Loes Ik heb overigens wel de kooien helemaal schoongemaakt. De rust lijkt even wedergekeerd.
xxxmarjoleintjuh Geplaatst: 8 mei 2009 Auteur Geplaatst: 8 mei 2009 (aangepast) Ik weet het allemaal niet... Ze rent er voor weg, maar gaat toch niet haar tijdelijke kooi in. Ik ga in ieder geval straks weer dwangvoeren, heb nu voer gekregen dat veel konijnen uit zichzelf al willen eten (ruikt ook lekker, een beetje naar hooi).Haha, ze rent nu met een wortelloofsprietje in haar mond weg! Guus kwam er aan! 8 mei 2009 aangepast door xxxmarjoleintjuh
busylizzzy Geplaatst: 8 mei 2009 Geplaatst: 8 mei 2009 Van dat critical care? Heb ik ook gekregen. Als je het heel dun maakt, kun je het heel makkelijk met een 5cc spuitje naar binnen krijgen, ideaal!
xxxmarjoleintjuh Geplaatst: 8 mei 2009 Auteur Geplaatst: 8 mei 2009 (aangepast) Ja, inderdaad, die heb ik gekregen. Ik vind het allemaal zo zielig! Waarom doe ik het haar en Guus aan, maar ja... Als ze straks weer fijn samen zijn, zal alles wel goed zijn.Jeuj! Er lagen 4 keutels op de grond!! Die zijn zeker van Izzie... Ze heeft er zelfs al een halve van opgegeten 8 mei 2009 aangepast door xxxmarjoleintjuh
busylizzzy Geplaatst: 8 mei 2009 Geplaatst: 8 mei 2009 Goedzo! Blijven keutelen Izzie! Blijkbaar zijn de keutels lekkerder dan biks, hahaha
xxxmarjoleintjuh Geplaatst: 8 mei 2009 Auteur Geplaatst: 8 mei 2009 Haha, inderdaad en zolang zij ze op eet, hoef ik niet te stofzuigen Offtopic:Nou vraag ik me wel iets af: eten konijnen alleen hun eigen keutels op of ook die van hun vriend(innet)je? Ik weet niet of zij een verschil zien.
Karina Geplaatst: 8 mei 2009 Geplaatst: 8 mei 2009 Volgens mij alleen hun eigen. Ze ruiken hun geur aan de keutels, dus herkennen hun eigen ook.
xxxmarjoleintjuh Geplaatst: 8 mei 2009 Auteur Geplaatst: 8 mei 2009 @karina: Wat een verschil trouwens tussen onze nijnen he? De mijne ziet er in het begin beter uit en was heel levendig, maar de jouwe at veel sneller. @iedereen: Gelukkig gaat het hier nu een stuk beter, ze ligt onder de tafel op haar favoriete plekje. Af en toe gooi ik haar een science selective brokje toe en die eet ze dan op.
Karina Geplaatst: 8 mei 2009 Geplaatst: 8 mei 2009 dat ze al biks eet is HEEL goed!! Die laten ze vaak tot het laatst liggen. Het is inderdaad een groot verschil. Maar goed, ze komen er allebei weer bovenop. Laat weer zien hoe verschillend konijnen kunnen zijn hè
xxxmarjoleintjuh Geplaatst: 8 mei 2009 Auteur Geplaatst: 8 mei 2009 En dat is maar goed ook, stel dat alle konijnen hetzelfde waren... Dat zou ook saai zijn!Inmiddels zit Izzie weer in haar kooi. Ze heeft er nu 3,5 uur buiten gezeten en is net weer terug gesprongen. Het is echt heel raar, ze eet eigenlijk alleen wortelloof en biks, het hooi laat ze liggen. Gelukkig maar dat ik SS heb, dan zal het niet zo erg zijn. Ik moest wel van de dierenarts proberen om bij te voeren, dus 5 ml dwangvoer geven. Ik ga het proberen door het spuitje bij haar mond te houden.Vannacht ga ik er 1 keer uit, rond 4 uur ofzo. Even de kruik opnieuw warm maken.
Karina Geplaatst: 8 mei 2009 Geplaatst: 8 mei 2009 Sinds ik haar heb zien eten ben ik niet meer gaan dwangvoeren. Ze stribbelde al tegen, dus allang goed dat ze at. Alleen nu krijgt ze hooithee van me in een spuitje, dat ik meng met de pijnstilling. Proberen of dat weer beter gaat, zodat ik niet weer een poot in mijn gezicht krijg. Met haar felheid is niks mis in elk geval :whistle2:
xxxmarjoleintjuh Geplaatst: 8 mei 2009 Auteur Geplaatst: 8 mei 2009 Ik geef het dwangvoeren toch maar op een schaaltje. Als ze daar iets van op likt/eet krijgt ze wel extra vezels binnen. Medicijnen heb ik toch weer in water gemengd. Ze wil het gewoon niet, rent als een gek door de kooi heen. Het water drinkt ze wel. Op aanraden van de dierenarts heb ik nu in het bakje gewoon water gedaan en in de fles nog hooithee, zo krijgt ze ook gewoon water binnen en leert ze makkelijker uit de fles drinken, want hooithee is toch lekkerder. Ben benieuwd.Ook geef ik haar wortelloof en die hang ik buiten de tralies, zo kan Guus er van buitenaf ook bij. Zo eten ze samen heerlijk de loof op.
Karina Geplaatst: 8 mei 2009 Geplaatst: 8 mei 2009 Geen pijnstilling meer voor nijn, alleen als ik merk dat ze pijn heeft of niet eet. Ik heb weer een diepe kras in mijn gezicht erbij. Zelfs strak in de handdoek gewikkeld kan ze zich er nog uitwurmen. Die heeft gewoon zoveel kracht in de poten door het vele rennen door het huis... Ze sprong gewoon te vaak nu weg en ik kon haar niet meer pakken. Ik ben bang dat ik haar door nog vaster aan te pakken pijn doe en de hechting kapot gaat. De handdoek zat al strakker dan voorgeschreven .
xxxmarjoleintjuh Geplaatst: 8 mei 2009 Auteur Geplaatst: 8 mei 2009 (aangepast) Als ze zo kan spartelen/kracht zetten, zal er ook niet veel pijnstilling meer nodig zijn. Ik geef Izzie ook hele verdunde medicijnen, maar wel een beetje aangezien ze soms een beetje moeilijk lijkt te lopen. Verder is ze wel zo levendig dat ik betwijfel dat het nodig is. Ik heb echt geen idee hoe ze zich zal voelen. De biks zijn allemaal op (10 stuks) en de wortelloof doet het ook goed. Het hooi wordt nog steeds niet aangeraakt.Guus is echt weer helemaal verliefd op Izzie en is niet meer bij haar kooi weg te krijgen, haha... Zit er al een uur voor!! Ga de kooien maar tegen elkaar zetten, want volgens mij zit ik anders nog heel de nacht op de bank! 8 mei 2009 aangepast door xxxmarjoleintjuh
Kimmi Geplaatst: 8 mei 2009 Geplaatst: 8 mei 2009 Hoe lang moeten jullie normaal pijnstilling geven? Lijkt mij toch ook dat als ze eten dat dit niet meer echt hoeft? Ieder konijn is inderdaad anders, benieuwd wat het hier gaat zijn volgende week ..
xxxmarjoleintjuh Geplaatst: 8 mei 2009 Auteur Geplaatst: 8 mei 2009 Mij hebben ze gezegd dat ik, naast de spuit zie ze vandaag gehad heeft, nog steeds dwangvoeding en pijnstilling moet geven. Met de dwangvoeding ga ik toch wel stoppen, ik leg het gewoon op een schoteltje, aangezien ze gewoon biks eet. De pijnstilling vermeng ik in water en daar stop ik pas mee als ik het gevoel heb dat ze het niet meer nodig heeft. Wanneer dat is weet ik niet, ik denk dat ik dat gevoel vanzelf wel krijg. Er is tegen mij geen datum gezegd... Maar ik weet uit ervaring dat je na veel pijnstilling ook moet afkicken (ja, ik moest afkicken van morfinespuitjes na een operatie!!) en dat is erg vervelend!! Wie weet is dat ook zo bij konijnen.
Karina Geplaatst: 8 mei 2009 Geplaatst: 8 mei 2009 Nijn krijgt 2x per dag pijnstilling. Ik heb de bijsluiter gelezen en daar staat dat het 7 dagen minimaal moet. Dat zal niet gaan, en doe ik ook niet. Ik zie echter ook dat dankzij de carprofen de zwelling afneemt en ontstekingen worden tegengegaan. Ook niet onbelangrijk! Daarom wil ik het liefst morgen nog even doorzetten. Eens kijken of mjin vriend dan even tijd heeft haar in de houtgreep te nemen, al is het maar 1x morgen!
Aanbevolen berichten