Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Vandaag ging ik het hok schoonmaken en toen zag ik dat een van mijn twee konijntjes een hele bal poep aan haar kont had hangen. Ik heb zoveel mogelijk verwijderd en het met een washandje en lauwwarm water een beetje schoongemaakt.

Hoe komt het dat ze dit niet zelf schoon houdt? Heeft ze misschien ergens last van? Ze eet en gedraagt zich verder normaal.

Geplaatst:

Ik weet uiteraard niks van jouw konijnen maar indien konijnen te dik zijn, kunnen ze zichzelf van onderen niet meer schoonhouden. Kan dat het probleem zijn?

Geplaatst:

Jou vraag is verkeerd...

De juiste vraag is:Waarom heeft mijn konijn een vuile kont?

En het Ć¢ntwoord op beide vragen is waarschijnlijk dat ze teveel of verkeerd eten krijgt en idd te dik is.

Geplaatst:

Ik heb ze net gewogen en gekeken op deze website hoeveel ze mogen hebben per dag. Ik geef ze inderdaad iets teveel. Vanaf nu ga ik dat dus beter doen. Ze krijgen gewoon biks dus daar is verder niks mis mee, lijkt me.

Toch vind ik ze er niet echt dik uitzien. Misschien zit die dikke wintervacht ook in de weg, haha.

Bedankt voor jullie reactie.

Geplaatst:

Het konijn hoeft door teveel voeding niet perse dik te zijn, maar eet daardoor zijn BD-keutels niet op, deze zijn plakkerig en eten ze rechtstreeks uit de anus, dus je kunt je voorstellen dat het een plakbal wordt als ze dit niet opeten. Ook kan teveel of verkeerde voeding diarree veroorzaken.

Dus zo zie je maar weer, je kunt van buitenaf niet alles zien!

Wel goed dat je ze gewogen hebt en de voeding gaat aanpassen!

Geplaatst:

Hoi allemaal,

Ja natuurlijk krijgen ze ook hooi, maar aangezien dat onbeperkt mag kon het daar niet aan liggen ;-)

Ik heb haar net gechecked en ze heeft een schone kont! Het helpt dus blijkbaar snel. Ik ben blij dat ze dus niet te dik is om erbij te kunnen voor het wassen.

Nogmaals bedankt allemaal!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .