Alyssa Geplaatst: 22 april 2009 Geplaatst: 22 april 2009 Sinds gisteren is er astma geconstateerd bij ons konijn.Andere bodembedekker etc nu gedaan maar ik weet dat er ook nogandere dingen tegen te doen zijn maar kan het nergens vinden.Kruiden? Andere zaken?Er zijn geen meds zeggen ze voor astma.Maar volgens mij zijn er wel bepaalde dingen om ervoor te zorgen datals hij het benauwd krijgt om het hem makkelijker te maken. Ben ieders geval benieuwd naar eventuele antwoorden.
kelly1986 Geplaatst: 22 april 2009 Geplaatst: 22 april 2009 Hoe is er precies astma geconstateerd?Heeft je konijn ook een snotneus? Is hij al behandeld met medicijnen hiervoor?
Alyssa Geplaatst: 22 april 2009 Auteur Geplaatst: 22 april 2009 Hij heeft verschillende medicatie gehad.En het was eigenlijk ook wel overduidelijk.Hij loopt er nu al denk ik 2 maanden mee.Injectie gehad en medicatie voor thuis maar niets mocht baten.Hij snotterde iets maar niet echt veel.Het is nu meer gewoon dat hij benauwd is op het moment.De da heeft ook een konijn met astma en het waren dezelfde dingen die Ramses ook heeft.
Cynthiaaapje Geplaatst: 22 april 2009 Geplaatst: 22 april 2009 Ik heb ook een heel erg licht asmatisch konijn. Zou als ik jou was ook je hooi nat maken..
Cynne Geplaatst: 22 april 2009 Geplaatst: 22 april 2009 Lol, ik heb zelf astma maar van astma bij een nijn had ik nog nooit gehoord. Ben je zeker dat het niet iets anders is. Snot, Chronische verkoudheid?
Cynthiaaapje Geplaatst: 22 april 2009 Geplaatst: 22 april 2009 Ik heb ook astma.. Dat mijn konijn astma heeft is een fok foutje en bij Bolltje weet ik dat ze er overheen groeit. (fokker is een bekende en kom ik regelmatig)
Alyssa Geplaatst: 23 april 2009 Auteur Geplaatst: 23 april 2009 Het is echt astma.Konijn mag nu niet buiten, gaat op hennepvezel en dekens zodat er weinig stof is.Het hooi laat ik gewoon voor hoe het is, want nat vind ie niet lekker.Ik ga Vrijdag naar de da voor een inhalator voor het konijn.Blijken te bestaan voor katten, en nu straks ook voor een konijn, haha.Ben benieuwd, moet Vrijdag heen met Ramses.
Aanbevolen berichten