Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi allemaal,

Mijn konijn Bugs heeft afgelopen donderdag zijn rechter voorpootje gebroken bij een rare sprong. Bij de DA geweest en daar bleek dat hij beide botjes gebroken had, maar ze stonden nog wel netjes. Daarom een spalkje gehad en pijnstilling mee voor 5 dagen, carprofen.

Nu heb ik een deel verbruikt om de carprofen wat aantrekkelijker te maken, maar hier trapte hij niet in :). De carprofen heb ik daardoor vandaag op de vierde dag al opgemaakt.

Heeft iemand ervaring met een gebroken pootje en hoeveel dagen pijnstilling heb je gegeven. Ik heb geen idee hoelang het duurt voordat de pijn bij een breuk minder wordt. Ik bel de DA morgen zowiezo even maar dan kan ik jullie ervaring hierbij meenemen.

Alvast bedankt!

Geplaatst:

Het hangt eigenlijk af van de belasting van het pootje en hoeveel ondersteuning de spalk biedt. Je kunt ook aan je nijn merken of hij pijn heeft. De breuk zelf zal nog een tijd nodig hebben om te helen. Loopt je nijn normaal op het pootje?

Geplaatst:

Hij gebruikt het pootje niet, Het zit bijna helemaal ingespalkt, hij sleept hem eigenlijk mee als hij door zijn kooitje loopt. Het kooitje zelf is best klein, op advies van de dierenarts. Hij steunt af en toe op het pootje als hij zit en verder slaapt hij heel erg veel.

• 1 maand later...
Geplaatst:

hoelang pijnstilling nodig is voor een gebroken pootje merk je meestal wel aan je konijn.. Zie dat dit topic alweer van een maand geleden is maar wilde het toch even vertellen uit ervaring.

Mijn konijn Twinkle heeft haar acherpootje gebroken en is sinds maandag genezen verklaard.. heeft echt lang geduurd en ik heb haar de eerste week elke dag pijnstilling Metacam gegeven 0,4 ml per dag, ook cisaral drops elke dag en antibiotica elke dag..

In de 2e week om de dag aangekeken ivm gedrag van konijn. Als Twinkle zich echt niet bewoog dan kon ik er vanuit gaan dat ze nog pijn had.. maar ze was zo levendig als iets dus heb het afgebouwd naar om de dag. Dit geldt trouwens niet voor de antibiotica want dat is een kuurtje van 15 dagen en die maak je dan gewoon helemaal af!

Dus hangt echt van je konijn af of hoelang pijnstilling nodig is.. Je merkt het aan je nijn...

groetjes

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .