Nijntjeee. Geplaatst: 17 april 2009 Geplaatst: 17 april 2009 Heey. Ik heb jullie hulp nodig.Mijn konijntje wil niks eten (wel drinken), en zijn buikje borrelt.Hij loopt wel gewoon, maar hij doet raar. Weten jullie wat er aan de hand is?Groetjes
Sascha Geplaatst: 17 april 2009 Geplaatst: 17 april 2009 Hij heeft denk ik gas. Hoelang is dit al zo? Ik zou maar snel naar de dierenarts gaan. Je kan hem ook masseren van zijn buik naar de anus toe.
Nijntjeee. Geplaatst: 17 april 2009 Auteur Geplaatst: 17 april 2009 Ik denk ongeveer een uurtje geleden is hij raar gaan doen, maar de dierenarts is ook niet open dus ik weet niet of ik kan bellen . In ieder geval heel erg bedankt dat je hebt gereageert. Ik heb zijn buikje proberen te masseren, toen hij op m'n schoot zat. Maar toen wilde hij er gelijk weer van af dus waarschijnlijk vond hij dat niet echt fijn. Op internet had ik ook gelezen dat je een konijn koriander moest geven, een klein beetje. Dit had ik gedaan, sinds 2 minuten eet hij dit samen met water.
Sascha Geplaatst: 17 april 2009 Geplaatst: 17 april 2009 Dus hij eet wel wat? Wat geef je hem eigenlijk te eten op een normale dag? Er is trouwens wel altijd een weekendploeg van dierenartsen aanwezig. Ik zou als ik jou was nog even wachten op meer reacties van andere mensen die er meer verstand van hebben
Nijntjeee. Geplaatst: 17 april 2009 Auteur Geplaatst: 17 april 2009 Ja hij heet soms koriander. Op een normale dag geef ik heb voer van Hudivo, en wortels, witlof, bloemkool of broccoli . Dat is verschillend. Okee heel erg bedankt!
Sascha Geplaatst: 17 april 2009 Geplaatst: 17 april 2009 Hij heeft denk ik dan gas gekregen van bloemkool en broccoli. Die veroorzaken namelijk gas en is niet handig om dat elke dag te geven ( ik geef het uit voorzorg helemaal niet ). Hudivo voer, bedoel je daarmee gemengd voer? Eet hij normaal alles er van op? Ik zal nog even een link voor je opzoeken van gas en verstoppingen.
Sascha Geplaatst: 17 april 2009 Geplaatst: 17 april 2009 http://www.bunnybunch.nl/konijnen/gas-en-verstopping-bij-konijnen.html Kijk eens
Shadow2 Geplaatst: 17 april 2009 Geplaatst: 17 april 2009 Als hij koriander eet, wil hij wellicht ook wel wat van z'n andere favoriete groenvoer eten. Probeer of hij dat ook eet. Ook zijn buikje heel zachtjes masseren van voor naar achteren geeft verlichting. Als je konijn niet graag op schoot zit, kun je ook naast hem op de grond gaan zitten en dan zachtjes masseren. Let goed op de ontlasting. Heeft hij ontlasting en zo ja zijn de keutels mooi rond en hard. Dit zijn ook belangrijke zaken om aan de dierenarts te kunnen vertellen. Het kan gas zijn, maar ook haren die de darmen verstoppen. Als je prozyme in huis hebt zou ik dit geven. Als je konijn niet wil eten en het buikje hard aanvoelt, zou ik toch even de da bellen. Sterkte ermee!
Nijntjeee. Geplaatst: 17 april 2009 Auteur Geplaatst: 17 april 2009 (aangepast) Alle symptomen kloppen, als ik hem water geef uit mijn hand drinkt hij het ook wel op. Er staat dat het sap van een verse ananas ook kan helpen. Wat vind jij hiervan, kan ik dit proberen? Ik heb hem deze week en vorige week geen broccoli of bloemkool gegeven, maar dit geef ik wel eens. Deze week heeft hij alleen wortels gehad en hooi. Ik heb het gemengde voer van hudivoHeel erg bedankt 17 april 2009 aangepast door Nijntjeee.
Jimmy&Nijn Geplaatst: 17 april 2009 Geplaatst: 17 april 2009 verse ananas kopen! of bevroren van de AH maar niet uit blik!
Nijntjeee. Geplaatst: 17 april 2009 Auteur Geplaatst: 17 april 2009 Ik heb geprobeerd het sap van een verse ananas te geven, maar dit wil hij niet. Hij wil ook niet zijn voer eten
Shadow2 Geplaatst: 17 april 2009 Geplaatst: 17 april 2009 Hoe voelt zijn buikje aan? Is het hard of zacht en heb je het idee dat het pijn doet? Als hij niets wil eten, zou ik even de weekend dierenarts bellen voor advies.
Nijntjeee. Geplaatst: 17 april 2009 Auteur Geplaatst: 17 april 2009 Z'n Buikje is zacht. Hij drinkt wel veel water. Weet je misschien het nummer van de weekendarts of kan ik dan ook de dierenarts in de buurt bellen?
suzanne24 Geplaatst: 17 april 2009 Geplaatst: 17 april 2009 Hoi, lees net je topic en je kan gewoon de dierenarts bellen meestal staat het antwoordapparaat dan aan en die noemt het nummer van de spoeddienst. Ik zou ze in ieder geval bellen om advies te vragen.Hoe geef je het sap van de ananas? Probeer het anders met een spuitje in zijn mond te druppelen.
Jimmy&Nijn Geplaatst: 17 april 2009 Geplaatst: 17 april 2009 Z'n Buikje is zacht. Hij drinkt wel veel water. Weet je misschien het nummer van de weekendarts of kan ik dan ook de dierenarts in de buurt bellen? handig om te vertellen waar je woont
Nijntjeee. Geplaatst: 17 april 2009 Auteur Geplaatst: 17 april 2009 Dankjewel ! ik gaa naar de dierenarts met hem. Ik laat weten hoe het is afgelopen
Aanbevolen berichten