Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Het lijkt wel alsof er elke maand iets anders hier aan de hand is.

's Avonds krijgen de konijnen altijd een blaadje witlof en ieder 10 gram ss ('s morgens de andere helft). Nijn is meestal degene die erop af vliegt. Woensdagavond at ze de witlof half op en van de biks at ze er met veel moeite 3. Ze ging in de hangmat zitten. Toen ik naar bed ging, at ze wel weer wat biks.

Gistermorgen ging dit precies hetzelfde. Ik heb gevoeld aan haar buikje, maar er was niks geks te voelen. Ik heb een beetje gemasseerd. Ik dacht: laat haar rennen, dan werken die darmen goed. Het rennen ging in het begin minder, maar later was ze weer de oude. Ze heeft wat basilicum gekregen, zodat ze in elk geval wát at. Hooi ging er ook goed in.

's Avonds (gisteravond) na het rennen hun witlof en ook wat biks. Ze was weer de oude. Als een hongerige wolf at ze haar portie op.

Vanmorgen is weer hetzelfde als gistermorgen. Ze is wel actief, heel aanhankelijk, maar weer maar een klein beetje eten.

Moet ik me zorgen gaan maken?

Geplaatst:

Ik merk hetzelfde bij sommige van mijn konijnen Karina. Bartje eet in mindere mate dan normaal, eet wel, loopt ook, maar toch net even wat minder. Ik merk dat dit elk jaar wel weer terugkomt als het lente wordt/is. Ik denk sterk dat het hier komt door de verharing. Kan dat bij jou ook het geval zijn?

Geplaatst:

Ik merk het aan Viera ook die at vanochtend ook nauwelijks.

Denk toch lente/hormoontjes.

Viera was vanochtend ook veel te druk met nestmateriaal verzamelen want is voor de 2e keer in 2 weken schijnzwanger. Bailey vind zo'n wandelende hooibaal erg handig, maar vind het zo sneu voor het arme ding, ze zit maar te piepen en te brommen.

Ga je Nijn laten castreren? Ik ga het in ieder geval overwegen, vanavond bij het enten overleg ik het even met de DA.

Geplaatst:

Nijn is niet aan het verharen. Ze krijgt ook preventief prozyme momenteel. Keutelen gaat ook goed. Normaal is ze echt een veelvraat, vandaar dat het me nu opvalt eigenlijk. Maar het zou dus aan het wisselende weer ook kunnen liggen? Ze was 2 weken geleden behoorlijk schijnzwanger, nu heb ik in totaal 2 piepjes gehoord in drie dagen tijd. Ze rent ook nu gewoon rond.

Laura: ja, Nijn wordt nog gecastreerd. Maar ik moet eventjes sparen daarvoor.;)

Maar als ik niet de enige ben...misschien valt het dan inderdaad mee.

Geplaatst:

De eerste keer schijnzwanger vond ik vooral aandoenlijk, maar ze begint nu bitchgedrag te vertonen en ik vind het zo'n sneu gezicht dat kleine ding met zo'n flinke baard met stro. Ze weet niet wat ze er mee moet doen. Toen kwam ik ook nog met een blaadje witlof, toen wist ze het helemaal niet meer.

Geplaatst:

Update:

ik heb zojuist wat natte keutels gevonden. Ik weet niet of het bdk's zijn of diarree. Heb er even een foto van gemaakt. het stinkt in elk geval enorm... Ze heeft vanochtend het stukje witlof met de prozyme gegeten en een paar biks. Hooi weet ik niet, ik was een uurtje weg.

post-4000-13922876648271_thumb.jpg

Geplaatst:

Dat zijn BDK's.

Baileys had het 2 weken geleden dat er echt een soort bdk explosie op mijn bank lag, echt trossen vol. Onlangs had iemands anders konijntje het ook 1 dag.

Denk dat het echt te maken heeft met hormoontjes en lente.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .