Mutsie Geplaatst: 16 april 2009 Geplaatst: 16 april 2009 Heey Mijn konijn Sukkel heeft bijna altijd plakpoep dat zit gewoon haar hele bips onder en haar huid is daar ook heel erg geïrriteerd. Ik heb al een paar keer geprobeerd om haar dan alleen water en hooi en biks te geven en dan geen groente of fruit. Maar dan blijft ze die plakpoep houden. Dus ik zit met de vraag: wat kan ik hier aan doen? Groetjes José
Carino Geplaatst: 16 april 2009 Geplaatst: 16 april 2009 hmm misschien alleen hooi en water voor paar dagen en kijken hoe het dan gaatmaar ik zal eerst nog wachten tot meer tips..
Meikie Geplaatst: 16 april 2009 Geplaatst: 16 april 2009 (aangepast) Het beste is om het goed schoon te maken en misschien een zalfje voor de huid (heeft dierenarts) Dan een paar dagen alleen hooi en water. Als het over is, kun je weer gaan opbouwen met biks. Een konijn mag per dag aan biks 20 gram per kilo konijn. Mijn konijnen hebben het ook gehad. De dierenarts gaf toen dit advies en het helpt goed. Succes! 16 april 2009 aangepast door Meikie wat vergeten
Mutsie Geplaatst: 16 april 2009 Auteur Geplaatst: 16 april 2009 20 gram maar? Oh ik dacht dat het 35 gram was misschien dat ze dan wel plakpoep heeft omdat ze gewoon te veel krijgt.. Het is al zo'n hebbert ik ben bang dat als ik haar minder ga geven dat ze dan het voer van muts inpikt, Muts laat namelijk alles toe. Maar dan probeer wel eerst minder biks te geven en dan alsnog een proberen met alleen water en hooi. Ik heb dat al een keer geprobeert maar toen ik de biks weer begon op te bouwen kreeg ze weer plakpoep..
Sabbie Geplaatst: 16 april 2009 Geplaatst: 16 april 2009 Dan is het waarschijnlijk geen diarree, maar de BDK keutels (of haal ik nu alle letters door elkaar?!). Deze horen konijnen op te eten, maar doen dit niet als ze te veel eten krijgen. Hoe oud is jouw konijn?
max Geplaatst: 16 april 2009 Geplaatst: 16 april 2009 het konijntje van mijn ouders heeft dat ook een tijdje gehad... de dierenarts toen adviseerde ook een tijdje (tot de klachten weg lijken) water en veel, onbeperkt hooi te geven. Daarna pas weer langzaam opbouwen met biks en absoluut geen gemengd voer en zeker niet te veel! dit hielp bij het nijntje van mijn ouders prima! succes...
Sweetbunny Geplaatst: 16 april 2009 Geplaatst: 16 april 2009 Als het BDK's zijn dan krijgt je nijn teveel biks...Als het diarree is zou ik idd ff stoppen met biks en enkel hooi geven... en als het weg is dan lijkt het me aan de biks te liggen.. wat je dan ken proberen is een ander merk..
Mutsie Geplaatst: 17 april 2009 Auteur Geplaatst: 17 april 2009 Ok allemaal bedankt voor de reacties. Ik zal ze dan wel alleen water, hooi en dan 20 gram biks per kilo konijn geven. Dan kijken of het minder wordt en anders over op alleen water en hooi. Of moet ik gewoon nu al beginnen met alleen water en veel hooi te geven? Mijn moeder doet in de biks altijd nog een zakje gemengd voer het is dus eigenlijk niet alleen biks. Zal ik dan voor Sukkel en Muts alleen biks in het bakje doen?
patriciapatty Geplaatst: 17 april 2009 Geplaatst: 17 april 2009 hmm. 1 nijn van mij heeft ook heel vaak plakpoep en dan een hele stel keutels aan elkaar geplakt. terwijl de andere nijnen hier geen last van hebben. ook knort de maag van die nijn altijd als ze aan het eten is...
Laura82 Geplaatst: 17 april 2009 Geplaatst: 17 april 2009 Patricia, zijn dat geen BDK's dan (blindedarmkeutels). Dat is altijd zo'n rijtje met plakkerige stinkende keutels. Als hij dat vaak heeft dan krijgt hij dus te veel te eten.Die BDK's moet ie opeten dat is goed voor het konijn.
Carino Geplaatst: 17 april 2009 Geplaatst: 17 april 2009 misschien is handig voor foto?zien ze er zo uit?dit zijn blinderdarmkeutelsvoor plakpoep krijg ik niets te vinden misschien heb je nu al wat info hier voor of je wist het al:P haha
Carino Geplaatst: 17 april 2009 Geplaatst: 17 april 2009 als het dit is krijgt je nijn te veel voeding...(biks of net wat je geeft)suc6
Meikie Geplaatst: 17 april 2009 Geplaatst: 17 april 2009 Ik dacht zelf ook dat het meer biks mochten zijn, maar volgens de DA was het 20 gram per kilo konijn. Ik zou idd eerst alleen water en veel hooi doen, dan gaat het het snelste over.
Mutsie Geplaatst: 17 april 2009 Auteur Geplaatst: 17 april 2009 Oke bedankt ik zal dan wel alleen water en veel hooi geven vanaf morgen;)
dierenvriend1 Geplaatst: 17 april 2009 Geplaatst: 17 april 2009 op die fotozijn dat alle drie blindedarm keutels?1 en 2 zijn toch gewone keutels of heb ik t dan fout?verder sluit ik me aan bij de rest.
pleuntje Geplaatst: 17 april 2009 Geplaatst: 17 april 2009 Nee, 1 en 2 zijn gewone keutels, 3 zijn de blindedarmkeutels. Gewoon minder biks geven.
Sweetbunny Geplaatst: 17 april 2009 Geplaatst: 17 april 2009 Snuf had eerst ook vaak BDK's in zn hok liggen...... en toen ik hier op BB vroeg hoe en wat kwam ik er dus achter dat Snuf teveel biks kreeg en dus zn BDK's niet opat.. Ben toen gaan minderen en ja hoor.. geen BDK's meer te vinden
Manuela-Tijger Geplaatst: 17 april 2009 Geplaatst: 17 april 2009 Probeer ook een paar dagen hooithee erbij te geven. Dit wil ook wel ervoor zorgen dat diarree gestopt word. Je kookt gewoon water, dan doe je er een pluk hooi/kruidenhooi bij en laat je het afkoelen. Dat giet je dat inmiddels gelige water in hun drinkflesje/bakje. Zo krijgen ze dan én water én hooi binnen.
Mutsie Geplaatst: 22 mei 2009 Auteur Geplaatst: 22 mei 2009 minder biks heeft gewerkt sukkel heeft geen plakpoep meer
_Danielle Geplaatst: 22 mei 2009 Geplaatst: 22 mei 2009 Goed zo, dat is ook bijna altijd de reden van plakpoep (behalve als het dier echt ziek is natuurlijk).
Aanbevolen berichten