Jimmy&Nijn Geplaatst: 15 april 2009 Geplaatst: 15 april 2009 Dat de latste dagen veel konijnen hier overlijden...ik vind het echt verschrikkelijk allemaal...komt het door de rui? zijn daar de meeste konijnen gevoelig voor?ik hou die van mij nog extra in de gaten...zelfs zie ik nu dat er is zoveel dat je kunt doen en toch kan het erg snel mis gaan......
Caroline Geplaatst: 15 april 2009 Geplaatst: 15 april 2009 Ja, dat klopt... komt jammergenoeg door de rui... Je leest hetzelfde op eender welk konijnenforum op dit ogenblik, ook op het Engelse forum waar ik veel meelees zijn een hoop konijntjes ziek...
kelly1986 Geplaatst: 15 april 2009 Geplaatst: 15 april 2009 De haren die vijkomen tijdens de rui komen vaak in de maag van de konijntjes terrecht waardoor het gevaar op een verstopping tijdens de rui groter is...
Jimmy&Nijn Geplaatst: 15 april 2009 Auteur Geplaatst: 15 april 2009 is het bijna niet mogelijk om snel erbij te zijn?
Karina Geplaatst: 15 april 2009 Geplaatst: 15 april 2009 preventief kammen en prozyme geven...Maar ik denk dat ze eerder bedoeld dat als de verstopping al aanwezig is, of het dan nog mogelijk is om in te grijpen en hoe groot de kans is dat het konijn erbovenop komt. Toch?
Jimmy&Nijn Geplaatst: 15 april 2009 Auteur Geplaatst: 15 april 2009 ik vind het zo erg..ook van misty omdat hij nog zo levendig was en dan binnen 24uur...dus soms kan je zelfs dan niet genoeg bij zijn ofwel?
Karina Geplaatst: 15 april 2009 Geplaatst: 15 april 2009 als een konijn kon praten...Ik spreek zelf niet uit ervaring. Ik merkte alleen dat toen Snuf niet wilde eten en suf in een hoek zat ik wel zoiets als haren vermoedde. Ook hier op bb werd mijn vermoeden bevestigd. Ik kon 's middags bij de da terecht en kreeg protexine mee. Dat heeft geholpen. We waren er snel bij om erger te voorkomen.Maar ik denk dat het bij elk konijn anders is...
L.konijn Geplaatst: 15 april 2009 Geplaatst: 15 april 2009 Het is ook triest ja! Ik hou hier alles goed in de gaten
patriciapatty Geplaatst: 15 april 2009 Geplaatst: 15 april 2009 ik wordt hier droevig van... maar ben gelukkig al flink bij ze aan t kammen...flink in de rui zijn ze nog niet bij mij, want als ik kam blijft er maar weinig in de kam zitten. wat ik wel merk is dat ze het nu al hebben gehad met de warmte...ze liggen overdreven languit! haha en nog blijven ze eigenwijs in het nachthok liggen terwijl ze heerlijk in de open ren kunnen liggen
Nijntje_Hummer&Gizmo Geplaatst: 15 april 2009 Geplaatst: 15 april 2009 Ik ben dus niet de enige die zich zorgen maakt. Vind het allemaal zo vreselijk om te lezen over die zielige nijntjes :( ...
daffbunny Geplaatst: 15 april 2009 Geplaatst: 15 april 2009 ik vind het zo erg..ook van misty omdat hij nog zo levendig was en dan binnen 24uur...dus soms kan je zelfs dan niet genoeg bij zijn ofwel? Misty had niks te maken met de rui. Misty is zijn hele leven al ziek geweest.
Jimmy&Nijn Geplaatst: 15 april 2009 Auteur Geplaatst: 15 april 2009 (aangepast) okee dat wist ik niet :(het viel me gewoon op dat zoveel nijnen overleden zijn dit afgelopen 2 weken! 15 april 2009 aangepast door Jimmy&Nijn
chico Geplaatst: 15 april 2009 Geplaatst: 15 april 2009 ook chico heeft geen problemen gehad met de rui, chico was al een langere tijd ziek en heeft veel pijn gehad zegt de da....nu heeft ie eindelijk geen pijn meer en kan ie fijn spelen op de regenboogbrug ik hoop dat ie nu fijn met misty aan het spelen is!!! het blijft pijn doen en zit hier weer met tranen in mijn ogen te tikken. ik mis hem ontzettend...niemand die zo blij was als ik uit de keuken kwam met een bordje groenvoer of fruit!!
Aanbevolen berichten