Aislin013 Geplaatst: 14 april 2009 Geplaatst: 14 april 2009 Hallo allen,mijn konijn Ko (3 maand oud) heeft aan 1 oor wondjes zitten. Ko lijkt hier geen last van te hebben, want hij eet/drinkt goed, is bewegelijk en de ontlasting ziet er ook goed uit. Het zijn 3 wondjes, een aan de binnenkant van zijn oor en twee aan de buitenkant. Ik heb er naar gekeken, er komt wit en dik/taaie pus uit. Als ik rondom de wondjes druk om de pus er uit te krijgen lijkt dit hem geen pijn te doen. Ik heb de pus er voorzichtig uitgedrukt en weggeveegd met een zakdoekje. Hierna heb ik het schoongemaakt met betadine. Moet ik hier mee door gaan? Want twee van de wondjes genezen goed en daar komt geen pus meer uit. Of moet ik toch voor de zekerheid naar de dierenarts gaan?
Rian Geplaatst: 14 april 2009 Geplaatst: 14 april 2009 Toen ik je verhaal in eerste instantie las, dacht ik: naar de DA. Maar nu ik het voor de tweede keer lees denk ik: laat maar eens gaan, je krijgt de pus eruit, hij heeft er geen last van en de wondjes waar de pus uit is, genezen. Dat is eigenlijk alles wat nodig is. Maar...zo gauw het niet weggaat, erger wordt of je nijn krijgt er last van, dan zou ik wel naar de DA gaan om de oorzaak te achterhalen en een passende behandeling te krijgen.
Aislin013 Geplaatst: 14 april 2009 Auteur Geplaatst: 14 april 2009 zoiets dacht ik ook maar ik maakte me een beetje zorgen...
Aanbevolen berichten