Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Mijn hangoor Pica is nu zo'n maand of 8 oud (ik weet de precieze geboortedatum niet...gekocht in de dierenwinkel :$)

Vorige week was ik nogal bezorgd om Pica. Ze kwam haar kooi nauwelijks uit, terwijl ze normaal een enorm actief spring-in-'t-veld konijn is. Ik dacht eerst dat ze 'boos' was op me, omdat ze twee dagen niet uit de kooi was geweest (ik was ff weg; mijn huisgenoot heeft voor voer/hooi gezorgd). Zou dat kunnen?

Maar later zag ik waarom: ze gebruikte haar linker-achterpoot niet. Als ze huppelde, dan op 3 poten. Ik meteen de da gebeld (10 u 's avonds) en gelukkig had mijn eigen dierenarts dienst. Ze zat niet echt in de stress en leek niet erg veel pijn te hebben. Ze at nog gewoon, lag languit met de poten achterwaarts... Maar ik was toch ff bang; straks is het een gebroken poot?! De volgende ochtend ben ik meteen met Pica naar de da gegaan. Gelukkig bleek het niet gebroken; het was 'maar' een kneuzing.

Ze had een spier verrekt (de da zei: bij mensen zou het een hamstring-blessure zijn) Pica kreeg pijnstilling en antibiotica, en ik kreeg ook een kuurtje mee naar huis. Nu heeft ze al wel een week wat minder gegeten... Kan dat zijn omdat ze minder beweegt?? Overigens gaat het nu weer goed met haar poot; ze huppelt bijna weer ouderwets door de kamer (alleen die leuke sprongetjes nog nie)

Haar keutels zijn wel goed (goed teken!), maar de da zei dat ze toch weer net zoveel moet gaan eten als eerst.

Nu is ze nogal eigenzinnig, en ze zit in een soort van 'anti-hooi-periode'. Ik heb al weer een ander merk gekocht, weer terug naar het oude, maar nee. Ze eet niet zoveel hooi, terwijl ik voldoende aanbied, en dit ook regelmatig ververs.

Ze eet dus wel, maar wel minder. Wat denken jullie? (wel balen dat het nu lang paasweekend is). Ze is nog wel levendig, laat zich prima aaien, loopt rond, gaat op onderzoek uit (bij 'm'n huisgenoot ;-), ligt languit (toch ook een teken van ontspanning?)

Nog een vraag: als ze zo languit ligt, ligt ze te hijgen. Ik dacht dat hijgen een teken van stress was. Kan het ook van de warmte of van vermoeidheid komen? Misschien is ze het huppelen niet meer zo gewend...

Ik maak me zorgen, maar verder zie ik geen tekenen van stress.

Een paar vragen ineen dus.

Oja, de da raadde aan om haar te casteren/steriliseren. het schijnt dat heel veel vrouwtjes sterven aan baarmoederhalskanker! Meteen in de vakantie dus!

Grtz.

• 1 jaar later...
Geplaatst:

hee,

mijn konijn smokey heeft nou ook een kneuzing. ze kwam opeens haar huisje niet meer uit dus toen ging mijn vriend even kijken wat er mis was en toen zag hij dat ze haar achterpootjes achter zich aansleepte. ik dus ook meteen zorgen maken en ook kijken natuurlijk. we zijn gister naar de DA geweest en zei dat het geen 100% verlamming was. het was waarschijnlijk een kneuzing en omdat ze toch nog een beetje reflex had kreeg ze een pijnstillende spuit en een kuurtje mee voor thuis. als wij na 17 dagen nog geen resultaat zien dan gaat ze het niet redden:O ik hoop echt dat ze het red want het is ons eerste konijnentje. we hebben dan nog wel 3 leuke konijntjes maar zij is ons eerste schatje en we hebben haar nog geen eens zo lang! kan haar niet nou al kwijt raken. we moeten nou gewoon zorgen dat haar kooi goed droog blijft, haar pootjes droog maken en ook haar kontje afvegen. doordat de achterkant het nou niet doet, gaat de ontlasting ook niet goed. de DA heeft haar ook nog even uitgeknepen zodat de urine er uit ging. ik hoop dat het goed komt met mijn konijntje. als jouw konijn ook deze symptomen heeft dan zou ik maar wel naar de DA gaan. niet denken, oh mijn konijn drinkt en eet nog en poept en plast ook nog. de urine van mijn konijn ging heel erg stinken, niet zo heel veel drinken, eten deed ze wel gewoon en poepen ook niet zo heel veel. dus goed letten op je konijn!!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .