Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

halloo

ik heb nu ongeveer 4jaar lang een konijn gehad.. tot hij laatst plotseling overleed.

kapot was ik der van.,

na een paar weekjes 2 nieuwe konijntjes gekocht tot mijn grote schrik was 1 konijntje na een week al weer dood.. de ander had een grote bult op zijn rug zitten zo ineens.

niet wetende was het is ben ik terug gegaan naar de dierenwinkel die zei ''ach het konijntje was vast ziek ik kan je verder ook niet helpen''

dus het ander konijn maar weer terug gebracht omdat ik het niet vertrouwde.

dus weer tijd geen konijn gehad..

toen kwam afgelopen week mijn vader aan met een nieuw konijntje een teddydwergkonijntje..

ik was der helemaal weg van..

zaterdagavond lekker met het konijn op de bank..

begint ie ineens heftig te schokken en valt ie slap op mijn schoot neer.

toen ik hem begon te aaien trok hij ineens al zijn spieren samen.

helemaal schokkend en moeilijk adem halend zat ik daar voledig in paniek met het konijn op schoot.

later overleed hij helaas. was helemaal overstuur want ondanks dat ik hem nog maar een week had was ik echt kapot ervan..

maar ik ben der nu nog nie achter wat het is..

vind het zo vreemd dat er binnen 4 weken 3 konijnen dood gaan bij mij thuis.. gewoon gezonde konijntjes zo vant een opt andere moment dood gaan..

iemand een idee wat het is?

want durf nu eigenlijk geen konijn meer te kopen omdat ik bang ben dat ie na een week weer dood gaat:(

Geplaatst:

Allereerst sterkte met het verlies... Ik begrijp dat je je nu behoorlijk rot voelt...

Ik denk dat het niet met jou te maken heeft, maar met de dierenwinkel. Dierenwinkels verkopen konijntjes die te jong bij mamma zijn weggehaald. Ze zijn gestresst en hebben sneller kans om ziek te worden. Ik ben bang dat dit ook bij jou het geval is geweest. Wat het is geweest is moeilijk te achterhalen. Andere leden van bb zijn beter bekend met ziektes...

Laat er even een tijd over gaan om het verlies te verwerken. Kijk hier op bunnybunch even rond voor informatie over de aanschaf van een konijn. Veel leden nemen een konijn van een erkend fokker of kijken bij een konijnenopvang (zie http://www.bunnybunch.nl/links/opvangen-en-asiels/ voor opvangen en asiels bij jou in de buurt). Ook daar hebben ze jonge en oudere konijnen zitten die smachten naar een nieuw thuis.

Geplaatst:

dankje ik zal dat vanaf nu ook zeker gaan doen.

helemaal door de reactie die de dierenwinkel gaf.., dat het misschien aan mij zou liggen dat ik ze geen eten geef:S

nou kom op zeg hij kreeg elke dag schoon water en eten en altijd was het bakje leeg.. dus wat nou niet eten..

ik zal hier eens rustig rondsnuffelen naar een lief konijntje;)

maar dat heeft gelukkig alle tijd..

Geplaatst:

Zo zijn dierenwinkels... Ze smeren je vanalles aan helaas wat niet goed is voor een konijn ("knaagstenen en likstenen zijn een must voor konijnen" bla bla bla) en als er iets met het konijn mis gaat ligt de schuld niet bij hen, want het konijn is "gezond" weggegaan. Ziektes ontpoppen zich vaak als ze bij hun nieuwe thuis zijn. Vooral jonge konijnen zijn er vatbaar voor.

Kijk hier rustig rond en als er vragen zijn, dan horen we het graag :yes:

Geplaatst:

volgens mij kreeg je zieke konijnen van die winkel...ik zou daar niet meer kopen als ik jou was

kijk inderdaad bij een opvang bij jou in de buurt..daar hebben ze super lieve konijnen en ze kunnen jou veel tips geven enzo :)

Geplaatst:

Het zou inderdaad zeker aan de konijnen uit dierenwinkels kunnen liggen maar heb je een van de beestjes eens laten onderzoeken bij de DA?

Misschien zit ik wel ver door te denken hoor maar misschien zat er een ziekte in je hok ofzo? (of zaten ze steeds in een ander hok??)

Als je aan een nieuw konijntje begint zou ik eerst het hok heel erg goed reinigen met dettol...

veel sterkte in ieder geval want het is inderdaad wel vrij heftig!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .