Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo :D

Ik heb sinds anderhalf week een konijn van ruim een jaar. Ik heb haar gekocht van iemand, die haar in een buitenhok had zitten. Het is de eerste keer dat ik een konijn heb dus ik ben hier en daar informatie aan het verzamelen over konijnen.

Na twee dagen heb ik een binnenhok voor haar gekocht. De eerste dag in de kooi at zij haar konijnenvoer op. Sinds een week eet zij het 'biks' niet meer op, alleen de lekkere stukjes die ertussen zitten. Sla eet zij wel op. Zij drinkt ook heel weinig.

Ik ben bang dat zij op deze manier ziek wordt. Is dit normaal of moet ik wachten met voer geven totdat zij alles opeet? En wat is nu sowieso een goede hoeveelheid om te geven? En wat is belangrijk om te geven naast konijnenvoer?

Geplaatst:

Ik zou ipv het gemengde voer de normale biks gaan geven. Verder zou ik geen sla meer geven ivm gasvorming.

Keutelt je konijn wel goed?

Goede hoeveelheid biks om te geven is 25gr per kilo gewicht (volgens mij).

Naast de biks is het belangrijk dat je konijn altijd hooi tot zijn beschikking heeft.

Verder kan je natuurlijk er ook groenvoer bijgeven zoals wortelloof, witlof, wortel (niet teveel). Je moet het konijn wel langzaam laten wennen dus beginnen met stukje ter grootte van postzegel. Let goed op of je konijn er geen diarree van krijgt.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .