Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Gisterochtend toen ik Babs uit haar hok wou halen leek alles nog gewoon normaal.

Gistermiddag belde mijn moeder ineens op dat Babs ziek leek.

Ze wou niet eten en was de hele middag nog niet binnengekomen.

(Ze loopt buiten los en mag eigenlijk niet binnen maar als de deur openstaat doet ze het af en toe toch stiekem.)

Ik ben gelijk naar huis gegaan en ze zag er inderdaad ziek uit.

Ze wou niks te eten, zelfs geen koekje waar ze normaal dol op is.

Ze bleef ook veel liggen en deed constant kleine plasjes.

Ook had ze de hele dag nog niet gepoept.

Toen besloot ik de dierenarts te bellen.

Ondanks dat het weekend was vondt de assistente het toch beter om langs te komen, dus dat heb ik ook gedaan.

Babs heeft gelukkig geen gasophopingen.

Ze had wel koorts, maar waar dat nu van komt is onduidelijk.

De dierenarts heeft haar Rimadyl en Primperid per injectie gegeven.

Nu heb ik voor thuis Metocloral en Sulfatrim gekregen.

De Sulfatrim omdat ze toch koorts had, en ze dus niks kon vinden.

Verder had ik wat zakjes science recovery meegekregen (die ze afschuwlijk vindt.)

Toen we gister thuiskwamen om 19.00 s'avonds was het even bijkomen, maar het leek al snel beter te gaan.

We hielden zo'n koekje voor dr neus en ze wou hem dit keer wel.

Omdat ik toch wilde dat ze wat binnenkreeg mocht ze het hele koekje (nouja dat is 3 happen voor een reus.)

Ik mocht haar ook gewoon haar normale brokken (hopefarms) geven maar die wil ze niet.

Gisteravond al 2 keer de Metocloral gegeven en 1 keer de Sulfatrim.

Ze liet het gelukkig allemaal toe.

Gisteravond heeft ze ook nog een hapje van een wortelhapje op en een blaadje witlof.

Vlak daarna kwamen er wat keutels eindelijk!

Voor het slapen gaan heeft ze nog heel veel water uit een bakje gedronken.

Voor vannacht had ik haar binnen in de bench gezet.

Ik ben verschillende keren wezen kijken en alle keren had ze totaal geen interesse in wat voor voer dan ook.

Wat me wel opviel is dat ze constant hooi probeerde te eten, en ook wel wat binnen kreeg.

Vanmorgen was de toestand hetzelfde alleen nu had ze wel een klein stukje brood aangepakt en opgegeten.

Daarna kreeg ze een klein stukje witlof en een klein stukje appel en ook dat at ze op.

Nu wilde ik net de science recovery geven, maar die vind ze dus niet lekker.

Ze laat heel makkelijk alles met zich doen dus ik kon het er zo met een lepeltje indoen, maar ze vond het maar niks.

Zou ik haar nu moeten dwangvoeren hiermee?

Ze ligt eigenlijk alweer de hele tijd hooi te eten, en ik wil eigenlijk niks doen wat niet nodig is in verband met de stress.

Ook wil ik haar eigenlijk liever in haar buitenhok zetten, zou dit verstandig zijn?

Ze is binnen niet echt op haar gemak en ze heeft ook niet zoveel ruimte zo.

Sorry voor dit lange verhaal maar ik moest het even kwijt.

Misschien heeft iemand antwoord op mijn vragen of andere tips/adviezen?

Alvast bedankt!

Geplaatst:

Ik had haar toch even naar buiten gedaan zodat ze wat kan rondlopen.

Maar ik ga haar zo maar weer naar binnen halen dan.

Ze heeft nu buiten wel veel gepoept (allemaal plakpoep).

Ze is 3,5 jaar.

De dierenarts heeft van alles gevoeld maar of ze specifiek aan haar blaas heeft gevoeld weet ik niet.

Geplaatst:

Denk ook dat ze blaasontsteking heeft. Met die koorts en kleine beetjes plassen, veel drinken...De plakpoep kan nu ontstaan door de medicatie denk ik. Zo te lezen heeft ze een ontstekingsremmer gekregen maar ik zou toch een plasje wegbrengen voor de zekerheid.

Geplaatst:

Ik ga morgen inderdaad weer naar de dierenarts want er is nog niks verbeterd.

Ik heb net toch nog even de weekend DA gebeld en die zei dat ik gewoon door moest gaan met deze medicijnen.

Geplaatst:

Babsje moet zo om 11 uur weer bij de DA zijn.

Ik wil graag een plasje meenemen maar het is iedere keer maar 1 druppeltje.

Ik neem nu voor de zekerheid wat zaagsel mee waar ze in heeft geplast, misschien kunnen ze daar wat mee.

Ze lijkt in ieder geval al levendiger, ze is al 2 keer ontsnapt uit de bench en ze heeft dus door hoe ze die schuifjes open krijgt.

Ook ligt ze nu de hele tijd hooi te eten.

Duimen jullie mee dat het goed afloopt?

Geplaatst:

Ja, de DA denkt toch een blaasontsteking.

Ze heeft haar blaas helemaal gevoeld en die was helemaal niet erg vol.

Ze moet nu 10 dagen de antibiotica kuur afmaken.

Hopen dat het daarna beter gaat.

Geplaatst:

Nou met Babs gaat het wel wat beter.

Ze begint nu ook echt tegen te stribbelen tegen het binnen zitten.

Af en toe mag ze rondlopen en even naar buiten en dan is ze razendsnel en gaat lekker in het zonnetje liggen.

Alleen het eten blijft een probleem.

Ze heeft sinds zaterdag geen brokjes meer op.

Wat ze wel eet is hooi, heel veel, de hele dag door.

Ook eet ze witlof en dergelijke alsof haar leven er van af hangt.

Ze drinkt ook gewoon.

Zou ik haar nu alsnog dwangvoeren?

Ik geef haar regelmatig groenten en ze eet dus veel hooi.

Geplaatst:

Nee, je hoeft haar niet te dwangvoeren! Dit doe je uitsluitend wanneer je konijn geen vezels binnen krijgt, dat krijgt ze nu volop door veel hooi te eten. Heel goed teken is dat. De biks zullen dan vanzelf gaan volgen. Hooi is eigenlijk het basisvoer voor je konijn.

Geplaatst:

Misschien zou je wel haar tanden en kiezen eens kunnen laten nakijken als ze komend weekend nog steeds geen brokjes eet, dan zou daar misschien het probleem kunnen liggen.

Geplaatst:

Haar tanden zijn afgelopen maandag nog nagekeken bij de dierenarts.

En als ze echt last zou hebben van haar tanden zou ze ook geen harde wortel kunnen eten denk ik?

Ik laat haar voorlopig maar even lekker zonder dwangvoeding dan want die atibiotica is ook iedere dag een gevecht.

Ze ligt nu weer heerlijk te snoepen van haar hooi en heeft net een wortel met loof op.

Geplaatst:

heb even gemist of ze nu pijnstilling krijgt?? (misschien overheen gelezen, lees dit nu even snel, want moet werken)

Blaasontsteking kan erg pijnlijk zijn, ik vermoed dat ze niet wil eten vanwege de pijn

Geplaatst:

Kan het niet zo zijn dat ze geen zin heeft in dr brokjes door die antibioticakuur?

Mouse at ook geen brokjes meer toen ik antibiotica gaf.. Toen ik ermee stopte begon ze wel weer!

Mensen voelen zich meestal ook niet 100% als ze antibiotica krijgen dus misschien hebben konijntjes die ook wel?

Maar wel belangrijk om de kuur af te maken!

Geplaatst:
heb even gemist of ze nu pijnstilling krijgt?? (misschien overheen gelezen, lees dit nu even snel, want moet werken)

Blaasontsteking kan erg pijnlijk zijn, ik vermoed dat ze niet wil eten vanwege de pijn

Ja ze heeft Rimadyl gehad, zaterdag en maandag weer.

Maar nu krijgt ze geen pijnstilling meer.

Ze eet ook gewoon weer hooi, witlof, andijvie en dergelijke alleen geen brokjes.

Ze is ook gewoon weer levendig enzo.

Geplaatst:
Kan het niet zo zijn dat ze geen zin heeft in dr brokjes door die antibioticakuur?

Mouse at ook geen brokjes meer toen ik antibiotica gaf.. Toen ik ermee stopte begon ze wel weer!

Mensen voelen zich meestal ook niet 100% als ze antibiotica krijgen dus misschien hebben konijntjes die ook wel?

Maar wel belangrijk om de kuur af te maken!

Dat zou best wel eens kunnen.

Maar ik moest inderdaad ook eerst de kuur afmaken, en die duurt nog 5 dagen.

Geplaatst:

Sinds gister eet Babs gewoon weer haar brokjes.

Ze ziet er ook gewoon levendig uit.

Ik wil haar eigenlijk vannacht weer buiten laten zou dat kunnen?

Ze is de afgelopen 6 nachten binnen geweest, maar ze zit daar heel klein en is maar niet op haar gemak.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .