pukkiepower Geplaatst: 3 april 2009 Geplaatst: 3 april 2009 ik wou de nagels doen van lady en had de nagel ('duim'nagel rechts) net tussen het schaartje, rukt ze zo haar pootje weg, en toen vloog dus een heel stuk van haar nagel eraf.gauw gedept met een keukenrol papiertje en ze wast het nu zelf. moet ik er verder nog iets aan doen?
kelly1986 Geplaatst: 3 april 2009 Geplaatst: 3 april 2009 Even goed in de gaten houden of het niet gaat ontsteken of irriteren.Eventueel kun je het wat schoonmaken met verdunde bethadine of het pootje even in een badje met biotex blauw houden.
pukkiepower Geplaatst: 4 april 2009 Auteur Geplaatst: 4 april 2009 ok bedankt voor de reacties, het bloeden is gestopt. ik maakte me toch wat zorgen, want het is natuurlijk niet mijn bedoeling mijn konijntje zien lijden door mij.
nathalie b Geplaatst: 4 april 2009 Geplaatst: 4 april 2009 ok bedankt voor de reacties, het bloeden is gestopt. ik maakte me toch wat zorgen, want het is natuurlijk niet mijn bedoeling mijn konijntje zien lijden door mij. :pje hebt het toch niet met opzet gedaan.komt vast allemaal weer goed hoor!doe het de volgende keer gewoon met iemand erbij zodat je het pootje goed vast kan houden.succes met je konijntje !
pukkiepower Geplaatst: 5 april 2009 Auteur Geplaatst: 5 april 2009 ja ik dacht ik knip haar lekker in haar leven, misschien dat ze dan eens luisterd nee hoor echt niet!! tja mn vriend moet er volgende keer maar aan geloven om haar vast te houden. met sterre lukt het wel, die kleine blijft rustig zitten.
Rian Geplaatst: 5 april 2009 Geplaatst: 5 april 2009 Daarom laat ik het door de DA doen...ik zie me al de nagels van mijn nijntjes knippen, dan is het huis te klein geloof ik haha!
pukkiepower Geplaatst: 5 april 2009 Auteur Geplaatst: 5 april 2009 Daarom laat ik het door de DA doen...ik zie me al de nagels van mijn nijntjes knippen, dan is het huis te klein geloof ik haha! mijn DA heeft het bij klaas al meerdere malen mis geknipt, terwijl hij heel rustig was. dan doe ik het liever zelf..
teddydwerg Geplaatst: 5 april 2009 Geplaatst: 5 april 2009 (aangepast) Groot bijkomend nadeel van het in het leven knippen, is dat je nijntje het vertrouwen in je verliest wanneer je haar weer op de 'knipmanier' beet hebt. Ik heb in al die jaren dat ik konijnen heb nog nooit in het leven geknipt. Bij mij blijven ze ook rustig op hun rugje liggen. Ik vind het echt een heel zorgvuldig werkje. Ik knip er ook maar puntjes van af. Ik knip ze liever elke maand een klein stukje, dan een grote stuk eens in het half jaar. En die dierenarts van jou Pukkiepower is dan echt wel een dikke sukkel zeg (oops). Vreselijk voor je nijntje! 5 april 2009 aangepast door teddydwerg
wendy66 Geplaatst: 6 april 2009 Geplaatst: 6 april 2009 Even goed in de gaten houden of het niet gaat ontsteken of irriteren.Eventueel kun je het wat schoonmaken met verdunde bethadine of het pootje even in een badje met biotex blauw houden. waarom verdunde bethadine (ivm het aflikken van de pootjes??) ik heb ook wel eens een keer misgeknipt en dan gewoon bethadine gebruikt zonder te verdunnen. Is dit fout??
kelly1986 Geplaatst: 6 april 2009 Geplaatst: 6 april 2009 Of het het echt fout is durf ik je niet te zeggen. Ik heb zelf (die enkele keer dat ik t ergens voor nodig had) op advies van de dierenarts verdunde bethadine gebruikt en idd om de reden van het aflikken van de pootjes.
zwarte panter Geplaatst: 6 april 2009 Geplaatst: 6 april 2009 Mij is door de DA ook aangeraadde om verdunde isobetadine te gebruiken, maar dan ging het wel over huid. Met als reden dat de huid van een konijn zo gevoelig is, dat bij pure isobetadine ook de nieuwe huidcellen kapot gemaakt worden.
kelly1986 Geplaatst: 6 april 2009 Geplaatst: 6 april 2009 Bethadine droogt de huid idd ook uit....Bij mensen word het immers ook wel gebruikt om blaren te laten indrogen....
Renske99 Geplaatst: 6 april 2009 Geplaatst: 6 april 2009 Het is me gelukkig nog nooit gebeurd, lijkt me werkelijk vreselijk, arm knien. ER is mij wel verteld dat als je in het leven knipt dat je dat bloedende nageltje dan even in sigarettenas moet houden, dan stelpt het bloeden.Voor de honden is er een speciaal poedergoedje ook voor, heb het voor onze cairn terrier ooit gehad omdat de trimster idd een nageltje tever geknipt had.Sindsdien gaat ze dus niet meer naar een trimster, ik pluk haar zelf en nageltjes knippen is bij haar niet nodig, die slijten door het lopen op de stenen zelf wel.
pukkiepower Geplaatst: 6 april 2009 Auteur Geplaatst: 6 april 2009 Ik ben ook naar een andere dierenarts gegaan. Lady is wel een beetje het vertrouwen kwijt maar in een greep hoef ik haar niet meer te houden. Ze bleef toch rustig zitten, ik depte haar pootje en knuffelde haar. Ik had ook een klein stukje geknipt maar door haar ruk schoot haar nagel er gewoon af. Schrok me wild! Maar ik wil ook even laten weten dat het goed gaat met haar pootje
wendy66 Geplaatst: 6 april 2009 Geplaatst: 6 april 2009 gelukkig maar, meestal is dit gewoon even schrikken voor ze, maarja wij baasjes voelen ons vaak heeeeeeel erg schuldig.Hoop dat ik de bethadine niet meer nodig heb!!
Neaske Geplaatst: 8 april 2009 Geplaatst: 8 april 2009 wij hebben er idd ook een poedertje voor. en er staat op voor alle dieren met ''leven'' in hun nagels. gelukkig bijna nooit gebruikt
Aanbevolen berichten