Flappie010 Geplaatst: 30 maart 2009 Geplaatst: 30 maart 2009 Mijn konijn heeft een soort van ingetrokken wang. Hij is niet meer symetrisch. Het viel me ineens van de eens op andere dag op dat die wang elke keer ingetrokken was. Het kon al wat langer zijn maar het viel me ineens opHet ziet er zo uit:http://img3.imageshack.us/img3/6711/wangu.jpgDe rechter is kleiner en is dus ineens ingetrokken. De linker heeft altijd het normale formaat gehouden. Als ik naar zijn bek kijk dan lijkt het alsof hij een deel van zijn wang in zijn bek heeft. Alsof hij op zijn wang sabbelt. Klinkt allemaal erg raar dit. Ik mag er ook niet echt aanzitten. Hij stribbelt tegen terwijl hij normaal erg makkelijk is. Ik heb geprobeerd om met een staafje de wang weer uit zijn bek te duwen dat het weer normaal zou moeten zitten. Dit is niet echt mogelijk, omdat hij dan gaat spartelen. Heeft iemand enig idee wat deze vreemde beschrijving kan zijn?
kelly1986 Geplaatst: 30 maart 2009 Geplaatst: 30 maart 2009 Weet je zeker dat de ene kant echt verkleind isen niet de andere kant opgezwollen? Ik zou in ieder geval hiermee langs de dierenarts gaan en die je konijntje eens goed in zijn mondje laten kijken.Laat hem goed kijken naar eventuele afwijkingen aan de kiezen en abcessen in de mond. Eet je konijn wel nog goed?
Shadena Geplaatst: 31 maart 2009 Geplaatst: 31 maart 2009 Ik zou inderdad het advies van Kelly volgen hoor het komt regelmatig voor dat konijnen gebitsproblemmen hebben en als het een abces is kan je er beter zo snel mogelijk bij zijn.
Aanbevolen berichten