Loesah Geplaatst: 30 maart 2009 Geplaatst: 30 maart 2009 Ik zit een beetje met een dilemma.Finn is echt enorm in de rui. Pak een paar haren vast en je hebt zo een enorme bos in je handen. Ik kam hem nu dus extra veel, pluk een beetje weg enz. Ik heb ook prozyme in huis die ik hem preventief geef. Maar de haren zijn zo lang dat ik betwijfel of het wel zal werken. Ik overweeg nu dus om hem te knippen maar ik vraag me af of dit al verstandig is. De dichtheid van zijn vacht veranderd er natuurlijk niet door maar toch vraag ik me af of ik het nu al kan doen.Ik zou dat willen doen zodat hij niet zo een lange haren binnen krijgt. Wie kan mij hier een advies over geven. Ik heb er al goed over nagedacht.. voors en tegens overwogen maar ik zou ook graag de mening/visie/ervaring van anderen lezen
gemini6 Geplaatst: 30 maart 2009 Geplaatst: 30 maart 2009 Zou iedere dag borstelen geen optie zijn??Zonde om hem te knippen, het is juist zo'n mooi konijntje
Loesah Geplaatst: 30 maart 2009 Auteur Geplaatst: 30 maart 2009 borstelen doe ik al dagelijks soms 2 keer per dag en er blijven haren uitkomen. Daarnaast wil ik hem zowieso in de zomer helemaal knippen omdat het anders erg warm is.
gemini6 Geplaatst: 30 maart 2009 Geplaatst: 30 maart 2009 Is dat eigenlijk gebruikelijk om een konijn te laten knippen eigenlijk??Dat verharen is ook vervelend voor het konijn, ik weet het. Die van mij had dat ook een tijd terug en had kettingkeutels met haren erin.Ik heb hem toen prozym gegeven.
Loesah Geplaatst: 30 maart 2009 Auteur Geplaatst: 30 maart 2009 Veel mensen knippen hun teddy in de zomer inderdaad. Je kan je natuurlijk wel voorstellen dat een teddy het erg warm kan hebben in de zomer.Daarnaast is het zo dat ik het buikje, rond de kont en de voetzolen regelmatig knip omdat dit gewoon nodig is. (buikje en rond de kont ter voorkoming van klitten omdat die hier erg snel ontstaan en onder de voetzolen omdat ook die haren langer groeien en dat niet fijn is om op te staan) Natuurlijk kunnen de vachten van teddy´s erg verschillen maar omdat Finn een super dikke vacht heeft vraagt dit dus vrij veel verzorging.
Jimmy&Nijn Geplaatst: 30 maart 2009 Geplaatst: 30 maart 2009 Ze geeft hem al prozym Gemini6. Loesah er was vroeger hier een topic om een konijn naar de trim salon te brengen...denk van marlot ik zal het even oppzoeken voor je
Loesah Geplaatst: 30 maart 2009 Auteur Geplaatst: 30 maart 2009 Nee dat hoeft niet!Daar gaat het ook niet om.Ik knip hem dan zowieso zelf. Ik heb al vaker teddy's geknipt. Het gaat er nu meer om of het verstandig is hem nu al te knippen (in verband met de temp) omdat hij zo een lange haren binnen krijgt nu.
Jimmy&Nijn Geplaatst: 30 maart 2009 Geplaatst: 30 maart 2009 nou het wordt nog warmer tegen het eind van de week...hmm..ik snap de dilemma
Karina Geplaatst: 30 maart 2009 Geplaatst: 30 maart 2009 Deze week wordt het wel warmer, vrijdag zelfs 16 graden. Ik denk dat als je de vacht halveert dat het geen kwaad kan. Maar wacht even de reacties van andere teddybaasjes af.
Loesah Geplaatst: 30 maart 2009 Auteur Geplaatst: 30 maart 2009 Mja 16 graden is natuurlijk niet de temperatuur waarvan hij het mega heet zal krijgen.Ik zal mijn vraag even kort en bondig proberen te formuleren: Ik wil Finn zijn lange haren dus knippen om eventuele verstoppingen tegen te gaan of de kans daarop te verminderen. Kan ik dit al doen of krijgt hij het dan te koud? (ik ga natuurlijk niet milimeteren)
kaatje Geplaatst: 30 maart 2009 Geplaatst: 30 maart 2009 naar mijn idee, mits je het zoals je zelf zegt, niet minimaliseerd, je het best kan doen, maar ik zou vannacht even afwachten ivm.met de kou, want ´s nachts is het nog erg koud, maar dit geldt geloof ik tot woensdag meen ik.Daarna wordt het weer warmer en mocht het daarna weer iets kouder worden, dan is hij er allicht al een beetje aangewend.Daarentegen kun je ook wat extra stro in zijn hok leggen tegen de evt.kou.
Loesah Geplaatst: 30 maart 2009 Auteur Geplaatst: 30 maart 2009 Mja ik vind het moeilijk te bepalen inderdaad. Zjn haren zijn nu echt lang en al ik het halveer zijn ze nog lang. Mja goed.. zijn lichaam past zich denk ik ook wel aan zijn beharing aan.. qua warmte..Nahja, ik kan het altijd nog doen maar ik zat gewoon ff te denken.. ivm verstoppingen..
kaatje Geplaatst: 30 maart 2009 Geplaatst: 30 maart 2009 een beetje bijknippen kan echt geen kwaad hoor, gewoon in etappes doen, doe je eerst de `ergste`haren en een paar dagen later nog wat!
Loesah Geplaatst: 30 maart 2009 Auteur Geplaatst: 30 maart 2009 Dan begin ik er binnenkort maar eens aan. Het lijkt me voor hem ook wel fijn.. als hij zich likt onder andere. En zijn huid krijgt dan ook eens wat meer lucht heh
Aanbevolen berichten