ramona1987 Geplaatst: 26 maart 2009 Geplaatst: 26 maart 2009 hallo ik wou ff me verhaal kwijt ik werd vanmorgen wakker en keek naar mijn konijn en zag gelijk dat ze zich niet lekker voelde ze had aan haar eten van gister ook niet gezeten. Dus ik maar de dokter opgebeld. Ik kon er om half 2 terecht. Toen we bij de dokter kwamen zei hij na haar onderzocht te hebben dat haar maag verstopt zit en haar darmen helemaal leeg zijn ze had alleen de linkerkant van haar maag opgezet! ze heeft pijnstilling gekregen en CISARAL DROPS gekregen. nu heb ik haar weer opgepakt en nu heeft ze haar hele buik dik en hard ik lees veel over dat jullie je konijn dan masseren maar hoe masseer je dat dan? doe je dat dan met een speciale methode? Ik hoop dat ze snel beter word gelukkig loopt ze nu wel een beetje en je hoort haar buik nu ook borrelen maar ze wil nog niet eten of drinkenLiefs Ramona
Lieke175 Geplaatst: 26 maart 2009 Geplaatst: 26 maart 2009 (aangepast) Haar maag zit verstopt... Is je konijn op moment erg in de rui? Dan kan het inderdaad zijn dat er veel haren in de maag zitten. Je kunt je konijn ananassap van een verse ananas geven, dat kan goed helpen.Eigenlijk denk ik eerder aan gas, omdat je schrijft dat haar buik hard is. Masseren kun je doen door je konijn met zijn achterkant naar je toe op tafel te zetten, en met je vingertoppen de gasbellen naar zijn achterste te masseren. Je mag gerust een beetje druk zetten, anders haalt het niet uit. Vaak kun je aan je konijn merken dat hij het prettig vindt wanneer je hem masseert. Misschien kunnen anderen mij wat aanvullen, want ik vergeet heel veel. Edit: En misschien heb je hier wat aan: http://www.bunnybunch.nl/konijnen/gas-en-verstopping-bij-konijnen.html Nog een keer edit: Probeer je konijn te verleiden om te eten, het is belangrijk dat het verteringsstelsel in beweging blijft. Eet je konijn helemaal niet, begin dan met dwangvoeren. 26 maart 2009 aangepast door Lieke175
ramona1987 Geplaatst: 26 maart 2009 Auteur Geplaatst: 26 maart 2009 Haar maag zit verstopt... Is je konijn op moment erg in de rui? Dan kan het inderdaad zijn dat er veel haren in de maag zitten. Je kunt je konijn ananassap van een verse ananas geven, dat kan goed helpen.Eigenlijk denk ik eerder aan gas, omdat je schrijft dat haar buik hard is. Masseren kun je doen door je konijn met zijn achterkant naar je toe op tafel te zetten, en met je vingertoppen de gasbellen naar zijn achterste te masseren. Je mag gerust een beetje druk zetten, anders haalt het niet uit. Vaak kun je aan je konijn merken dat hij het prettig vindt wanneer je hem masseert. Misschien kunnen anderen mij wat aanvullen, want ik vergeet heel veel. Edit: En misschien heb je hier wat aan: http://www.bunnybunch.nl/konijnen/gas-en-verstopping-bij-konijnen.html Nog een keer edit: Probeer je konijn te verleiden om te eten, het is belangrijk dat het verteringsstelsel in beweging blijft. Eet je konijn helemaal niet, begin dan met dwangvoeren.Dankjewelik heb me vriend ff aan het masseren gezet hahaze gaat helemaal languit liggen en vind het niet erg!!mijn arts zei dat ananas sap niet goed was omdat hij niet verwachtedat die last had van een haarbal ofzo! maar als het morgen nog zo is doe ik dat wel ff want veel mensen zeggen dat het wel helptniet geschoten is altijd mis toch ik zou er alles aan doenals ze maar weer beter word
sennepenneke Geplaatst: 26 maart 2009 Geplaatst: 26 maart 2009 Ik heb afgelopen zaterdag mijn konijntje vers ananassap gegeven omdat zij ook een goeie verstopping bleek te hebben, het heeft bij haar geweldig geholpen samen met masseren wat ik deed direct na het toedienen van de ananassap.Ik heb het wel een aantal keren moeten geven voor de verstopping eruit was, maar dat voel je gauw want je voelt belletjes onder je vingers bewegen als je het buikje masseert
kelly1986 Geplaatst: 26 maart 2009 Geplaatst: 26 maart 2009 Keutelt je konijntje nog? En zo ja hoe zien die keutels er uit?Is ze ook in de rui momenteel? IN tijden van verharing is de kans idd groot dat het om een haarbal verstopping gaat. Eet ze momenteel wel weer zelf? Als je konijntje niet eet zul je haar moeten dwangvoeren.Biks is bij een haarbal verstpping niet goed omdat dat de verstoppingsbal alleen maar groter maakt. Ananassap is bij een haarbal verstopping heel belamgrijk. De enzymen van ananas helpen de voedselbrok rondom de haren op te lossen en zo weer voor doorstroom te zorgen. Massage kun je geven door je konijn op zijn rug op je arm te leggen of hem op tafel voor je te zetten.Het is dan de bedoeling dat je zachtjes met je vingertoppen richting anus te masseren. Herhaal die massage gerust iedere uur. De meeste konijnen vinden het wel prettig.
ramona1987 Geplaatst: 26 maart 2009 Auteur Geplaatst: 26 maart 2009 Keutelt je konijntje nog? En zo ja hoe zien die keutels er uit?Is ze ook in de rui momenteel? IN tijden van verharing is de kans idd groot dat het om een haarbal verstopping gaat. Eet ze momenteel wel weer zelf? Als je konijntje niet eet zul je haar moeten dwangvoeren.Biks is bij een haarbal verstpping niet goed omdat dat de verstoppingsbal alleen maar groter maakt. Ananassap is bij een haarbal verstopping heel belamgrijk. De enzymen van ananas helpen de voedselbrok rondom de haren op te lossen en zo weer voor doorstroom te zorgen. Massage kun je geven door je konijn op zijn rug op je arm te leggen of hem op tafel voor je te zetten.Het is dan de bedoeling dat je zachtjes met je vingertoppen richting anus te masseren. Herhaal die massage gerust iedere uur. De meeste konijnen vinden het wel prettig.hoi hoi ze heeft de hele dag nog geen ontlasting gehad maar het begint wel te borrelen na een goeie massage morgen ff ananas sap geven maar ze wou ook nog niet drinken en eten en ik heb haar net ff water gegeven via het spuitje en dat vond ze wel lekker gelukkig de dokter zei dat ze geen last had van een haarbal maar ze is een vos dus ik denk dat ze dat wel heeft daarom ga ik morgen beginnen met annanas sap en vanacht ff kijken hoe het met haar is en als ze nog niet gedronken heeft geef ik haar water via een spuitje weer:):mdr:
ramona1987 Geplaatst: 27 maart 2009 Auteur Geplaatst: 27 maart 2009 Dankjewel allemaal voor de reacties!Gelukkig zag ik vanmorgen de eerste keutels in de bak liggenben helemaal blij ze eet nu ook weer dus dat ik een goed tekenmoet nu alleen nog 3 dagen druppels geven!niet dat ze dat erg vind want ze vind dat spul lekker hahaLiefs Ramona en Woopy
Lieke175 Geplaatst: 27 maart 2009 Geplaatst: 27 maart 2009 Super! Je kunt nog steeds blijven masseren, want baadt het niet, dan schaadt het niet.
Aanbevolen berichten