Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ik weet er zijn al veel topics, met dezelfde problemen.

maar diva, toont net een ander gedrag..

probleem: ze eet niet, dit is sinds vanochtend/miscchien vannacht.

heb haar pas een week, en moet zeggen ze eet gewoon niet zoveel als mn stofzuiger shaquille.

maar nu zet ze echt haar bek er niet aan, maar ze toont wel intresse (snuffelt er steeds even aan).

vanochtend was ze koud, heb haar in de keuken gezet voor nadere inspectie; buik voelt niet opgezet of gassig aan.

meerdere buikmassages gegeven, af en toe komt er een flinke borrel vrij.

toen ik telefoon kreeg en met haar op de bank ging zitten, ging ze wel op onderzoek uit. eigenlijk net als anders.

maar zet ik haar weer in de keuken gaat ze op t toilet zitten, met zo'n moeilijke blik en pijnlijke houding.

ook heb ik sinds 8 uur vanochtend geen keutel gezien.

ik heb nog metocloral en sicaral drops in huis, moet ik hiet wat van geven?

of is ananas een betere optie?

(ik ga zo even bellen met mijn oude dierenarts, als ik tips van haar krijg zet ik deze hier ook wel even in. ben pas verhuisd en weet dus niet hoe kundig de artsen hier zijn.)

ondertussen ga ik door met masseren en eten aanbieden..

Geplaatst:

Ja! Sluit me bij Yvonne aan. Ik zou niet op eigen initiatief met medicatie aan de slag gaan. Verse ananas is altijd een goede optie, mocht het een verstopping zijn dan kan dit helpen.

Ik herken het gedrag van je nijn, met dat op de bak gaan zitten en willen poepen, maar er komt niks. Pooke heeft hier ook vaker last van. Het is een heel goed idee om prozyme te bestellen,

http://www.konijnen.nl/bunnystuff/shop.php, ik merk dat het vooral helpt bij maagverstoppingen door bijv. haren.

Zorg ook dat je nijn genoeg vocht binnen krijgt, geef water met een spuitje, of zet een bakje voor nijn's neus zodat drinken makkelijker is.

Veel beterschap!

Geplaatst:

even een korte update:

na nog een massage, (half uur lang) heb ik haar toch maar terug gezet bij mijn andere nijn. (die was ook over de zeik, had een kat op bezoek gekregen)

toen ik haar terug zette, kwam er driect een keutel, goed vezelig normale vorm.

toen ik terug kwam van sollicitatie, zat ze weer te eten!

poept nu weer gewoon, en ze is nog drukker dan voorheen!

ben er dus goed vanaf gekomen.

houd ze nu (eigenlijk net als anders) scherp in de gaten.

bedankt voor jullie steun, en ik zou nooit zonder toestemming met medicatie zijn begonnen..

maar ananas kun je altijd geven? is het niet schadelijk als het toch niet om een verstopping blijkt te gaan? (dit vroeg ik mij al een tijdje af)

Geplaatst:

Gelukkig lijkt het weer goed te gaan, houd haar nog maar wel in de gaten inderdaad...

Je weet ook niet waar haar klachten vandaan kwamen..

Misschien sowieso een idee om je dierenarts te bellen of zij een goede dierenarts in jouw buurt weet..(vast wel)

Mocht je een keer (acuut) hulp nodig hebben, weet je bij wie je terecht moet..want je zal altijd zien dat dat op een tijdstip is dat je je oude dierenarts niet kan bereiken..

Geplaatst:

nou heb haar dus pas een ruime week,

en ben dus bezig om haar op ander voer te zetten en te laten wennen aan groenvoer. waarschijnlijk nog niet voorzichtig genoeg geweest.

iedere dag leer je weer wat..

Geplaatst:

ik heb ook een vraag mijn nijn 19 weken oud eet haar brokken niet.

wel eet ze fruit en groente en zo snel een een zak ( bijv ships) hoort ritselen zit ze met haar neus vooraan dit krijgt ze natuurlijk niet verder komt ze regelmatig bij me zitten knarsetanden

ze is afgelopen woensdag ingeent en dat was voor haar nogal een drama ze was super wild en we moesten haar met 2 man vasthouden.

de dierenarts zei dat ze verder geen last van zou hebben .

heeft iemand ervaring hiermee

groetjes kim

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .