Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Gister hoorde ik vanuit het hok ineens vreemde geluiden...blijkt dat Frank aan het niesen was. Doen konijnen dit wel vaker? En hoe kan het komen?

Het niesen gebeurde een paar keer achter elkaar en daarna ging Frank zich even zitten wassen. Ik heb het verder gister en vandaag niet meer gehoord, maar vroeg het me gewoon even af.

Geplaatst:

Mouse niest ook af en toe maar volgens mij moet je dan wel eventjes goed gaan kijken of ze ook een nat neusje heeft??

Dan zou het namelijk misschien snot kunnen zijn en dat zou wel heel vervelend zijn!!

Geplaatst:

Inderdaad. Even controleren of je konijn een natte neus heeft. Het kan ook liggen aan stoffig hooi of bodembedekking. Let erop dat als je hooi in het hok wilt doen dat je het eerst even uitschudt, zodat ze kleine stukjes en het stoffige (gruis) niet in het hok komt.

Geplaatst:

Ik zou het zeker even in de gaten houden en kijken of hij inderdaad geen nat neusje heeft.

Als dat zo is naar de DA gaan. heb het zelf nu 1 keer meegemaakt tot aan gronisch SNOT toe en dat is echt niet leuk.

Geplaatst:

Zijn neusje is droog gelukkig!! Hou hem wel in de gaten!!

Dat hooi uitschudden deed ik eigenlijk nooit (mede omdat ik zelf allergisch voor hooi ben) maar dat zal ik voortaan zowiezo doen!!

Bedankt voor de tips en ik hou hem in de gaten!!

Geplaatst:

ach die arme buddy! moet er niet aan denken dat frank zo'n spuitje moet....brr zou ik ook zielig vinden om te doen!! frank heeft tot nu maar een enkele keer geniest en valt me op dat het gebeurd nadat hij gedronken heeft....dus misschien toch water in neusje? verder is hij gezond en levendig!! hoewel...haha frank is een beetje lui konijn hoor!!

Geplaatst:
vandaag ook met buddy naar de dierenarts geweest, longwegeninfectie, antibiotica gekregen, ben bang om dat spuitje in de mond te doen:O

heel veel beterschap voor Buddy en jij sterkte.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .