bolle Geplaatst: 23 maart 2009 Geplaatst: 23 maart 2009 Hallo, Ik ben nieuw op dit forum en heb een vraag. Had zitten zoeken en dacht waar hoort mijn vraag nu bij en starte dus maar een nieuw topic! Mijn verhaal: Ik heb 5 maart 2009 in de dierenwinkel een konijntje gekocht. Er werd me verteld dat ze vier maanden was maar zeker weten deden ze het niet. Ik vond ze erg klein voor vier maanden. Het is een vrouwtje en ze draagt de naam Bolle vanwege het vele haar! Ze zit binnen in een ruim hok! Ik heb nog twee (vrouwtjes) konijnen maar die zitten samen in de tuin en zijn een jaar oud en zo lang heb ik ze ook al. Maar nu mijn vraag: Ze werd geleidelijk aan steeds kaler in haar nek. Het ziet en niet rood uit, is niet kapot en ik zie niet dat ze er aan krabbelt. Ze is altijd wel erg druk met wassen maar echt krabben nee dat zie ik niet! Nu was mijn vraag wat zou dat kunnen zijn? Een fokker vertelde me dat ik het met alcohol schoon moest maken? Ik dacht misschien iets proberen voor mijt of iets? Hebben jullie tips of ideeen? Groetjes
kelly1986 Geplaatst: 23 maart 2009 Geplaatst: 23 maart 2009 IK zou er even mee langs de dierenarts gaan en die er even heen laten kijken.Mocht het mijt zijn kunnen ze dit onder de microscoop zien en dan ook gericht behandelen. succes
kaatje Geplaatst: 23 maart 2009 Geplaatst: 23 maart 2009 Nu was mijn vraag wat zou dat kunnen zijn? Een fokker vertelde me dat ik het met alcohol schoon moest maken? Ik dacht misschien iets proberen voor mijt of iets? Iets met alcohol schoonmaken heeft alleen enig zin als er een wondje zit (al is het dan nog steeds niet mijn eerste keus)maar wat ik begrijp uit je verhaal is het puur kaalheid zonder wondjes, ik zou daar niet zomaar alcohol op gaan doen, grote kans dat je voor meer irritatie van de tere huid in de nek zorgt. Misschien is het een `tip onder fokkers`maar dat weet ik echt niet.(misschien kent iemand dit, dat alcohol wellicht zou helpen tegen mijt ofzo??) Je DA kan heel simpel de vacht onder een micorscoop bekijken of het mijt is en hier zodanig tegen behandelen.
bolle Geplaatst: 25 maart 2009 Auteur Geplaatst: 25 maart 2009 Dank jullie wel voor de reacties! Ik heb nu bij de dierenwinkel spul voor mijt gekocht en dat nu 1 keer gebruikt. Werkt vier weken en volgens mij blijft het nu al stabiel! Dus even kijken of het ook daadwerkelijk over gaat!
Aanbevolen berichten