bunny ranch chanty Geplaatst: 25 maart 2009 Geplaatst: 25 maart 2009 Ja op mijn weblog staat ook een voedster waar een jong in bleef zitten de heeft na verwijdering ook ab gekregen uit voorzorg.In dit geval had de da ook de wijsheid moeten nemen en je ab moeten geven aangezien die baarmoeder al aangetast was.Dus een hoop ricico
Daisy&Mouse Geplaatst: 25 maart 2009 Auteur Geplaatst: 25 maart 2009 Wow Caroline, bedankt voor je bericht!!Die kruiden is echt een gouden tip.. vanaf vandaag lijkt ze dr eetlust weer een beetje terug te hebben dus ik ga in ieder geval de paardebloem en de rozemarijn proberen.. De andere moet ik even de winkels voor af gaan!De bloedtest is inderdaad gedaan toen ze zoveel gas in dr buik had... Maar volgens mij staat over 2 dagen een nieuwe bloedtest op de planning dus ik hoop dat ze dan dr eetlust weer helemaal terug heeft en de waardes meevallen!Uhmm van die echo ga ik morgen meteen even navragen.. Op de foto konden ze in ieder geval niets eraan zien...Er werken 2 da's, 3 assistentes en 1 stagiaire aan Mouse.. Of het dezelfde is gweest met de enting als tijdens de castratie durf ik eerlijk gezegd niet te zeggen.. Ik weet wel dat ze alles heel gedetailleerd in de computer hebben staan en heel veel met elkaar overleggen.. Heb net gebeld over die kruiden en zelfs dat hebben ze erin gezet haha:)Wel jammer dat ze daar eigenlijk wat steken hebben laten liggen.. Ze zijn nu wel ontzettend begaan met Mouse en lijken wel alles eraan te willen doen om dr beter te maken:yes:Ik ga wel wat zeggen van de vieze oogjes morgen.. Misschien dat ze dan nog wat extra medicijnen moet hebben om ervoor te zorgen dat ze niet ook nog eens myx. gaat krijgen:erf:
YvonneH Geplaatst: 25 maart 2009 Geplaatst: 25 maart 2009 Jeetje, wat een zorgen allemaal.Succes met Mouse!
toedeloe85 Geplaatst: 25 maart 2009 Geplaatst: 25 maart 2009 Wat fijn dat het zo goed gaat met je konijntje. Dwangvoer oplikken: dat is een heel goed teken:mdr: Ik heb net contact gehad met de dierenarts.Hij zegt dat ik gewoon kan komen aangezien het konijntje vorige week gebeten is door de hond ( heel fijn:grrrrrr:) verschrikkelijk om mee te maken! en toen gehecht is.Konijn is dus niet ziek. Heeft ook niets onder de leden... heb namelijk nog nooit zo'n gezond konijn gehad!Het was gewoon een hechting.Hij zegt alleen niet te enten als een konijntje ziek is. :meuh:
Caroline Geplaatst: 25 maart 2009 Geplaatst: 25 maart 2009 Als het myx zou zijn, ga te rade bij Zwarte Panter van BB, zij heeft hypoliet daar ook doorgekregen na een zware entreactie!
Daisy&Mouse Geplaatst: 25 maart 2009 Auteur Geplaatst: 25 maart 2009 Heb het topic over Hypoliet van Zwarte Panter even doorgelezen..Pff nu kan ik eerlijk gezegd wel janken:(Hij is er doorheen gekomen maar Mouse is nu al zo ziek.. dat redt ze nooit!!In dr oogjes zit soms een beetje 'slaap'.. ik weet niet of dat hetzelfde is als natte oogjes?Dr hoofdje lijkt opgezwollen maar alles is opgezwollen eigenlijk doordat ze een halve liter water onderhuids erin hebben gespoten:s Hoe besmetten konijnen elkaar?Mouse en Cookie zitten namelijk apart sinds het weekend.. Pff niet dat hij nou ook nog eens ziek word:(Cookie is nog nooit ingeent want dat vinden m'n schoonouders ondanks mijn gezeur niet nodig..
Caroline Geplaatst: 25 maart 2009 Geplaatst: 25 maart 2009 Als het een reactie is op het enten, zijn ze volgens mij niet besmettelijk...maar vraag dat even aan de DA!Kan je eens een foto maken?
zwarte panter Geplaatst: 25 maart 2009 Geplaatst: 25 maart 2009 Hij is er doorheen gekomen maar Mouse is nu al zo ziek.. dat redt ze nooit!! Niet op voorhand opgeven!Hypoliet was daarentegen nog erg jong en ook pas weken ziek geweest. Is er een zwelling of abnormale roodheid te merken aan de oogleden?Leek haar hoofdje ook al dikker voor het onderhuids vocht? Ik ben ook wel benieuwd naar een foto.
Daisy&Mouse Geplaatst: 25 maart 2009 Auteur Geplaatst: 25 maart 2009 Pff als ik nu m'n laatste berichtje lees dan denk ik:Wat een ongelooflijke aanstelster!!Zag het vanmiddag even niet meer zitten! Maar ik lees net dus jullie reacties en pak de camera om er een foto van te maken... (Vanmiddag sprong ze uit zichzelf uit de kooi en ging ze achter een paar planten liggen dus heb dr maar een tijd lekker alleen gelaten) Nu is dr hoofdje weer normaal en zijn dr oogjes schoon!!!Dr 'hangbuik' van het vocht is ook een stuk minder geworden dus ik denk dat het meeste nu geabsorbeerd is ofzo.. Enn.... ze eet nu lekker veel hooi uit zichzelf!!!Ik wil eigenlijk niet te optimistisch zijn want gisterochtend was ik dat ook en toen is het ook flink tegengevallen.. Maar als dat gas in ieder geval al eens weg is dan is ze misschien wat sterker om dr ontstekingen te overwinnen!
Daisy&Mouse Geplaatst: 25 maart 2009 Auteur Geplaatst: 25 maart 2009 Is er een zwelling of abnormale roodheid te merken aan de oogleden?Leek haar hoofdje ook al dikker voor het onderhuids vocht? Er was geen roodheid.. Wel leek 1 oog heel dik.. Haar hoofdje leek ook wel een beetje dikker voor het vocht trouwens..Zo bij de 'aanhechting van de oren' (hoop dat je begrijpt wat ik bedoel) leek het wat dikker sinds een paar dagen.. @Caroline: Ik heb de DA maar even gebeld.. Ze zei dat de kans dat ze nu myx. had hƩƩl erg klein was.. Ik hoefde Cookie ook niet weg te zetten.Maar dat was eigenlijk de assistente volgens mij dus misschien dat ik het morgen toch nog maar voor de zekerheid een keertje navraag als we toch aan het wachten zijn tot Mouse dr vocht binnen heeft!
Daisy&Mouse Geplaatst: 25 maart 2009 Auteur Geplaatst: 25 maart 2009 Het lijk wel alsof ik m'n eigen topic aan het spammen ben:$Maar op deze foto zie je misschien een beetje wat ik bedoel met dat het wat dikker is bij de aanhechting van dr oren..
Daisy&Mouse Geplaatst: 26 maart 2009 Auteur Geplaatst: 26 maart 2009 Hoe gaat het verder met Mouse?? Lief dat je het vraagt!!Ze heeft weer een halve liter vocht gekregen bij de da vandaag..Ik mag al stoppen met de cisaral en na morgen ook met de metacloral!Morgen gaan ze weer een bloedtest doen.. Heb nu al buikpijn van de zenuwen:$ Ze eet in ieder geval weer een heleboel hooi en heb zelfs een stuk of 5 brokjes naar binnen gekregen haha!
Karina Geplaatst: 26 maart 2009 Geplaatst: 26 maart 2009 dat is goed nieuws in elk geval. Ik kan me voorstellen dat je zenuwachtig bent hoor. Dat zou ik ook zijn. Je weet toch niet wat er uit komt, dus het is heel spannend allemaal. We duimen dat het allemaal goed is!
Rian Geplaatst: 26 maart 2009 Geplaatst: 26 maart 2009 Het klinkt alsof het de goede kant op gaat! Hooi eten en zelfs brokjes, dat (brokjes) is meestal wel het laatste waar ze zin in hebben als ze niet lekker zijn, dus dat vind ik een heel goed teken. Ben erg benieuwd naar de uitslag bij de DA!
Caroline Geplaatst: 27 maart 2009 Geplaatst: 27 maart 2009 Waarom krijgt ze zoveel vocht toegediend??? Dat begrijp ik helemaal niet...heeft de DA je gezegd waarom hij dat doet? En hoeveel weegt ze eigenlijk? Een halve liter is echt immens veel...
Sweetbunny Geplaatst: 27 maart 2009 Geplaatst: 27 maart 2009 Heel veel succes! Ik vindt je echt een kanjer wat je allemaal doet voor mouse! En iig goed nieuws omtrent het eten!
Daisy&Mouse Geplaatst: 27 maart 2009 Auteur Geplaatst: 27 maart 2009 (aangepast) Waarom krijgt ze zoveel vocht toegediend??? Dat begrijp ik helemaal niet...heeft de DA je gezegd waarom hij dat doet? En hoeveel weegt ze eigenlijk? Een halve liter is echt immens veel... Ik heb het wel gevraagd maar kan het niet zo goed navertellen.. Het had in ieder geval iets te maken met de nieren! Weet ook niet zeker of het wel echt een halve liter was:$ Leek me wel ongeveer kloppen maar als ik jouw reactie lees dan zal ik het fout hebben! Maar eigenlijk is een halve liter toch niet zo veel? Mouse dronk altijd 600 ml per 24 uur.. Achteraf is dat dus al een aanwijzing geweest maar heb overal gelezen dat het gewoon nog al kon verschillen per konijn..Ze woog voor de castratie 2,65 kg, bij het entuur 1,95 kg en nu maandag woog ze 2,35 kg. Maar nu zal ze zeker veel minder wegen omdat ze een paar dagen niets gegeten heeft behalve dwangvoer.. Gisteren heb ik dr alleen 's morgens een beetje hoeven dwangvoeren!Ze at de rest van de dag zo ontzettend veel hooi en zelfs een paar brokjes dus dacht dat ik het dan beter niet kon doen zodat ze meer honger kreeg en nog meer zou gaan eten..Waar ligt die grens eigenlijk ergens? Dwangvoeren of niet? Of ligt dat gewoon per geval apart? Maar ik moet vanmiddag om 10 over half 5 weer bij de da zijn en dan zal ik het nog eens navragen over dat vocht wat ze heeft gekregen en hopelijk weet ze ook meteen de uitslag van de bloedtest!Vraag me wel een beetje af wat ze gaan doen als de waardes niet verbeterd zijn.. dat maakt me wel een beetje bang:s 27 maart 2009 aangepast door Daisy&Mouse
Caroline Geplaatst: 27 maart 2009 Geplaatst: 27 maart 2009 Dus de DA wil proberen om de lever met vocht te "ontgiften" ? Kan dat? Is nieuw voor me, ik wil altijd bijleren dus wil het graag weten... Lust ze de kruiden? Succes straks!
Jimmy&Nijn Geplaatst: 27 maart 2009 Geplaatst: 27 maart 2009 werken de nieren niet goed meer? zal ze medicijnen daarvoor moeten hebben? ik ben benieuwd wat de DA zegt straks!!!
Daisy&Mouse Geplaatst: 27 maart 2009 Auteur Geplaatst: 27 maart 2009 Goed nieuws.. en slecht nieuws. Eerst maar het goede nieuws: de antibiotica is goed aangeslagen! De nierfuncties zijn niet meer zo hoog als ze waren.. eentje, de urea, is zelfs weer normaal. (was ook de belangrijkste)De leverfuncties waren juist te laag en die zijn gelukkig een klein beetje omhoog gegaan. Nu het slechte nieuws: Mouse heeft suikerziekte. :frown:De da heeft het nog nooit bij een konijn gezien en gaat nu ook de faculteit raadplegen e.d. We moeten nog niet op zaken voorruit gaan lopen maar misschien moet ze iedere dag 2 keer een spuitje.. en weet niet of ik dr dat wel aan wil doen.. Schijnt voor een kat al heel stressvol te zijn dus voor een nijntje moet dat helemaal erg zijn.. Maar daar krijg ik maandag meer over te horen.. @ Caroline: heb het even navraagd en het vocht hebben ze toegediend om de nieren mee te spoelen. Daar waren stukjes van de onsteking uit de baarmoeder in gekomen en die moesten eruit.De rozemarijn hoeft ze niet, de paardebloem vindt ze heerlijk! @Jimmy&Nijn: dr nieren en lever waren aangetast door de onsteking in dr baarmoeder. Daar heeft ze nu al een paar dagen antibiotica voor gehad. @Iedereen: dankjewel voor het duimen en het succes wensen! Denk dat het wel heeft geholpen want de antibiotica is in ieder geval aangeslagen!
Jimmy&Nijn Geplaatst: 27 maart 2009 Geplaatst: 27 maart 2009 Suikerziekte!! nee toch!! meisje :( wanneer krijg je te horen wat de behandeling daarvoor is? wel goed dat de ab heeft aangeslagen dat is toch positief!!
Caroline Geplaatst: 27 maart 2009 Geplaatst: 27 maart 2009 (aangepast) Ok, ben het even gaan nalezen en ik dacht dit al... Diabetes kan niet zomaar uit 1 bloedtest gehaald worden!!!! De kans dat ze idd diabetes heeft is erg klein.Een konijn heeft ook geen injecties nodig. Enkel een aangepaste voeding.Maar ik denk dus niet dat het diabetes is...eerder een beschadiging van lever of pancreas die dit resultaat geeft.Een optie is om een echo te laten doen denk ik, ik geloof dat ze dat daar op kunnen zien.Hoe goed is je Engels? Anders vertaal ik wat meer voor je. http://www.medirabbit.com/EN/GI_diseases/Metabolic_diseases/diabetes.PDF 27 maart 2009 aangepast door Caroline
Daisy&Mouse Geplaatst: 28 maart 2009 Auteur Geplaatst: 28 maart 2009 (aangepast) Heb het even gelezen.. begrijp denk ik wel voldoende!De da zei inderdaad dat door stress het gehalte zo hoog kon zijn.. Dat is dan dat van dat adrenaline wat er staat beschreven heh?Maar ze heeft dus wel al 2 keer een bloedtest gehad en allebei de keren was het gehalte 14 ipv 8,6..Heb ook even in het forum gezocht en zag dat iemand ook een keer met strips de urine van het konijn moest controleren.. Als de strip zou verkleuren dan was het suikerziekte en anders niet..Maar een beschadiging van de pancreas klinkt inderdaad wel aannemelijk.. Als de lever en nieren aangetast zijn dan de pancreas vast ook wel..Toen ik jouw verhaal over Nena las vroeg ik me ook al af of Mouse dr hart niet ook aangetast zou zijn. Maandag belt de da me op als ze de faculteit heeft gebelt en dan zal ik eens vertellen wat ik hier allemaal heb gelezen en of evt een echo wat zou kunnen uitwijzen.. Wel vind ik ondertussen dat ze me er geen rekening meer voor hoeven te geven want heb het idee dat ze me aan het belazeren zijn!Gisteren hebben ze een bloedtest gedaan die 22 euro kostte.. Dat lijkt me dan nog wel normaal.. maar dat ik dan ook nog eens 8 euro moet betalen voor die 2 seconden dat ze ermee bezig zijn geweest om wat bloed te krijgen:sNou is 8 euro nog niet zoveel maar alles bij elkaar opgeteld was het gister weer 70 euro.. Maar mocht het een beschadiging aan de pancreas zijn.. Zou ze dan evengoed genoeg hebben aan alleen een streng voedingsschema? 28 maart 2009 aangepast door Daisy&Mouse
Aanbevolen berichten