kaatje Geplaatst: 23 maart 2009 Geplaatst: 23 maart 2009 Maar Kaatje, wanneer kun je zeggen dat een abces rijp is? Als zich al een abces heeft gevormd is het eigenlijk al een alarmbellenstadium! Ik begrijp het gissen, maar het is eigenlijk niet te beoordelen toch? Een abces is een abces en daar zouden geen risico's mee genomen moeten worden, denk ik dan. Ik ben het volledig met je eens hoor! dat had ik ook aangegeven, mijns inziens moet je geen risico nemen.Maar ik was dus idd aan het gissen naar de beweegredenen van de DA, bij katten is het zo dat als het abces niet goed gerijpt is (en dit kun je een beetje zien aan de spanning, roodheid die erom heen is..maar blijft `gokken`) en je maakt het abces open, de kat zieker kan worden en je hem eigenlijk onnodig pijn doet want het kan nog niet (beetje vies verhaal, maar denk aan de pukkel die je uit wil knijpen maar ook nog niet rijp is, je krijgt er dan 9 van de 10 x een grotere voor terug!) Maar bij konijnen zijn abcessen gewoon een ander verhaal...maar wellicht denkt deze DA dat het bovenstaande ook voor konijnen opgaat...:whistle2:
gemini6 Geplaatst: 23 maart 2009 Auteur Geplaatst: 23 maart 2009 Kelly, ik wist niet dat de lijst op deze site gebaseerd was op leden, ik dacht dat het min of meer een officiele lijst gaat. In principe voel ik me goed bij deze dierenarts, maar ik wil graag jullie mening weten omdat ze zeggen toch wel bezorgd te zijn of het allemaal wel goed gaat komen. Dit is natuurlijk wel eerlijk, maar ik denk dat je eerst moet kijken hoe het gaat en daarna pas kan zeggen of het wel of niet goed te behandelen is. Ze zullen het wel uit ervaring zeggen denk ik, maar toch. Volgens mij is ieder konijn uniek.
Jimmy&Nijn Geplaatst: 23 maart 2009 Geplaatst: 23 maart 2009 volgens mij hebben mensen hier geen ervaring met de europaplein kliniek. altans niemand had het voor op de lijst gegeven dus
kelly1986 Geplaatst: 23 maart 2009 Geplaatst: 23 maart 2009 Dit staat er in de openingspost van het dierenartsen topic: "OPGELET !* Deze lijst is puur gebaseerd op de mening van ƩƩn of meer leden ! Het kan zijn dat je eigen ervaring totaal anders wordt.* Staat er geen dierenarts uit je buurt in, betekent dat niet dat er geen andere goede zijn !" Als de betreffende dierenarts hier niet op de lijst staat wil niet zeggen dat het geen goede dierenarts is.Wij nemen niet zomaar klakkeloos informatie van het internet over, over welke dierenarts wel of niet kundig is, omdat in het verleden is gebleken dat er veel dierenartsen onterrecht konijnkundig genoemd werden. Onze lijst is puur gebasseerd op ervaringen die leden van Bunnybunch zƩlf met de dierenartsen hebben. Raad over de dierenarts over het Europa plein kan ik je niet geven. Ik ben zelf niet bekend met die dierenarts.Maar uit je verhaal begrijp ik dat je er al eerder met je konijn bent geweest toen het EC had.Een dierenarts zal altijd voorzichtig zijn met aan een baasje te zeggen "dat het allemaal wel goed komt".Iedere dierenarts zal zichzelf tot op bepaalde hoogte hiervoor indekken. Hoe zou jij als baasje immers reageren als de dierenarts had gezegd dat het allemaal goed zou komen en het achteraf anders blijkt te zijn.... Ga op je gevoel af, en als jij goede ervaringen met deze dierenarts hebt....Hebben ze het konijn wel al gezien daar?
Rian Geplaatst: 23 maart 2009 Geplaatst: 23 maart 2009 Ik zou je nogmaals adviseren om de wachttijd van een week niet te accepteren, het kan echt vies fout gaan en dat lijkt me niet de bedoeling. Als deze dierenarts niet eerder tijd heeft voor een abces, en dat valt naar volgens mij toch echt onder de spoedjes, blijft dat naar mijn mening geen goede zaak.
Jimmy&Nijn Geplaatst: 23 maart 2009 Geplaatst: 23 maart 2009 ik ben hier volledig mee eens zelfs heb ik dus niet zoveel ervaring als de meiden hier...ik zou ook voor eigen rust geen week willen wachten..
Petradhd Geplaatst: 23 maart 2009 Geplaatst: 23 maart 2009 Ik weet niet hoe de situatie met de kiezen is, maar als het steeds dezelfde kies is (of enkele kiezen) dan is er ook nog de optie om die kiezen te verwijderen. Dan ben je in een keer van het probleem af dat er zo vaak haakjes moeten worden verwijderd. Dan moeten er natuurlijk nog wel genoeg kiezen boven elkaar overblijven zodat het konijn nog kan eten.
gemini6 Geplaatst: 23 maart 2009 Auteur Geplaatst: 23 maart 2009 Kelly, ik ben afgelopen vrijdag nog bij deze dierenarts geweest met mijn konijn.Petra, de laatste keer waren het de kiezen in de onderkaak, deze keer in de bovenkaak, helaas dus niet iedere keer dezelfde kiezen.Persoonlijk had ik natuurlijk ook liever gehad dat Nijntje deze week al geholpen zou worden. Ik houd Nijntje goed in de gaten. Ik geef hem zowiezo twee keer per dag pijnstillers in zijn mondje, dus kan ik het goed zien. Ik houd jullie op de hoogte.
ZaZa Geplaatst: 23 maart 2009 Geplaatst: 23 maart 2009 En ondertussen groeit en groeit het abces.....Nah ja, als je lang genoeg wacht lost 'het probleem' zich vanzelf op.......... Het lijkt er op dat wij daar meer problemen mee hebben dan jij.....
gemini6 Geplaatst: 23 maart 2009 Auteur Geplaatst: 23 maart 2009 Zaza en Jimmy&Nijn, deze rare opmerkingen mogen jullie achterwege laten hoor.Jullie zijn geen dierenartsen en jullie hebben mijn konijn niet gezien. Ik ben drie dagen geleden nog bij een dierenarts geweest en vandaag heb ik nog gebeld.Ik houd mijn konijn zeer scherp in de gaten en hij is levendig en eet. Als hier verandering in komt, trek ik als eerste aan de bel.
ZaZa Geplaatst: 23 maart 2009 Geplaatst: 23 maart 2009 (aangepast) Rare opmerkingen ???Wat is er niet waar aan mijn opmerking ? Dat jij ons vraagt wat je moet doen, vervolgens niets doet en het niet leuk vind om te lezen dat mensen het terecht behoorlijk onverstandig van je vinden...Jouw gedrag ga je ons niet aanrekenen toch ? Ik heb geen dagen gewacht om met het konijn naar de dierenarts te gaan en anderen raden je dit evenmin aan...M.a.w wij hebben er meer problemen mee dan jij om niet naar de deirenarts te gaan... Ik begrijp ook niet zo goed wat jou tegenhoudt om naar een dierenarts te stappen....Welke meerwaarde zie je daarin ?Wat verlies je door met je konijn naar de dierenarts te gaan ? 23 maart 2009 aangepast door ZaZa
gemini6 Geplaatst: 23 maart 2009 Auteur Geplaatst: 23 maart 2009 Zaza, hoe kom je er nou bij dat ik niet naar een dierenarts wil. Ik ben afgelopen vrijdag nog geweest en ik heb vandaag de dierenarts nog aan de telefoon gehad.Deze dierenarts is konijnkundig en heeft gezegd dat het geen spoed heeft en het kan wachten tot volgende week maandag. Dan wordt onder narcose het abces bekeken en de haken van de kiezen verwijderd. Met jouw opmerking doe je net alsof het mij allemaal niets kan schelen en dat ik mijn konijn min of meer aan zijn lot overlaat. Dit is absoluut niet zo!!!
Jimmy&Nijn Geplaatst: 23 maart 2009 Geplaatst: 23 maart 2009 Deze dierenarts is konijnkundig ! je geeft zelf meerdere keer aan in meerdere topics dat je niet weet of ze daar idd konijnkundig zijn....en nu zijn ze dat ineens wel, dat geeft een bepaalde indruk van jou...namelijk heel onzeker. je vraagt raad aan mensen en vervolgens luister je niet naar HUN konijnkundig advies...dus wat wil je nog meer?
gemini6 Geplaatst: 23 maart 2009 Auteur Geplaatst: 23 maart 2009 Omdat deze dierenarts niet bij de konijnkundige dierenartsen op deze site stond twijfelde ik. Nu zag ik op een andere site dat dit wel zo was. Ze zijn ook de dierenartsen van Artis. Binnenkort krijgt Nijntje zijn inenting en ik ben op dag 3 ingedeeld omdat de andere twee dagen al vol zitten, zoveel konijnen komen daar.Ik luister wel naar jullie mening, daarom heb ik vandaag de dierenarts opgebeld en gevraagd of het wel tot volgende week maandag kan wachten. Zij heeft Nijntje afgelopen vrijdag gezien en ze zei dat dit geen probleem was.Ik geef Nijntje twee keer per dag zijn medicijnen en kan dan goed zien of er verandering is. Ik werd een beetje boos omdat mij nalatigheid verweten werd. Nou iedereen die mij kent zal zit echt ontkennen hoor. Mijn dieren zijn mijn alles (heb ook nog twee hondjes).
ZaZa Geplaatst: 24 maart 2009 Geplaatst: 24 maart 2009 (aangepast) Denk je werkelijk dat een dierenarts die het zĆ³ druk heeft, op maandag nog weet dat jij vrijdag geweest bent ?Die zoeken dat op op hun computer en vanuit die gegevens en de drukte geven ze hun antwoord...Natuurlijk gaat hij niet zeggen dat het veel te laat kan zijn..Dan zou hij immers zichzelf tegenspreken..Dat ze het zĆ³ druk hebben zou een goede reden zijn om een andere goede dierenarts te consulteren...Drukte betekent namelijk dat dingen blijven liggen, dat zaken moeten wachten...zoals jouw konijn... Maar nogmaals..je moet het zelf weten... 24 maart 2009 aangepast door ZaZa
gemini6 Geplaatst: 24 maart 2009 Auteur Geplaatst: 24 maart 2009 Ja hoor Zaza, natuurlijk kan een dierenarts dat nog weten. Ik heb het ook druk op mijn werk en ik kan mij ook de dingen van een paar dagen geleden nog precies herinneren hoor. En dat ze zichzelf nu tegen zou spreken wanneer ze nu een andere mening zou hebben, is wat kort door de bocht vind ik.Dat de praktijk druk is en dat dit komt doordat ze dingen laten liggen is natuurlijk onzin. Een praktijk die goed loopt komt meer waarschijnlijk doordat de kliniek goed aangeschreven staat.
Zorro Geplaatst: 24 maart 2009 Geplaatst: 24 maart 2009 In je titel staat graag jullie mening, dus hier de mijne: Ik zou een andere dierenarts om een second opinion vragen als ik in deze situatie had gezeten. Met een abces zou ik nooit zolang wachten.
Jimmy&Nijn Geplaatst: 24 maart 2009 Geplaatst: 24 maart 2009 In je titel staat graag jullie mening, dus hier de mijne: Ik zou een andere dierenarts om een second opinion vragen als ik in deze situatie had gezeten. Met een abces zou ik nooit zolang wachten. ze wil niet onze mening...ze heeft al een mening gevormd en maakt niet uit hoeveel mensen vinden dat 1 week wachten met een absces geen goede zaak is doet ze het gewoon lekker toch voor wat voor reden ze heeft slotje?
gemini6 Geplaatst: 24 maart 2009 Auteur Geplaatst: 24 maart 2009 Ik heb inderdaad om jullie mening gevraagd, maar krijg behalve jullie mening nu alleen maar verwijten. Dit begrijp ik niet. Jullie lezen denkelijk niet dat Nijntje nog levendig is en eet. Dat ik twee keer per dag het abces controleer. Dat ik vrijdag meteen nadat ik het abces ontdekt had naar een konijnkundige dierenarts ben geweest en deze zelfde dierenarts gisteren nog telefonisch heb benaderd en vervolgens haar advies opvolg. Maar goed, alles is al gezegd en ik vind het jammer dat sommige van jullie me aanvallen omdat ik nadat ik jullie advies gelezen heb en het advies heb opgevolgd opnieuw contact op te nemen heb opgevolgd, me door middel van bewoordingen verwijten maken en laten doorschemeren dat ik mijn konijn verwaarloos.
zwarte panter Geplaatst: 24 maart 2009 Geplaatst: 24 maart 2009 Naar mijn mening krijg je momenteel niet enkel verwijten. Maar raad iedereen je aan sneller naar een DA te gaan. Ze geven dus duidelijk hun mening. Net op dat punt reageer je niet helemaal op die meningen. Je hebt idd opnieuw naar je DA gebeld en deze zegt niet eerder tijd te hebben. Uit je verhaal maak ik op dat je DA gezegd heeft niet eerder tijd te hebben. Dat vind ik persoonlijk anders dan dat hij zou gezegd hebben dat er nu op dit moment geen reden is tot behandelen. Eigenlijk geeft hij dus toe dat er een behandeling nodig is, maar dat hij daar op dit moment geen tijd voor heeft. (Dat is wat ik opmaak uit de berichten die jij hier geschreven hebt.)Persoonlijk zou ik het daar moeilijk mee hebben, aangezien vele hier al hebben aangegeven dat je bij een abces snel moet zijn. Wat vind jij er zelf eigenlijk van? In je eerste post lees ik dat deze DA niet echt optimistisch is over je konijn, dat een collega in die praktijk eerder al over euthanaseren sprak.Als jij je niet kan vinden in de mening van je DA kan je altijd een second opinion raadplegen.Is het misschien geen idee om eens een andere DA te bellen en te vragen of zij zo lang met een abces zouden wachten?
gemini6 Geplaatst: 24 maart 2009 Auteur Geplaatst: 24 maart 2009 Zwarte Panter bedankt voor je reactie. Ik begrijp nu dat ik eea niet duidelijk verwoord heb. Persoonlijk heb ik het ook liever dat Nijntje sneller geholpen zou kunnen worden. Alleen omdat hij geen afwijkend gedrag vertoont ben ik niet in paniek. Twintig jaar geleden heb ik ook een konijn gehad en die kreeg op een gegeven moment ook een abces in zijn wang. Ik ben toen hiermee naar een (andere) dierenarts geweest en die vertelde wat het was en dat het geen kwaad kon.Internet was er toen nog niet, dus ik kon me niet informeren hoe of wat.Ik heb het toen dus zo gelaten. Op een gegeven moment is dat abces aan de binnenkant opengegaan en verdween het abces. Het is nooit meer teruggekomen en dat konijn is 9 jaar geworden. Misschien dat dit ook in mijn gedachten meespeelt.Denk je dat ik zomaar een andere dierenarts kan bellen en vragen wat hij ervan vindt??
ZaZa Geplaatst: 24 maart 2009 Geplaatst: 24 maart 2009 Is je dat gister, eergister en de dag daarvoor al niet verteld ?
zwarte panter Geplaatst: 24 maart 2009 Geplaatst: 24 maart 2009 (aangepast) Alleen omdat hij geen afwijkend gedrag vertoont ben ik niet in paniek. In je eerste post staat dat je konijn dagelijks pijnstilling krijgt. Als het abces dus pijn zou veroorzaken, dan merk je dit ook niet doordat het al pijnstilling krijgt. Zoals iedereen al aanraad zou ik idd gewoon een andere DA contacteren.In het begin van dit topic geef je aan mss naar de Wilhelminakliniek in Utrecht te willen gaan. Misschien een idee om deze nu te telefoneren. 24 maart 2009 aangepast door zwarte panter
gemini6 Geplaatst: 24 maart 2009 Auteur Geplaatst: 24 maart 2009 Zaza, de manier waarop Zwart Panter het verwoordt is heel anders dan dat jij dat doet. Ze nuanceert het meer.Zwart Panter, ik zal contact opnemen met de Wilhelminakliniek.
Aanbevolen berichten