Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Het is vorige week dinsdag begonnen;

ons konijn (vlaamse reus) had een bruine, lopende smurrie achtergelaten.

Daarnet weer van hetzelfde.

Ze is nog heel actief, eet en drinkt voldoende.

ik heb enkel de indruk dat ze het hooi laat liggen.

Is dit een levensbedreigende situatie voor het konijn en moet ik direct naar de arts?

Geplaatst:

Als het een jong konijn is, zeg maar tot 3 maanden, ja dan is het levensbedreigend.

Is het dier ouder en is het éénmalig, dan kan je tot maandag wachten.

Als de diaree echter aanhoudt en ze bij wijze van spreke leegloopt, moet je wel naar de DA. Konijnen deshydrateren erg snel en dan gaan zevaak in choque.

Het hangt er ook van af of je de oorzaak kent... als jij haar bv deze week nieuwe of extra veel groenten gegeven hebt, kan je er van uit gaan, dat de diaree daar van komt. En dan is het ook behoorlijk onschuldig.

Als jij echter weet dat ze de afgelopen dagen niets ongewoons gegeten heeft , dan is een bezoek aan de DA morgen misschien toch beter. Tot maandag wachten lijkt me te lang...

Het is moeilijk om te beoordelen van hier natuurlijk...

Geplaatst:
Hm... ik las net even je reacties door...heeft ze weer aan de kamerplanten gezeten misschien?

niet dat ik weet.

En ik heb haar geen nieuwe groenten gegeven.

Kan het misschien aan het hooi liggen?

Want het is begonnen sinds ik haar een nieuwe zak hooi voeder.

Momenteel is ze bij ons, en rent van de ene hoek naar de andere (en veel binkies ertussen). Dus een erge slappe indruk maakt ze niet.

Ze had enkel diarree aan haar staartje, maar dat is ondertussen terug proper.

Geplaatst:

Hm... kijk eerst al je kamerplanten dan eens goed na...want echt lopende diaree zonder nieuwe groenten is een beetje vreemd...plattere stoelgang, ok, maar zoals jij het beschrijft zijn het niet gewoon plakkerige of plattere keutels hé...

Maandag toch naar de DA dan hoor en best stoelgang (liefst diaree) meenemen. Alleszins ook dadelijk panacur vragen en 5 dagen ontwormen. Kunnen mogelijk parasieten in de darm zijn die de diaree veroorzaken.

Van het hooi? Neen kan ik met bijna 100% zekerheid uitsluiten.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .