Joelle Geplaatst: 21 maart 2009 Geplaatst: 21 maart 2009 Gistermiddag pakte ik Kobus uit zijn hok, zag ik wat zachte, slijmerige keutels in zijn hok en ook onder zijn kontje zaten wat keutels geplakt. Kobus en Lizzy samen krijgen ongeveer 1,5 bakje korrels per dag en voor de rest hooi. Nu heeft mijn schoonmoeder ze van de week wel sla en bloemkoolblaadjes gevoerd zei ze net... Wat denken jullie dat het is? Heb hem voor de zekerheid vanaf gisteren alleen maar hooi gegeven...
Cisl0oveGeryon Geplaatst: 21 maart 2009 Geplaatst: 21 maart 2009 Ik denk dat ze iets teveel van die nieuwe greonten hebben gehad en daar moeten ze nog aan wennen. Ook is sla neit goed voor ze, en bloemkool ook niet. Die blaadjes weet ik ook niet!
Joelle Geplaatst: 21 maart 2009 Auteur Geplaatst: 21 maart 2009 Ik weet dat sla en bloemkool niet goed voor ze is, van mij krijgen ze dat ook nooit. Ze zitten nu tijdelijk bij m'n schoonouders en die hebben dat dus wel veel gegeven. Hij eet verder wel goed en is ook levendig. Vanmiddag zag ik zulke keutels niet meer in het hok, dus ik denk dat ik me verder geen zorgen hoef te maken. Heb ze net weer op het gras gezet en hou het even in de gaten!
Cisl0oveGeryon Geplaatst: 21 maart 2009 Geplaatst: 21 maart 2009 Heey!Oke! Heb je wel gezegt tegen je schoonouders dat ze dat niet meer moeten doen? Mijn tante gaf mijn konijnen ook een keertje opeens heel veel wortelen! Het was hun eerste keer en ze hadden daarom ook diaree!
Lieke175 Geplaatst: 21 maart 2009 Geplaatst: 21 maart 2009 Met (bloem)kool(bladeren) en sla moet je sowieso oppassen omdat dat snel gas kan veroorzaken. Konijnen hebben een gevoelig darmstelsel, dus wanneer ze ineens een nieuwe soort groenten krijgen kunnen hun darmpjes daar een beetje van streek van raken. Het is wel duidelijk dat de diarree van die nieuwe groentensoort komt, dus veel hooi geven moet toch wel helpen.
Aanbevolen berichten