Ga naar inhoud

niet eten van de blinde darm keutels


wenche

Aanbevolen berichten

Mijn konijntje (nu 9,5 week oud) eet haar blinde darm keutels niet op... naja, de ene keer wel, de andere keer niet... Ze krijgt gewoon onbeperkt hooi en ongeveer 60 gr biks verdeeld over de dag (tussen 6.00 en 23.00)

Ik heb niet het idee dat ze te veel eet en daarom niet haar keutels eet... wat kan nog meer een oorzaak zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

60 gram is wel echt veel hoor. Je geeft 20-25 gram biks per kg konijn. Ik kan me niet voorstellen dat een konijn van 9,5 week al 3 kilo weegt ;).

Aangezien je konijn zoveel biks krijgt laat hij de blindedarmkeutels liggen. Minder biks dus geven. Hooi is perfect.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik had het ook, nog een tip je kunt beter het voer rond 5 uur in zijn bakje gooien dan dat het de hele dag staat en misschien kun je hooithee proberen wil wel eens helpen (vervangt niks!!!) Doe een flinke pluk hooi in een emmer, en giet daar kokend water over. Laat dat een nacht staan, en vul de waterfles daar mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Blindedarmkeutels eten is belangrijker! Deze bevatten namelijk voedingsstoffen die het konijn anders niet kan opnemen uit het voer. Je kunt beter een klein konijn hebben wat gezond is, dan een wat groter konijn wat allerlei tekorten heeft opgelopen lijkt mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, daar zit wat in. Dan ga ik op die toer... Hij doet af en toe alsof ie uitgemergeld is... Daar heb ik zo'n moeite mee.... Dan staat ie met zijn pootjes tegen de kooi en als ik zijn bakje met biks vul eet ie alsof ie weken niet heeft gegeten....

Hij is denk een goeie acteur...

Maar die dbk zijn dus belangrijker.... Is voor zijn eigen bestwil...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, daar zit wat in. Dan ga ik op die toer... Hij doet af en toe alsof ie uitgemergeld is... Daar heb ik zo'n moeite mee.... Dan staat ie met zijn pootjes tegen de kooi en als ik zijn bakje met biks vul eet ie alsof ie weken niet heeft gegeten....

Hij is denk een goeie acteur...

Maar die dbk zijn dus belangrijker.... Is voor zijn eigen bestwil...

Ik heb hier ook een volwassen acteur...... als je hem nog nooit gezien hebt, zou je denken dat ik hem nooit eten geef..... niets is minder waar. Gewoon een vreetzak..... :he: Hij eet wel zijn bdkeutels op :love:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .