Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hier wordt nog altijd niet echt goed gegeten. Witlof gaat erin, basilicum en peterselie en wat hooi, maar de biks blijven liggen... Hopelijk komt die eetlust weer snel...

Geplaatst:

Balen joh, buikje is niet dikker dan normaal?

Ze eten in ieder geval wel.

Zijn de keutels ook kleiner dan normaal?

Bailey liet de brokjes ook 2 hele dagen staan.

Maar at wel groen en hooi.

Geplaatst:

Nee, beide buikjes zijn perfect. Ze keutelen en plassen normaal. Snuf heeft wat grotere keutels dan Nijn, dus zo kan ik ze uit elkaar houden.

Zojuist hebben ze vers hooi gekregen. Dat krijgen ze elke dag, maar nu dus wat vaker op de dag doe ik het verversen. Daar begonnen ze wel wat aan te knabbelen allebei. Dus ze eten wel, daar ben ik blij om...

Geplaatst:

ik heb op de zoekfunctie van BB gezocht naar protexine en zag dat je het via dovital kunt bestellen online, dus even intypen op google. Ik heb het zelf bij de da gekregen, dus dat kan ook. Het verschil weet ik niet, Caroline denk ik wel.

Geplaatst:

jeetje karina, balen dat je beestje nog niet helemaal goed eet!!

Gelukkig eet hij wel!

Ik hoop voor je dat hij snel weer normaal gaat eten! Succes!

Geplaatst:

karina,ik wil je niet ongeust maken ofzo maar zo is het bij mijn konijnemans ook begonnen.eerst minder biks en later helemaal geen biks.voor de rest eet meneer alles behalve biks.ik ben nu 2 weken bezig met panacur omdat het vermoedelijk een gedeelte van de e.coniculli kan zijn.mijn eigen da wist het niet en heeft me doorverwezen naar utrecht,daar ben ik uitgekomen bij dierenkliniek wilhelminapark en gezien door drs de Boer en hij heeft die diagnose gesteld.buddy heeft geen gedraaide of scheve nek alleen loopt hij nu erg raar,hupst niet maar loopt met zn achterkant.kan ook niet meer springen,en ziet er niet ziek uit.ik probeer alles om m aan het eten te krijgen.plassen en poepen gaat ook goed.misschien kan je een mailtje sturen naar de kliniek.het is maar een ideetje hoor;ik wil me er niet mee bemoeien maar vindt het vervelend als ik dit niet meld hoe het met hem begonnen is.ik hoop dat je er wat aan hebt

Geplaatst:

dankje, voor mij zijn alle tips en meldingen welkom hoor. En zeker ook dit. Hij heeft een uur geleden wortel gegeten, nu net zat hij biks te eten en als toetje stopte hij er hooi achteraan. Ik heb het idee dat het weer moet komen. In zijn keutels zat ook veel haar, zoals Caroline al vermoedde. Ik zit toch thuis en kan het goed in de gaten houden. Maar nogmaals bedankt, het is iets om extra op te letten.

Geplaatst:

Voor EC moet jij je voorlopig nog geen zorgen maken hoor, Karina. Aangezien ze nu verharen en het heel recent is en die haren in de keutels is het waarschijnlijk gewoon aan de rui te wijten.

Het is pas als een konijn echt regelmatig stasis heeft om onverklaarbare reden, dat je aan EC moet denken.

Karina, geef ze maar lekker extra groenvoer en hooi nu hoor, beter diaree nu bij wijze van spreken als een verstopping.

Geplaatst:

Ik heb nog even speciaal kruidenhooi uitgezocht met lekkere dikke hooiplukken (dus niet van dat miezerige stoffige hooi wat je vaak ziet) om het nog wat lekkerder te maken. Ik merk dat ze nu al levendiger zijn en eten. Nog goed in de gaten houden, maar het is een geruststellend gezicht.

Bedankt!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .