Karina Geplaatst: 16 maart 2009 Geplaatst: 16 maart 2009 Zojuist heb ik met mijn dierenarts gebeld over het oog van Nijn. Het oogje is sinds oktober 2008 ontstoken, tenminste, haar traanbuis en daardoor wordt haar oogje ook steeds rood. Na vele zalfjes, druppeltjes en kuurtjes heb ik een andere dierenarts gezocht en gevonden. Hij heeft me doorverwezen naar een dierenarts die röntgenfoto's kan maken, zodat haar kiezen uitgesloten konden worden. Haar gebit ziet er perfect uit, gelukkig. Deze dierenarts heeft me druppels gegeven die dierenkliniek Wilhelmina in Utrecht heeft aangeraden en daarbij een ab-kuur in de vorm van spuitjes die ik om de dag moet geven. Vandaag moest ik doorgeven of er verbetering te zien is. En het antwoord is nee... Helaas blijft er witte troep uit haar oog komen. Niet elke dag gelukkig, maar ik moet het regelmatig schoon deppen. Hij heeft aangegeven dat ik alles heb geprobeerd om haar beter te maken. Nu houdt het op. De verstopping danwel ontsteking is zo hardnekkig dat het bijna immuum lijkt tegen elke ab-kuur. Ze zal dus haar hele leven dit houden.De dierenarts die me heeft doorverwezen gaf destijds aan dat een kweekje van haar traanvocht misschien nog iets zou kunnen opleveren. Maar kan ik haar dit nog aan doen? Ik ben nu 6 maanden al bezig met prutsen aan haar lijf... Ik merk dat ze er heel gestresst van raakt als ik haar de ab geef, vandaar...
Bo&Isa Geplaatst: 16 maart 2009 Geplaatst: 16 maart 2009 Een kweekje maken hoeft ze toch geen last van te hebben? Ik neem tenminste aan dat het inhoudt dat ze met een wattenstaafje vocht opnemen en dat gaan kweken...? Misschien kun je dat thuis zelf doen in overleg met de DA?Mijn vorige konijn had ook chronisch ontstoken ogen. Als het erg werd waste ik zijn ogen met afgekoeld gekookt water, en dan werd het tijdelijk minder. Hij is er ruim tien jaar meegeworden, dussss... Het ziet er alleen zo dramatisch uit!
Karina Geplaatst: 16 maart 2009 Auteur Geplaatst: 16 maart 2009 dat is misschien een idee ja, want haar meenemen naar de da en daar weer laten onderzoeken zal moeilijk worden, aangezien ze nu nergens meer intrapt... Dat wassen met afgekoeld gekookt water of kamillethee zelfs doe ik ook. Het ziet er inderdaad erg zielig uit. Gelukkig likt haar vriendje het oog ook regelmatig schoon. Natuurlijk reiniging zullen we maar zeggen
Bo&Isa Geplaatst: 16 maart 2009 Geplaatst: 16 maart 2009 (aangepast) En da's misschien wel de beste behandeling die haar nu gegeven kan worden! Hahaha... En dan zeggen sommige mensen dat konijnen niks kunnen leren... ... Oh trouwens, mijn konijn zag er een beetje uit als jouw Snuf, en volgens de DA is toendertijd de eerste ontsteking in zijn ogen ontstaan door te lange haren. Misschien handig om in de gaten te houden bij Snuf! 16 maart 2009 aangepast door Bo&Isa bedacht me nog iets
Karina Geplaatst: 16 maart 2009 Auteur Geplaatst: 16 maart 2009 dankje! Gelukkig heeft hij bij de ogen minder lang haar, maar inderdaad een extra aandachtspuntje!
Aanbevolen berichten