Mandy0311 Geplaatst: 16 maart 2009 Geplaatst: 16 maart 2009 Hallo allemaal,ik heb sinds 3 dagen een heel lief jong konijntje. Heb haar gekocht in de dierenwinkel. Op de weg naar huis viel me al iets op, en dat was dat haar linker oogje half dicht hing en soms knijpt ze hem helemaal dicht.Thuis aangekomen zag ik dat ze ook een rood oograndje had. Zat ook een beetje ''slaap'' in allebei haar oogjes, dat heb ik schoongemaakt en is weggebleven. Maar het hangende oogje en rode oograndje blijft..:frown:Hebben jullie dit ook wel eens gehad en wat hebben jullie toen gedaan??GroetjesMandy
Sabbie Geplaatst: 16 maart 2009 Geplaatst: 16 maart 2009 Hoi Mandy, dierenwinkelkonijntjes zijn helaas vaak niet zo gezond. Het beste wat je nu kunt doen is naar de dierenarts gaan. Hij/zij zal dan even kijken of jouw konijntje misschien een zalfje moet voor het oogje.
Mandy0311 Geplaatst: 16 maart 2009 Auteur Geplaatst: 16 maart 2009 (aangepast) Ik wist niet dat dierenwinkelkonijntjes vaak niet gezond zijn. Wat erg. Heel erg bedankt voor je berichtje. Ik ga even naar de dierenarts vandaag.Ik heb een foto van haar oogje bij mijn foto's gezet in mijn profiel. Ik weet niet hoe ik het foto'tje in dit bericht moet zetten. 16 maart 2009 aangepast door Mandy0311
Sabbie Geplaatst: 16 maart 2009 Geplaatst: 16 maart 2009 ik weet niet of de rest hem wel kon zien? Maar ik in ieder geval niet... Dus bij deze de foto nog een keer!
Karina Geplaatst: 16 maart 2009 Geplaatst: 16 maart 2009 Ik heb je foto even in je fotoalbum bekeken en het ziet ernaar uit dat het oogje ontstoken is. Redenen kunnen zijn dat er een vuiltje in is gekomen, een stroot hooi, haakjes op de kiezen, verkeerd gegroeide kieswortel. Ik zou inderdaad even naar de dierenarts gaan en het oogje na laten kijken. Meestal schrijven ze een zalfje (vaak Cavasan) voor die je er op moet smeren en dan gaat de ontsteking na een paar dagen vanzelf weg. Wel lief konijn hoor!
Mandy0311 Geplaatst: 16 maart 2009 Auteur Geplaatst: 16 maart 2009 Hai..Ok een ontstoken oogje dus. Dat is niet een heel ernstigs toch?Ik schrijf de naam van dat zalfje en ga even naar de dierenarts.Super bedankt.Jij hebt ook twee te lieve konijnen zie ik
Karina Geplaatst: 16 maart 2009 Geplaatst: 16 maart 2009 het hoeft niet heel ernstig te zijn nee. Typ maar eens 'ontstoken oogje' in hier in de zoekfunctie, dan vind je meerdere ervaringen van andere leden.Cavasan wordt meestal voorgeschreven bij een ontstoken oogje. Er zijn natuurlijk meerdere zalfjes en druppeltjes om een ontstoken oogje te verhelpen. Maar laat de konijnenkundige dierenarts eerst even kijken Ć³f het oogje ontstoken is en vraag ook naar de mogelijke oorzaak. En dankje voor het compliment .
santa_6396 Geplaatst: 16 maart 2009 Geplaatst: 16 maart 2009 mijn "nieuw" konijntje, Tornado, heeft dat ook en ik moet het 4 a 6 x per dag met fysiologisch water kuisen + terramycine in het oog doen ...
Cecile Geplaatst: 16 maart 2009 Geplaatst: 16 maart 2009 boorwater is niet zo duur en bij elke drogist te krijgen. Kun je ook gebruiken samen met een wattenstaafje.
Karina Geplaatst: 16 maart 2009 Geplaatst: 16 maart 2009 boorwater is niet zo duur en bij elke drogist te krijgen. Kun je ook gebruiken samen met een wattenstaafje. Klopt, maar aangezien ze haar konijn net pas heeft en de oorzaak niet kent zou ik het toch even na laten kijken.
Mandy0311 Geplaatst: 16 maart 2009 Auteur Geplaatst: 16 maart 2009 of wat fijn, bedankt voor alle tipjes!!!ik ga straks naar de dierenarts, doe duur is ongeveer een bezoekje voor zoiets als dit??wat veel vragen heb ik!! hihi.ik heb alle forums gelezen over ontstoken oogjes. ik hoop dat het snel overgaat, zo niet leuk als je konijntje ziek is..
Karina Geplaatst: 16 maart 2009 Geplaatst: 16 maart 2009 vertel mij wat over ontstoken oogjes en niet leuk :frown: Een dierenartsbezoekje kost zo tussen de 25 en 35 euro, verschilt natuurlijk per dierenarts. Zo'n zalfje is niet duur. Ik heb destijds iets van 6 euro voor cavasan betaald. Ook andere antibioticazalfjes en druppels hebben niet meer dan 8 euro gekost.
Sabbie Geplaatst: 16 maart 2009 Geplaatst: 16 maart 2009 Ik betaal voor alleen het bezoek (zonder ingrepen) 10 euro.
Mandy0311 Geplaatst: 17 maart 2009 Auteur Geplaatst: 17 maart 2009 Oh de kosten vallen me erg mee, als ik jullie verhalen zo lees!! Nou wat er nu is gebeurd!! Ik heb gister zo'n transportbakje gehaald voor Plaus. Vandaag zou ik naar een dierenarts gaan. Word ik wakker, kijk ik naar het oogje, is het gewoon helemaal gezond en glanzend, zonder rood oograndje, het hangt ook niet meer dicht. Gewoon als nieuw.Hebben jullie dit wel eens meegemaakt? Als het alsnog terugkomt, ga ik zsm naar de dierenarts.
Mandy0311 Geplaatst: 17 maart 2009 Auteur Geplaatst: 17 maart 2009 ik wilde nog even zeggen dat ik het zo lief vind dat jullie allemaal snel reageerden
Karina Geplaatst: 17 maart 2009 Geplaatst: 17 maart 2009 Dat kan hoor. Er is misschien iets ingekomen in de dierenwinkel en dat is er wel weer uit gegaan, maar had nog even tijd nodig om te genezen. Of het konijn heeft kort op de tocht gestaan daar (of onderweg wat meegekregen) en ook dat is genezen. Wel fijn natuurlijk als het zo snel op een natuurlijke wijze geneest.
Mandy0311 Geplaatst: 17 maart 2009 Auteur Geplaatst: 17 maart 2009 Ja. Ben ik ook zo blij om. Hoe lang heb jij je konijntjes al?
Karina Geplaatst: 17 maart 2009 Geplaatst: 17 maart 2009 Ik heb Nijn sinds 3 oktober 2008, Snuf (de witte) heb ik sinds 2 maart 2009, hij komt van de opvang (vondeling). Ze zijn een gezellig koppel.
Mandy0311 Geplaatst: 17 maart 2009 Auteur Geplaatst: 17 maart 2009 Wat leuk Nijn is ook een hele mooie kleur!!
Aanbevolen berichten