Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

een van mijn konijnen heeft een wondje in haar kraag.

waarschijnlijk blijft ze er haren uit plukken omdat het misschien jeukt.

er zit een kale plek omheen, en dat wordt steeds erger.

het wondje zit al dicht en er zit een korstje op.

heeft iemand tips?

ik ben nog niet naar de dieren arts geweest omdat het dicht zit en ze voor de rest gezond lijkt.

Geplaatst:

Ook als het windje dicht zit, maar je konijn jeuk en een kale plek heeft moet je naar de dierenarts.

Mogelijk heeft ze mijt of vlooien of een ander diertje. Hiertegen zal ze behandeld moeten worden.

Doe je daar niks aan zal ze gek worden van de jeuk en alleen maar wondjes erbij gaan krijgen.

Geplaatst:

een vriend met veel nijnen heeft er nog even naar gekeken.

ze heeft geen vlooien of beestjes, waarschijnlijk gewoon gevochten met haar zus ofzo.

ik heb de plek met kruiden behandeld en het heelt erg goed, er beginnen ook weer haartjes te groeien.

het jeukte denk ik omdat het genas, dat heb je zelf ook vaak als je een wondje hebt gehad.

• 2 maanden later...
Geplaatst:

ik heb het wondje van mijn nijn behandeld met goudsbloem (calendula)

beetje gedroogde kruiden op een schoteltje overgieten met wat gekookt water.

niet te nat alleen dat het beetje in kan trekken en het een prutje wordt

(of vers kruid met nog minder water)

af laten koelen en het goedje een tijdje op het wondje houden zolang de nijn het goed vindt natuurlijk. dit kan je 2 keer per dag herhalen totdathet er beter uit gaat zien. het desinfecteerd en gaat ontstekingen tegen.

het zorg er ook voor dat er geen lidtekenweefsel ontwikkeld.

het is ook een primamiddel voor jezelf.

het geneest 10 keer beter dan alleen een pleister.

het voordeel bij jezelf is dat je het bij jezelf erop kan houden dmv een verbandje.

bij nijnen werkt dit natuurlijk niet.

succes

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .