handschoen Geplaatst: 8 maart 2009 Geplaatst: 8 maart 2009 Het viel me gisteravond op dat mijn konijn een beetje hinkte met zijn voorpootje. Ik kon er op dat moment eigenlijk niets bijzonders aan zien en dacht dat hij zich misschien had gestoten ofzo. Verder was er ook niets abnormaals aan hem te merken. Vandaag hinkt hij wat duidelijker en heeft hij er ook wat duidelijker last van. Nu viel mij opeens op dat een nageltje aan het desbetreffende pootje donker was. Nu is daar op zich meestal niks raars aan natuurlijk, maar mijn konijn is een pooltje (dus pigmentloos) en dan horen de nageltjes niet donker te zijn toch? Kan het zijn dat dit nageltje/teentje ontstoken is geraakt? En is dit iets om mee naar de dierenarts te gaan of kan ik misschien zelf iets voor hem doen?
Cecile Geplaatst: 8 maart 2009 Geplaatst: 8 maart 2009 Het kan ontstoken zijn, ik zou even langs de dierenarts gaan als ik jou was. Misschien is het wat anders of krijg je ontstekingsremmer mee in druppelvorm. Je kan het pootje ook in een badje met soda doen, dat zuivert. Maar of je konijn dat toelaat? ;-)
handschoen Geplaatst: 9 maart 2009 Auteur Geplaatst: 9 maart 2009 Vandaag lijkt het weer een stuk beter met zijn pootje te gaan! Ik heb zijn pootje gisteren een tijdje in een badje met zoutoplossing gehouden. Aan soda dacht ik zelf ook al, maar is dat dan wel veilig? Na het potenbadje gaat hij namelijk nog eens uitgebreid zelf aan zijn pootje likken. Is, na het sodabadje, afspoelen met water dan voldoende en veilig? (als hij aan zijn pootje gaat likken?)Nouja, ik kijk het vandaag nog even aan en als het niet beter wordt of verslechterd ga ik naar de dierenarts!
sannieentom Geplaatst: 9 maart 2009 Geplaatst: 9 maart 2009 Soda is volgens mij veilig en als je inderdaad daarna het pootje goed afspoelt ga ik ervan uit dat het geen kwaad kan. Ik heb ooit een ratje gehad met een ontstoken pootje. Deed ik ook in de soda en daarna afspoelen. Hij is er niet ziek van geworden. Wel is het misschien verstandig het sodabadje te maken van afgekoeld gekookt water. Tenminste, zo heb ik het toen gedaan.
Aanbevolen berichten