Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn konijn traant sinds kort nogal uit zijn rechteroog. Hierdoor ziet de rechterkant van zijn kopje er vies uit (opgedroogd oogvocht) en ook al houd ik het schoon, het gaat tot nog toe niet over.

Verder vertoont hij gewoon gezond gedrag: is actief, eet en drinkt goed en ontlasting is ook goed.

Heeft iemand een idee wat het kan zijn en wat ik kan doen?

Bedankt vast!

Geplaatst:

Er kan een vuiltje in zijn gekomen of misschien een strootje hooi. Het kan zijn dat het oogje daardoor ontstoken is. Als je het schoonmaakt, doe je dit met afgekoeld gekookt water deppen?

Of er kunnen haken op de kiezen staan. Ook daardoor kan een oogje ontstoken raken. Maar je geeft al aan dat je konijn gewoon eet en drinkt.

Aangezien je het al schoon houdt en het niet over gaat zou ik ermee naar de dierenarts gaan.

Geplaatst:

Mijn konijn had dit ook een keer ik kreeg toen cavasan oogzalf van de dierenarts was maar 5 euro ofzo en moest drie maal daags een druppeltje op het oogje doen en na de eerste dag zag je al duidelijk resultaat en na een paar dagen was het helemaal weg.

Geplaatst:

Als het echt niet over gaat,ondanks het schoonhouden, dan moet je echt langs de DA. Een traanoog kan verschillende oorzaken hebben. Tocht en tandproblemen zijn wel de meest voorkomende.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .