dinges Geplaatst: 7 maart 2009 Geplaatst: 7 maart 2009 ik heb even een vraagje over keutelsik heb hier al het een en ander gelezen maar ik zit eigenlijk met 2 dingen dus ik weet nu even niet wat het beste is wat ik kan doen mijn konijn had gister een beetje plakpoepik had gelezen dat je dan minder groenvoer moest geven en meer hooiook zou het kunnen komen door teveel biks(dit zou wel kunnen omdat ik gister na het verschonen van de kooi een beetje had gegeven terwijl ik dit normaal alleen s avonds geef en voor de rest veel hooi ) maar de volgende ochtend had ie weer wat kleinere keutelsdit zou een beginnende verstopping kunnen zijn dus had ik meer groenvoer gegeven maar later op de dag had ie weer plakpoepdus ik weet niet wat nu de beste behandeling is zeg maarhooi of juist groenvoer ? hoop dat iemand me kan helpenbedankt alvast
Cassie Geplaatst: 7 maart 2009 Geplaatst: 7 maart 2009 Volgens mij is hooi het beste. Is erg goed voor de darmen van je nijn.. Even het groenvoer apart zetten (geef je mss iets nieuws wat hij nog nooit gehad heeft). Ook kan bepaalde biks goed zijn (SS heeft veel vezels).Let er ook op dat als je nijn in de rui is, zijn darmen verstopt kunnen raken van al het haar wat los komt bij het wassen.(dus even een borsteltje doorheen halen als je dit ziet.)Mss dat iemand anders nog tips heeft?
_Danielle Geplaatst: 7 maart 2009 Geplaatst: 7 maart 2009 Altijd hooi, hooi moeten ze onbeperkt hebben en kan alleen maar positief effect hebben. Konijnen kunnen inderdaad heftig reageren op groenvoer (teveel of nieuw groenvoer), maar ook snel plakpoep krijgen van teveel biks.
dinges Geplaatst: 9 maart 2009 Auteur Geplaatst: 9 maart 2009 hallo dank je wel voor jullie reactiesja macho krijgt idd onbeperkt hooihet gaat nu ook weer goed gelukkigeerst nog wat kleine keuteltjes maar nu zijn ze weer normaal
Aanbevolen berichten