Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ik heb even een vraagje over keutels

ik heb hier al het een en ander gelezen maar ik zit eigenlijk met 2 dingen dus ik weet nu even niet wat het beste is wat ik kan doen

mijn konijn had gister een beetje plakpoep

ik had gelezen dat je dan minder groenvoer moest geven en meer hooi

ook zou het kunnen komen door teveel biks

(dit zou wel kunnen omdat ik gister na het verschonen van de kooi een beetje had gegeven terwijl ik dit normaal alleen s avonds geef en voor de rest veel hooi )

maar de volgende ochtend had ie weer wat kleinere keutels

dit zou een beginnende verstopping kunnen zijn dus had ik meer groenvoer gegeven

maar later op de dag had ie weer plakpoep

dus ik weet niet wat nu de beste behandeling is zeg maar

hooi of juist groenvoer ?

hoop dat iemand me kan helpen

bedankt alvast

Geplaatst:

Volgens mij is hooi het beste. Is erg goed voor de darmen van je nijn.. Even het groenvoer apart zetten (geef je mss iets nieuws wat hij nog nooit gehad heeft). Ook kan bepaalde biks goed zijn (SS heeft veel vezels).

Let er ook op dat als je nijn in de rui is, zijn darmen verstopt kunnen raken van al het haar wat los komt bij het wassen.(dus even een borsteltje doorheen halen als je dit ziet.)

Mss dat iemand anders nog tips heeft?

Geplaatst:

Altijd hooi, hooi moeten ze onbeperkt hebben en kan alleen maar positief effect hebben. Konijnen kunnen inderdaad heftig reageren op groenvoer (teveel of nieuw groenvoer), maar ook snel plakpoep krijgen van teveel biks.

Geplaatst:

hallo

dank je wel voor jullie reacties

ja macho krijgt idd onbeperkt hooi

het gaat nu ook weer goed gelukkig

eerst nog wat kleine keuteltjes maar nu zijn ze weer normaal

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .