Rian Geplaatst: 5 maart 2009 Geplaatst: 5 maart 2009 Ik heb het vermoeden dat Poo een beginnende verstopping in zijn maag heeft. Beide nijntjes verharen stevig. Heeft toenstraks wat biks gegeten maar zit nu stil in een hoekje, is niet zichzelf. In de bak veel kettingkeutels en keutels van verschillende grootten. Kan ik extra prozyme geven nu, is dit ook werkzaam voor verstoppingen in de maag? Zo ja, gewoon een extra mespunt in een stukje groen dat hij altijd graag heeft? Of brengt dit juist extra risico met zich mee als ik hem nu dwing dit te eten, moet ik dit juist niet doen?
Rian Geplaatst: 5 maart 2009 Auteur Geplaatst: 5 maart 2009 Wie o wie...Pooke wacht, hij is erg zielig...
Caroline Geplaatst: 5 maart 2009 Geplaatst: 5 maart 2009 Kan geen kwaad, gewoon geven en daarnaast nu beginnen maseren.Prozyme helpen de goede bacteriƫn om het voedsel af te breken, niet meer,niet minder.
sennepenneke Geplaatst: 5 maart 2009 Geplaatst: 5 maart 2009 Volgens mij stond erbij dat je dat 3 of 4 keer per dag mocht geven, de praktijk hier scheen het ook te verkopen want toen ik het er over had zei de da dat ze het niet meer gaven omdat de werking ervan verwaarloosbaar was.
Rian Geplaatst: 5 maart 2009 Auteur Geplaatst: 5 maart 2009 Het lijkt perfect te werken! Heb het een half uur geleden gegeven, net sprong hij uit de wc bak en begon weer te eten. Ligt nu languit op de grond, lijkt zich lekker te voelen.
kelly1986 Geplaatst: 5 maart 2009 Geplaatst: 5 maart 2009 Ik heb hier ook alleen maar zƩƩr goede ervaringen met prozyme!
Caroline Geplaatst: 5 maart 2009 Geplaatst: 5 maart 2009 Volgens mij stond erbij dat je dat 3 of 4 keer per dag mocht geven, de praktijk hier scheen het ook te verkopen want toen ik het er over had zei de da dat ze het niet meer gaven omdat de werking ervan verwaarloosbaar was. Het is idd "omstreden" in de zin dat nooit bewezen is (klinisch dan) of probiotica bij konijnen echt effektief zijn.Daar tegenover staan dan weer alle goede praktijkervaringen plus de eensgezindheid dat het zeker niet schadelijk is.
pleuntje Geplaatst: 6 maart 2009 Geplaatst: 6 maart 2009 Ik heb begrepen dat hier anannasextract inzit. Dit breekt het voedsel tussen de haren af zodat er doorstroom plaatsvindt.
sennepenneke Geplaatst: 6 maart 2009 Geplaatst: 6 maart 2009 Het is idd "omstreden" in de zin dat nooit bewezen is (klinisch dan) of probiotica bij konijnen echt effektief zijn.Daar tegenover staan dan weer alle goede praktijkervaringen plus de eensgezindheid dat het zeker niet schadelijk is. Nouja ik heb het in huis dus als het nodig mocht zijn probeer ik het ook gewoon hoor. Dierenartsen weten tenslotte ook niet altijd alles.
kelly1986 Geplaatst: 6 maart 2009 Geplaatst: 6 maart 2009 Dat kan je bestellen op www.konijnen.nl je moet dan in de linker kolom klikken op maryo's bunnyshop oid? Daar kun je prozyme poeder krijgen.
Jimmy&Nijn Geplaatst: 6 maart 2009 Geplaatst: 6 maart 2009 Bedankt kelly is het aan te raden dus dit thuis te hebben? preventief?
Rian Geplaatst: 6 maart 2009 Auteur Geplaatst: 6 maart 2009 Absoluut! Het is werkelijk een wondermiddel, ik zweer er inmiddels bij. Je strooit bijv. een mespunt over het groenvoer dat je net hebt afgespoeld en het meeste vocht af hebt geschud, dan blijft het mooi erop plakken. Heel handig omdat de meeste nijnen bij buikprobleempjes alleen een spriet groenvoer eten.
Kimmi Geplaatst: 6 maart 2009 Geplaatst: 6 maart 2009 Jup, ben ook heel blij met dit product. Heb het al regelmatig nodig gehad ..
Aanbevolen berichten