luna17 Geplaatst: 3 maart 2009 Geplaatst: 3 maart 2009 goedendag allemaal, ik zit met een grote vraag en ik hoop dat mensen op dit forum mij kunnen helpen. mijn vraag is mijn konijn heeft erge jeuk en krijgt nu kale plekken en zwarte plekjes.en veel schilfers.nou ben ik voor de tweede keer naar de dierenarts geweest. eerste keer stronghold mee genomen en een vitamine b injectie gehad omdat ie soms slecht eet en dan kleine keutels heeft.tweede keer weer heen omdat het niet heeft gewerkt en mijn konijn blijft jeuk en kale plekken houden maar het blijkt geen mijt te zijn. wie o wie kan mij en me konijn helpen?
Rian Geplaatst: 3 maart 2009 Geplaatst: 3 maart 2009 (aangepast) Ben geen dierenarts, maar weet wel dat een teveel aan vitamine B bij mensen afwijkingen veroorzaakt aan huid, haar en skelet! Misschien dat het dus juist averechts heeft gewerkt.Wat verder de oorzaak kan zijn weet ik niet, even afwachten wat anderen zeggen. 3 maart 2009 aangepast door Rian
kaatje Geplaatst: 3 maart 2009 Geplaatst: 3 maart 2009 zwarte plekjes??? hele iniemienie zwarte puntjes??? Dat kunnen nl.vlooien poepjes zijn..maar dan zou stronghold wel iets hebben moeten doen tenzij het een heftige vlooienplaag is geweest..(heb je nog andere dieren??) Ben je misschien van hooi/stro, voeding etc,gewisseld?
luna17 Geplaatst: 4 maart 2009 Auteur Geplaatst: 4 maart 2009 dank jullie wel voor reactie en kaatje het zijn grote zwarte vlekken gaat ook niet weg het lijkt of de huid verkleurt is. heb geen andere dieren.en ja heb wel ander zaagsel in de toilet van bentley gedaan
kaatje Geplaatst: 4 maart 2009 Geplaatst: 4 maart 2009 grote zwarte vlekken?? lijkt dan pigment of beginnend olifantshuid..waar zit het precies en hoelang...maak anders ff een fotootje!!!
luna17 Geplaatst: 4 maart 2009 Auteur Geplaatst: 4 maart 2009 ene is klein de ander word steeds groter zal het proberen foto te maken moet dan even fototoestel lenen.
luna17 Geplaatst: 4 maart 2009 Auteur Geplaatst: 4 maart 2009 twee kleine vlekjes net onder de nek /begin rug en de grote voor schouderblad van rechterpoot er zit wel gewoon haar op sinds twee a bijna drie weken de vlekken en het kale langer en variert van plaats en dan komt er weer kort nieuw haar op
kelly1986 Geplaatst: 4 maart 2009 Geplaatst: 4 maart 2009 Heeft hij ook een rode of geirriteerde huid?En zie je schilfers tussen zijn vachtje zitten? Waaraan zie je dat hij jeuk heeft?
luna17 Geplaatst: 8 maart 2009 Auteur Geplaatst: 8 maart 2009 de vlekken zijn denk ik nieuw haar wat er komt want dat is nu anders van kleur foto lukte niet. kelly dat hij schilfers al heel lang bij zijn oren heeft en altijd maar krabt en daar was ik al een keer eerder voor bij de da geweest maar konden toen niks vinden nu omdat ie zich heel veel krabt bijt en kale plekken vertoont niet echt schilfers op die plekken maar dat ik er stronghold op had gedaan waren de schilfers 3a4 millimeter groot dat is nu minder weer maar blijft de kale plekken kaal krabben en bijten en likt er ook veel op en de plekken veranderen ook en het nieuwe haar wat ik denk wat het is blijft heel kort
Aanbevolen berichten