Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Als haar agressiviteit idd komt door EC, dan zou het toch in een razend tempo op hebben moeten komen zetten na de haakverwijdering want dit is echt de eerste keer dat ze zo agressief reageert bij medicatie e.d.

Als het EC is, dan is het eigenlijk 'logisch' te verklaren dat ze nu plots agressief wordt. Een narcose is een aanslag op de weerstand, dus kan de EC gaan opspelen.

Zoals Caroline al heeft gezegd, was Eufrasie voor de behandeling met Panacur agressief. En dit was iets wat ik van haar absoluut niet gewend was. Normaal gezien deed ze werkelijk geen vlieg kwaad. Maar toen was ze agressief, ze gromde, viel aan vanuit het niets, heeft zelfs tot bloedens toe gebeten,… Het is niet leuk om je konijn zo te zien veranderen en je kan bijna niet geloven dat het hetzelfde konijn is als je gewend was.

Maar het mooie is, dat als het door de EC komt, je met behandeling grote kans hebt dat het terug goed komt.

Naarmate de behandeling voor EC vorderde, nam haar agressiviteit af.

Momenteel is Eufrasie terug het geweldig lieve konijn dat ze was.

Inentingen zijn idd ook een aanslag op de weerstand. Dat is ook de reden dat ze hier waarschijnlijk na hun inentingen terug een tijdje Panacur krijgen.

Ik denk dat je waarschijnlijk de rest ook best nu hun preventieve behandeling geeft, dan behandel je iedereen gelijktijdig.

Geplaatst:

Ik wou sowieso vanavond beginnen met allemaal panacur te geven, dan behandel ik ze idd gelijktijdig...

Ik ben ongeveer 4 v.d. 6 weken waarschijnlijk onderweg als ik ze laat inenten, mits de arts het goed vindt dat ik ze laat inenten terwijl ik met panacur bezig ben...Als ze dan ingeent zijn, geef ik nog ongeveer 2 a 3 weken panacur...Hoop dat dat dan voldoende is want anders weet ik het ook niet meer

Ik heb Mickey verder nog niet kunnen betrappen op agressiviteit, alleen als ze op mijn schoot zit bij het dwangvoeren...Maar ik ben nu bezig met panacur dus hoop dat ik er op tijd bij ben en dat alles weer goedkomt

Geplaatst:

Dankje voor het vragen Lianne!

Mickey eet inmiddels weer goed en doet ook d'r ding weer, dus ik denk dat de problemen omtrent de haken en kiezen wel weg zijn...Helaas pruttelt/rochelt ze inmiddels weer echt enorm, terwijl het door de bactrimel zo goed als weg was, dus moet maandag weer nieuwe medicatie gaan halen...Zal dan nog eens goed navragen wat het volgens deze DA was, hij zei dat het iig niet iets met de longen te maken had. En hij had het over injecties toedienen bij Mickey dus jeetje, ook dat wordt weer wat :(

Verder is ze aan de panacur, 6 weken zodat ze na de inentingen ook nog 2 weken behandeld wordt om de aanslag op d'r weerstand op te vangen.

Geplaatst:

Jeetje mickey staat onderhand stijf van de medicatie zeg! Maar gelukkig heeft ze het goed getroffen bij jou, je doet echt alles voor haar.

Veel succes morgen in ieder geval, ik hoop echt dat mickey binnenkort helemaal opgeknapt is.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .