Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik moet Nijn om de dag antibiotica spuiten. Vanavond wilde ik voor de eerste keer spuiten. Ze bleef heel rustig zitten, kreeg de spuit netjes onder haar nekvel maar: toen ik wilde spuiten ging dat niet! De spuit knapte kapot! :grrrrrr: Dit doe ik dus niet meer. Ik durf het niet meer en het humeur van Nijn gaat er alleen maar van achteruit. Ik ben me rot geschrokken hierdoor en heb het gevoel dat ik Nijn alleen maar meer pijn doe door steeds weer te druppelen en spuiten enz.:frown:

Maar... weet iemand hoe zoiets kan gebeuren? Ik heb de spuit gecontroleerd en hij werkt wel gewoon. Er zit ook geen "kindersluiting" of zo op.

• Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

Wij hebben Nijn ook 2 maanden lang spuitjes toe moeten dienen, ook in het nekvel, maar dat het spuitje kapot ging hebben we eerlijk gezegd nooit meegemaakt. Had je de naald er wel zeker goed in? De konijnenhuid is nl. heel erg taai om doorheen te komen... Wij (mijn vriend, want ik durfde dat zelf niet te gaan doen) moest van de DA destijds eerst oefenen op een stuk testvel, zodat hij het gevoel een beetje kreeg, hebben ze jou ook zoiets laten doen?

Geplaatst:

Nee, ik heb niet kunnen oefenen. Hij heeft het een keer voorgedaan en ik deed het precies zoals hij het deed. Het nekvel flink vast pakken, dus niet een beetje met vingers, het spuitje er schuin in steken (toen merkte ik ook dat ik door het vel heen zat, dat taaie) en toen ik wilde drukken ging de spuit idd niet verder. Maar voor ik hem eruit kon halen sprong de kop (waar de naald in steekt) van het tuitje (waar de vloeistof in zit) af. En al het spul eruit dus. De naald zelf is gelukkig nog heel.

Geplaatst:

Zo hebben wij het ook 'geleerd' inderdaad.

Ik ben ook niet echt heel erg ervaren daarmee ofzo, maar het klinkt een beetje alsof het tuitje verstopt zat, dat het daarom lossprong ofzo...

Geplaatst:

Dan heb je waarschijnlijk de naald niet goed gefixeerd en is ie door de druk eraf gesprongen.

Als je de naald op een spuit zet moet je de naald een kwart slag draaien. Je merkt/ voelt dan vanzelf dat ie "vast"zit.....

probeer maar eens....

Je hebt met diezelfde naald ook de vloeistof opgetrokken en ging dat goed?

Geplaatst:

Het zijn kant en klare spuiten. De ab zit er dus al in. Ik heb 5 spuiten gekregen. Elke spuit moet ik drie keer gebruiken. Dit was de eerste keer...

Geplaatst:

ab is ook wat dikkige vloeistof, dat moet je niet te snel eruit willen spuiten (zeiden ze tegen mij bij de stage bij de da)

dus missschien wat langzamer leegspuiten?

Geplaatst:
ab is ook wat dikkige vloeistof, dat moet je niet te snel eruit willen spuiten (zeiden ze tegen mij bij de stage bij de da)

dus missschien wat langzamer leegspuiten?

Dat heb ik geprobeerd. Ook dat ging niet. Ik ben inmiddels wel wat gewend qua antibiotica (na 6 maanden wel :P).

Nijn bleef eigenlijk goed zitten hoor. Dat was het probleem niet. Ik had haar gewoon op schoot, ze bleef zitten, de spuit ging er prima in, alleen kwam er dus niks uit. Ook toen de naald er nog in zat bleef ze heel rustig. Dat viel me nog mee...... Maar of ik dit nog een keer durf. Kijk, ik pruts al 6 maanden aan haar oog. Niks lijkt te helpen. Haar gebit ziet er prima uit volgens de rƶntgenfoto. Nu moet ik dus gaan spuiten en gebeurt dit. Ik weet niet of ik haar nog meer pijn wil doen dan dat ze al heeft moeten doormaken. Een keer houdt het op. Ik wil het heel graag, dat ze nergens meer last van heeft. Maar moet ik haar dit nu ook nog gaan aandoen... Het doet me gewoon pijn haar zo elke keer te zien als ik moet druppelen, cremen, schoonmaken en dan nu spuiten...

Geplaatst:
Hebben ze bij de Da die spuiten opgetrokken of zijn het kant en klare fabrieksdingen in een gesloten verpakking?

Ze zijn bij de da opgespoten afgelopen vrijdag.

Geplaatst:

Dan kan het best zo zijn dat de vloeistof van de ab is gaan stollen in de naald doordat er zo lucht aan is gekomen.

Zit er afgemeten hoeveelheid in? of heb je een beetje speling?

Als je nu de volgende keer gaat spuiten dan spuit je vĆ³Ć³rdat je in Nijn prikt eerst een klein beetje weg, bijvoorbeeld de gootsteen in.

Zo kun je controleren of de naald open is.

Als dat lukt zou je ook gewoon in Nijn moeten kunnen spuiten.

Geplaatst:

Er zit een afgemeten hoeveelheid in ja, maar het spuitje zit niet helemaal vol. Eigenlijk durf ik het bijna niet meer... Misschien moet ik de moed maar bij elkaar rapen die ik nog heb. Of mijn vriend laten doen. Maar vandaag niet meer. Morgen krijgt ze haar vriendje. Dus eerst even leuke dingen.

Bedankt voor de tips. Ik laat het weten als ik het nog een keer probeer, zucht...

Geplaatst:

Ja, dat is omdat er anders zuurstof in het bloed komt en dan ben je dood als je dat krijgt. Tenminste, dat heb ik ooit bij biologie geleerd ;).

Geplaatst:

Als je lucht in een ader spuit is idd wat minder zullen we maar zacht uitgedrukt zeggen.... hahaha

IK denk echt dat de vloeistof gewoon in de naald gestold is...

Persoonlijk denk dat ik dat een prik minder vervelend voor Nijn is dan gepruts en gezalf aan haar oog.

Een prik voel je alleen even als ie erin gaat maar dat gevoel is zo weer weg!

Rustig aan morgen.... eerst de naald checken en dan langzaan leegdrukken!

Geplaatst:

Wat ik me trouwens van bij ons herinner: wij moesten hetzelfde spul toedienen (ook Duplocilline), en dat moest in de koelkast bewaard worden. de eerste paar keer diende we dat gewoon vanuit de koelkast direct toe, maar in het begin stribbelde Nijn daardoor meer tegen, en kwam het spul er ook lastiger uit. Daarna hebben we de spuitjes eerst een half uur tot in uur in de woonkamer gelegd, en ze toegediend toen het spul op kamertemperatuur was. Dat ging veel soepeler... Dus ik weet niet of ze bij jou ook in de koelkast liggen, maar anders zou je dat ook eens kunnen proberen.

Geplaatst: (aangepast)

maak je maar niet te druk meis. Dit overkomt ons ook wel eens hoor (daĀ“s) de vloeistof is dan wat dikker en als je dan iets te snel het spuitje leegdrukt dan kan het niet snel genoeg door de naald en dan spat het open.

Dit is vervelend, maar helemaal niet erg. (antibiotica stinkt alleen soms nogal...bleeeeh)

Maak je niet druk, echt niet. Gewoon opnieuw doen, je kunt het best.

Je spuit nu gewoon wat langzamer en zet langzaam druk op de spuit, gewoon heel rustig aan, het hoeft er niet binnen 1 minuut in te zitten! Als iemand anders even het konijn vasthoudt heb je alle tijd.

Wat betreft die luchtbelletjes, die zijn alleen gevaarlijk als je het intraveneus toedient, dus direct in de ader.En dat doe jij niet dus een klein belletje is echt niet erg.

Zet m op, niet nadenken, gewoon doen!

Druk voordat je gaat spuiten nog even de naald goed op de spuit!

aangepast door kaatje
Geplaatst:

Komt goed Karina!

Heb er vertrouwen in dat het goed gaat! Zoals je hier hebt kunnen lezen kan het iedereen gebeuren.

rustig ademhalen voor je er aan begint, spuit checken en dan langzaam leegdrukken....

Ik heb er vertrouwen in dat t goed komt!

Geplaatst:
Elke spuit drie keer gebruiken? Moet je er dan wel iedere keer een nieuwe naald op zetten?

jahaaaaaaaa, wel elke keer een schone naald gebruiken!!! de spuit die kun je rustig een paar x gebruiken, naalden zeer beslist niet!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .