Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal, ik ben laatst met mijn konijn naar de dierenarts geweest omdat mijn konijn heel eng deed, ze lag op haar zij en kon niet meer overeind komen, ze viel steeds weer om dus heb ik de dierenarts gebeld en ik kon daar miss tussendoor wel geholpen worden. Na 3 kwartier gewacht te hebben waren aan de beurt en toen zat Flappie vrolijk in het reismandje alsof er niks aan de hand was dus ik zei tegen de dierenarts wat ze deed en toen zij hij dat het een virus kon zijn of een epileptische aanval of iets in de trant van bunny syndrome ofzo. Dan schijnen ze voor dood te liggen en zijn ook helemaal slap. Ik heb Flappie gekregen van een vriendin van mij die had geen tijd meer voor de verzorging en zij zei ook dat het soms lijkt alsof ze dood is maar dat dan toch niet is, dat heb ik nog niet meegemaakt alleen dat ze op haar zij lag en niet meer overeind kon komen. Ze is helemaal onderzocht door de dierenarts en volgens hem is ze verder gezond, ze eet en drinkt verder ook goed.Maar wat het nu geweest kan zijn.......

Heeft iemand dit ook wel eens meegemaakt met zijn/haar konijn? Alle tips en suggesties zijn welkom want van de dierenarts werd ik ook niet veel wijzer:frown:

Geplaatst:

heb je een konijnkundige DA? want ik heb eerlijk gezegd het woord "bunny syndrome" nog nooit voorbij horen komen...

een konijn met evenwichtsproblemen (steeds omvallen bijvoorbeeld) heeft vaak e.cuniculli of oorontsteking. heeft de DA in haar oor gekeken?

Geplaatst:

Ik had er dus ook nog nooit van gehoord...

Ik dacht ook aan e. cuniculi, maar ik weet verder niet wat daar nog verder bij moet spelen en heb er verder ook niet zoveel verstand van..

Hopelijk kan iemand haar verder helpen!

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb wel ooit eens iets gelezen over "dead-bunny-flop". Als konijnen zich heel veilig en ontspannen voelen, kunnen ze zich plotseling op hun zij of zelfs rug werpen. KLinkt een beetje als jouw bunny-syndrome.

Mijn Nijn doet dit vaker en als ik haar dan roep staat ze meteen weer op. Ze ligt er dan bij alsof ze dood is, maar ligt dan gewoon zo ontspannen... In jouw geval lijkt dit er niet op. Mijn Nijn had een aantal maanden geleden een oorontsteking. Ze viel zomaar om en kwam niet meer overeind. Ze reageerde toen ook niet als ik bij haar kwam. Als ze dan weer opstond, viel ze weer. Net als bij jou dus. Mijn eerste dierenarts kon toen ook niks vinden. De tweede heeft haar meteen antibiotica en pijnstiller gegeven, drie dagen later een herhaalprik antibiotica. Toen was het ook weg. Hij zag het meteen aan haar reactie, ook al zat ze (net als bij jou) vrolijk in de reismand te kijken. Met e. cuniculi heb ik gelukkig geen ervaring. Mss dat het BB-lid Zwarte Panter je daarbij kan helpen.

Ik zou Flappie eens naar een konijnenkundige dierenarts brengen en beide mogelijke problemen bespreken.

aangepast door Karina
Geplaatst:

Dit heeft ze dus nooit eerder gedaan en daarna ook niet meer, ik ga iedere dag 2x bij haar kijken, s'morgens voor ik naar mijn werk ga en als ik thuiskom van mijn werk en dan haal ik haar er ook ff uit, maar ze heeft er nu helemaal geen last meer van.Weet ook niet of de dierenarts wel konijnkundig was, is wel een hele grote praktijk voor verschillende dieren van klein bijv katten en honden maar ook voor paarden enzo. Maar als ze oorontsteking zou hebben dan zou ze toch daarna ook nog last moeten hebben? De dierenarts heeft haar helemaalmonderzocht en ze was verder gezond. Het was alleen toen dat ze dat deed en verder nooit meer gedaan, daarom vind ik het zo raar.

Geplaatst:

Als Flappie er nu geen last meer van heeft... Ik weet niet of konijnen ook zoiets als epileptische aanvallen kunnen hebben, zoals je jezelf al afvroeg. Goed mogelijk natuurlijk. Ik zou het gewoon goed in de gaten houden en als je iets van verandering ziet direct naar de dierenarts gaan.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .