Bo&Isa Geplaatst: 17 maart 2009 Geplaatst: 17 maart 2009 Dan moet je het gewoon volgende week doen, als je hem zelf helemaal kunt vertroetelen. Mijn Panch was trouwens ook een slechte hooi-eter, maar de DA heeft toen eens geadviseerd om SS te geven, daar schijnen ook meer vezels in te zitten? Ook dat vond Panch niet lekker, dus geen idee of dat voorkomen had dat hij standaard naar de DA moest om de haken weg te laten halen. Panch liet slecht zien dat hij pijn had, ging heeeeellll geleidelijk minder eten. Dus zodra ik ook maar iets door had was het vaak al behoorlijk heftig, en was hij vaak al best wat gewicht kwijt. En toch, ondanks zwakke conditie, kwam ie gewoon heelhuids die operaties door hoor! Maar goed, ik kan je alleen maar de ervaring met mijn konijn vertellen, ik ben verder geen expert natuurlijk... Complimenten overigens over hoe goed je het met je ouders aangepakt hebt. Ik was het huis uit dus heb altijd zelf beslissingen over mijn konijn(en) genomen, maar het blijven je ouders hè... Hun steun is erg prettig.
Dollie Geplaatst: 17 maart 2009 Auteur Geplaatst: 17 maart 2009 Dankje! Ja, ik denk dat ik het uiteindelijk ook niet gedaan had als ze het er niet mee eens waren, tenminste niet stiekem. Maar dan had ik me elke keer schuldig gevoelt tegen over Indy.. Niet dat hij daar wat aan heeft of wat van merkt, maar goed.
Bo&Isa Geplaatst: 17 maart 2009 Geplaatst: 17 maart 2009 Gelukkig maar dat ze nu "ja" hebben gezegd! Geen last van een schuldig geweten. Ben trouwens een beetje jaloers - ik wil ook naar Paris!
Dollie Geplaatst: 17 maart 2009 Auteur Geplaatst: 17 maart 2009 Nee inderdaad.. En als ik het wel stiekem had gedaan had ik me schuldig gevoelt tegenover m'n ouders, dus dit is de beste oplossing Hij eet trouwens toch wel redelijk, ik denk dat het alleen niet zo hielp dat ik ieder kwartier kwam kijken hoeveel
lianne Geplaatst: 17 maart 2009 Geplaatst: 17 maart 2009 Mijn Nijn heb ik na de operatie niet meer hoeven dwangvoeren, hij heeft toen nog wel 3 dagen pijnstillers (carprofen) gehad. Na 3 weken bleken de wondjes onstoken te zijn en heeft hij 5 dagen weer carprofen gehad en daarbij ook nog 10 dagen enrofloxoral (antibiotica).Hou hem gewoon in de gaten, hou zou in ieder geval na de operatie weer vrolijk aan moeten komen springen als je aankomt met het eten.
Dollie Geplaatst: 17 maart 2009 Auteur Geplaatst: 17 maart 2009 Ik hoop dat het niet nodig zal zijn, lijkt me niks dat dwangvoeren... Wat voor spuitje moet ik er voor hebben? Mijn moeder kan dat van haar werk wel meenemen als het goed is.
Bo&Isa Geplaatst: 17 maart 2009 Geplaatst: 17 maart 2009 Oh die kreeg ik bijgeleverd: 3 of 5 ml... Net als de dwangvoeder (Juvenile).
Dollie Geplaatst: 18 maart 2009 Auteur Geplaatst: 18 maart 2009 Hij heeft vannacht goed gegeten, ik heb 'm echt bergen eten gegeven, van alles wat, hij heeft een halve wortel, een kwart appel en ik weet niet meer wat we gisteren gegeten hebben? Maar daar het 'afval' van.
Dollie Geplaatst: 19 maart 2009 Auteur Geplaatst: 19 maart 2009 Ik zit op school nu, als ik thuis ben zet ik een uitgebreider 'verslag' op mijn weblog (link staat in m'n profiel bij contact informatie, mag 'm hier niet neerzetten volgens mij) maar Zwarte Panter heeft me kruiden & SS gestuurd, de kruiden heeft hij in ieder geval gister avond nauwelijsk aan geraakt, ik dacht eerst laat 'm dat maar eten als hij honger heeft maar 10 minuten later ben ik al gezwicht en heb ik er stukjes appel en wortel bij gelegt ik had ook wat SS op hetschaaltje gelegt, dat heeft hij er wel tussen uit gegeten. 's Nachts heb ik het schaaltje bij hem in de bench gezet, alleen heefth ij 'm van de ene naar de andere kant van het hok gesleept en dus was het schaaltje bijna leeg maar of het nu tussen de hooi en het stro in het hok ligt of in zijn maagje zit weet ik niet. (Ik heb hem weer schoongemaakt, z'n kontje was zo vies.. Daarom zat hij binnen)
Dollie Geplaatst: 19 maart 2009 Auteur Geplaatst: 19 maart 2009 Ik heb een afspraak gemaakt voor volgende week vrijdag, tussen acht en negen brengen. Ik neem hem wel mee met de bus, dan rij ik met m'n moeder mee naar haar werk, vijf minuten lopen van m'n halte, vijftien minuten met de bus en dan nog een paar minuutjes lopen, wellicht niet ideaal maar het wil wel zo denk ik. Van te voren hoef ik niks te doen, hij hoeft (natuurlijk) niet nuchter te zijn ofzo. Maar moet ik nog voer e.d. mee geven? De voorbereidingen voor dit weekend heb ik ook net gedaan, fruit en groente gesneden en in de koelkast gedaan, kruiden en SS in een bakje gedaan zodat m'n broertje het alleen maar hoeft te geven.
Dollie Geplaatst: 26 maart 2009 Auteur Geplaatst: 26 maart 2009 Morgen is het zo ver... Duimen jullie voor hem?
Karina Geplaatst: 26 maart 2009 Geplaatst: 26 maart 2009 ik duim voor Indy, Nijn en Snuf houden hun oortjes gekruisd voor hem!
Dollie Geplaatst: 27 maart 2009 Auteur Geplaatst: 27 maart 2009 Dankjulliewel dames.. Ik hoop dat al het geduim helpt! Arme Indy.. Hij zit nu nog lekker te eten, die heeft geen idee wat 'm te wachten staat.
Sweetbunny Geplaatst: 27 maart 2009 Geplaatst: 27 maart 2009 Succes meis!! mijn duimpies draaien ook mee hoor!!!Hoelaat moet je bij de DA wezen???
Dollie Geplaatst: 27 maart 2009 Auteur Geplaatst: 27 maart 2009 Sorry, mijn vriendin was er de hele middag. Maaaaaaaar alles is goed gegaan! Het duimen heeft geholpen Ik moest hem tussen acht en negen brengen, was er om 20 over acht, hij was heel rustig in de bus, af en toe een beetje zenuwachtig, het geluidje van de stopknop vond ie maar niks. Eenmaal bij de dierenarts bleek dat ze opeens iets nieuws hadden bedacht, nl. dat de dierenarts het dier zelf ook nog wou zien voor je weer wegging ipv gewoon afleveren bij de assistente. Ik snap opzich dat het voor zoiets nodig is, maar ze deden het ook bij alle castratie klanten, bovendien was een castratie (kat) van €31,- in januari toen we Billy hebben laten castreren (en hem dus gewoon konden afleveren) naar €41,- gegaan.. Zal daar wel mee te maken hebben gehad. Daar had ik geen rekening mee gehouden qua tijd. Nou ja de haakjes zaten er nog, dat heeft de DA maar even gecheckt haha vroeg ik of ze soms weg konden gaan, zegt ie: 'Nee voor het geval we het verkeerde konijn hebben' alsof ik m'n konijnen niet uit elkaar hou zeg Maar goed toen was ik dus te laat op school -.-' tien minuutjes maar, dus viel mee, ik zei tegen de leraar dat ik mijn konijn naar de dierenarts moest brengen, zegt ie 'O, o.. Nou. Is het ernstig?' toen ik ja zei mochti k gaan zitten Anyways.. Ze zouden m'n vader bellen als alles achter de rug was, ook over hoe laat Indy weer naar huis mocht. Om half één hield ik het niet meer, heb ik naar huis gebeld, maar ze wisten nog niks.. Zei m'n moeder. Zegt ze opeens: 'Bart (tegen mijn vader dus.. Op de achtergrond) moest jij niet nog wat zeggen?' dus ik dacht ooh nee.. Het is mis gegaan maar ze durft het niet te zeggen. Tranen liepen al over m'n wangen, liep m'n mentrix net langs, begon te zeuren over dat ik stond te bellen, daarna vroeg ze of er iets was.. Intussen had m'n vader al gezegt dat er niks was maarja alle spanning kwam er ook in één keer uit toen ging m'n moeder even de dierenarts bellen, ik intussen de les in en wachten tot ze terug belde.. Belde ze terug, iedereen zat in spanning af te wachten hahah maar hij was toen net van de operatietafel en aan het wakker worden.. M'n vader heeft 'm om vier uur op gehaalt, hij had daar alweer gegeten, en hier net ook alweer. Dus ik ben helemaal opgelucht hij heeft wel een AB kuurtje mee gekregen vanwege een ontstoken kies, daar moeten we morgen mee beginnen. Zal straks even kijken hoe het heet. Maar bedankt voor het duimen allemaal, d'r zit nu een lief zwart/wit mannetje op mijn schoot die daar ook heel blij mee is :yes: (niet dat hij dat zelf door heeft )
Blacky Geplaatst: 27 maart 2009 Geplaatst: 27 maart 2009 Super joh dat het zo goed is gegaan!!!Indy zet hem op voor de nacht
zwarte panter Geplaatst: 27 maart 2009 Geplaatst: 27 maart 2009 Super:party: Ik werd al een beetje ongerust omdat er maar geen nieuws kwam Helemaal mooi om te horen dat hij al weer eet.Dat hij nu maar snel helemaal opknapt. Succes en beterschap voor Indy!
Sweetbunny Geplaatst: 27 maart 2009 Geplaatst: 27 maart 2009 Ooooh echt supernieuws!!! Verwen hem maar lekker hoor!!!!
Aanbevolen berichten