Snoef Geplaatst: 27 februari 2009 Auteur Geplaatst: 27 februari 2009 Dat klinkt ergens ook logisch...Nadeel is dan wel dat ik haar niet vóór de behandeling kan laten testen omdat ik dan vandaag of morgen al begin met panacur en dus geen vergelijkingsmateriaal heb..maandag is de narcose+haak-verwijdering pas...Zouden ze dan toch op basis van alleen de na-de-behandeling-test kunnen zien of Mickey's potentiele EC genoeg is teruggedrongen? Ik had je net ook al een privé berichtje gestuurd maar wil het ook graag nog even herhalen in dit topic. Ik heb mailcontact gehad met evert-jan de Boer van de Wilhelminakliniek en hij kwam met 4 mogelijke hoofdoorzaken:1. gebitsproblemen.2. EC.3. pinworm.4. baarmoederproblemen. Op de pinworm na, heb ik zelf ooit ook al alle mogelijke oorzaken voorgedragen aan mijn DA's maar vreemd genoeg werd er nooit echt wat mee gedaan. Misschien had ik harder door moeten zetten maar ik geloofde gewoon dat sommige konijnen een zwakker darmstelsel kunnen hebben. Hoe dan ook, oorzaak 1 wordt na maandag uitgesloten, oorzaak 2 + 3 ga ik met panacur aanpakken voor een periode van 3 weken (op aanraden van de Boer) en daarna laat ik Mickey testen op EC. Mocht dit allemaal niet baten, is het handig me toch eens op oorzaak 4 te gaan richten, de baarmoeder....
Aanbevolen berichten